Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2012, 15:01   #1
Egmond Codfried
Banneling

Standaard "White trash"

http://www.dejaap.nl/2012/02/24/whit...effer-ophield/

Zijn jullie 'white trash'? Anil Ramdas heeft zich over dezelfde soort dingen gebogen, als ik hier op dit forum doe. Ik ga mij wat meer inlezen in zijn gedachtegoed, kijken wat ik ervan kan opsteken. Jammer dat zijn kennis en positie hem niet meer geluk bracht. Misschien dat hij zich toch kwetsbaar opstelde voor wat de verfoeide groep over hem dacht. In iedergeval heb ik vastgesteld dat men onder onze neuzen een holocaust aan het voor bereiden is en dat holocausten deel vormen van wat Europeanen onder beschaving verstaan. Dat lijkt mij veel duidelijker dan een algemene, ongedifferentieerd aantijging van onbeschaafdheid. Men streeft kennelijk naar roem en eer door Europa van haar vijanden te bevrijden. Er zijn blijkbaar nog steeds veel mensen die Hitler vereren. Er was laatste een schandaal over een persoon die zijn landgoed wilde tooien met een poortontwerp die de concentratie kampen en gaskamers verheerlijkt. Verder zie ik in dat alle wereldproblematiek de schuld is van de Europeanen, althans de elite en het gewone volk die hun elite niet in de hand heeft. Als exponenten van een genocidale Staat klinken ze ontzettend bloeddorstig.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 22 maart 2012 om 15:10.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 15:23   #2
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

http://www.deburen.eu/nl/nieuws-opin...en-mentaliteit

Wat is 'white trash' volgens Ramdas en Zwagerman's reactie
Oud 22 maart 2012, 15:32   #3
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht

http://www.dejaap.nl/2012/02/24/whit...effer-ophield/

Zijn jullie 'white trash'? Anil Ramdas heeft zich over dezelfde soort dingen gebogen, als ik hier op dit forum doe. Ik ga mij wat meer inlezen in zijn gedachtegoed, kijken wat ik ervan kan opsteken. Jammer dat zijn kennis en positie hem niet meer geluk bracht. Misschien dat hij zich toch kwetsbaar opstelde voor wat de verfoeide groep over hem dacht. In iedergeval heb ik vastgesteld dat men onder onze neuzen een holocaust aan het voor bereiden is en dat holocausten deel vormen van wat Europeanen onder beschaving verstaan. Dat lijkt mij veel duidelijker dan een algemene, ongedifferentieerd aantijging van onbeschaafdheid. Men streeft kennelijk naar roem en eer door Europa van haar vijanden te bevrijden. Er zijn blijkbaar nog steeds veel mensen die Hitler vereren. Er was laatste een schandaal over een persoon die zijn landgoed wilde tooien met een poortontwerp die de concentratie kampen en gaskamers verheerlijkt. Verder zie ik in dat alle wereldproblematiek de schuld is van de Europeanen, althans de elite en het gewone volk die hun elite niet in de hand heeft. Als exponenten van een genocidale Staat klinken ze ontzettend bloeddorstig.

Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 15:40   #4
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Nogal erg inhoudloze reactie. Waarom reageren als je niets over het onderwerp te melden hebt?
Oud 22 maart 2012, 15:42   #5
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Verheerlijking van de holocaust

http://arnoldkarskens.com/index.php?...blog&Itemid=50

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 22 maart 2012 om 15:43.
Oud 22 maart 2012, 16:03   #6
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Inderdaad lees ik nu meer over de wijze waarop Ramdas zich uit, en ik acht zijn stijl minder historiserend dan de mijne: te weinig oorzaak en gevolg. Meer schelden om het schelden. Schermen met belezenheid. Waarschijnlijk was hij daarom niet minder hufterig dan zijn gesprekspartners, een kaste waar hij te graag bij wilde horen. Doorgaans vind ik die discussies tussen de intellectuelen heel dom klinken, vooral hoe men zonder voorafgaande afspraken en definities categorieën opvoert zoals de meest achterlijke mens dat zou doen. Ik stoor mij bijvoorbeeld in grote mate aan de vanzelfsprekendheid van de veronderstelde minderwaardigheid van zwarten en moslims; dan witten. Alsof zij vanzelfsprekend slechter, dommer, homofober, en -hun vrouw vaker in elkaar slaan, - zijn. De witten die zich als de standaard van normaliteit zien, het hoogtepunt van nuchter denken en wijsheid. Hoe kan men dan zinnig met elkaar praten? Wellicht maken mensen als Ramdas de fout om witten uitsluitend door de ogen van witten te bekijken, waarmee witten dus niet geholpen zijn en wij een soort fantoom discussie voeren. Eerder stelde ik als zwarte vast dat Nederland alleen met huisnegers zaken doet: als je enig succes wil hebben als wat dan ook; moet je de rol van huisneger spelen: de mindere, die het met alles eens is, zelfs als men dagelijks op je hoofd schijt. Wellicht heeft deze mentaliteit Ramdas opgebroken, namelijk de voordelen van de huisneger rol te genieten, maar ook als persoon en gelijkwaardig geaccepteerd te willen worden. En zulks nadat je je identiteit als Surinamer en als Surinameer in Nederland eerst vakkundig hebt gesloopt. Om meer op de Nederlanders te lijken?

Zou het niet heerlijk zijn als iemand met verstand dit zou lezen en op de argumenten zou ingaan. Helaas zijn zulke mensen niet op dit forum.
Oud 22 maart 2012, 19:45   #7
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogal erg inhoudloze reactie. Waarom reageren als je niets over het onderwerp te melden hebt?
Pot... ketel...
Oud 22 maart 2012, 19:54   #8
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste,
Vermeld in de toekomst in je eerste reactie dat deze draad een hoogstaande monoloog gaat worden, waar debiele reacties (allemaal dus) niet gewenst zijn. Wij proberen ondertussen zelf zo snel mogelijk de forumsoftware aan te passen zodat u alle reacties zelf kan uitschakelen. Maar voorlopig moet u het zo proberen.

Groeten, uw nederige schaduwmod
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 13:58   #9
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Anders dan men ons wil laten denken zijn er blijkbaar nog steeds mensen op hoge plaatsen die de Europese jodenmoord, en die op andere groepen verheerlijkingen. Ik merkte ook eerder dat 'extreem rechts' niet erg wordt bestreden. Ik zag hen als de stoottroepen voor de volgende holocaust, het gewone voetvolk.
Oud 24 maart 2012, 16:20   #10
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

negeren en op het driehoekje drukken als ie over de schreef gaat(als het al iets uithaald?!) meer moet men niet doen bij dit sujet!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 16:43   #11
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Als ik U was zou ik zo snel mogelijk mijn koffers pakken en terug naar Suriname vertrekken. Daar is tenminsten minder "White trash" aanwezig, wat een opluchting. Nooit bij U opgekomen om dit te doen?
Oud 27 maart 2012, 16:49   #12
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Als ik U was zou ik zo snel mogelijk mijn koffers pakken en terug naar Suriname vertrekken. Daar is tenminsten minder "White trash" aanwezig, wat een opluchting. Nooit bij U opgekomen om dit te doen?
Het zou niet mijn stijl zijn om witten zonder meer voor white trash uit te maken, vandaar de aanhalingstekens. Ik geef liever aan dat zij zich in 1848 hebben bevrijd van zwarte adel die hen als schoenleer gebruikte. Racisme is een bevrijdingsideologie.
Oud 4 april 2012, 12:46   #13
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Intussen ben ik al een dagje Badal, de autobiographische roman van Anil Ramdas aan het lezen. Leest gemakkelijk weg, is langer dan strict noodzakelijk vanwege al de trivia, hij heeft een subtiele humor, maar is verder heel herkenbaar als een Surinamer. Badal, het hoofdpersonage boeit, hij is ergens stuk gegaan, wanneer en waarom is nog onduidelijk. Hoewel ik geloof dat het begin van een mens ook een voorspelling voor zijn einde inhoudt, je sterft zoals je heb geleefd. Het is alsof hij een pact met de duivel sloot, en dat de duivel zijn ziel weer kwam opeisen. Hij schrijft letterlijk dat Badal het niet eens was met de rest van de redactie waar hij werkte, om de protesten en doodsfatwa tegen de Duivelsverzen als iets waar alle moslims achterstonden te zien. Maar hij deed maar mee om bij te horen. Want dat is de enige manier om hier geaccepteerd te worden. Van huis uit was hij bekend met moslims en begreep dat ze allemaal verschillend zijn. Tegelijk leek het alsof de liberale moslims zich niet lieten horen, waardoor het beeld van moslims door de fanatici, die niet kunnen lezen, werd bepaald.
Zijn alcoholisme vormt een rode draad, en het moest heel erg zijn geweest. Dat een ontwikkeld mens dan niet naar hulp gaat zoeken. Opvallend is steeds dat er mensen bestaan die in de ogen van de wereld het helemaal gemaakt hebben, maar toch doodongelukkig blijken te zijn. Geen mens die dat kan helpen, lijkt mij.
In dat verband is ook jammer dat hij bij zijn analyse van de veranderingen in Nederland en zijn essay over white trash toch weer binnen de gevestigde orde blijft door de verandering te bezien als verlies van beschaving, waar holocausten juist deel vormt van wat Europa onder beschaving verstaat. Het kan niet dat naties die constant in oorlog zijn en aan de andere kant van de wereld dagelijks zwarte, bruine en moslims vermoorden, geen geestelijk vervormde burgers hebben. Net zoals koppensnellen voor Dajaks iets doodnormaals was, zo is doden en moorden blijkbaar doodnormaal voor Europeanen. Nu heeft men het sein gekregen de allochtonen als de boosdoeners te zien, door t.v. programma's waar men haring eet, liederen over tulpen zingt en veel delfsblauw toont. Alsof de buitenlanders de Nederlanders willen weerhouden van het eten van haringkjes! Dat hun landen betrokken zijn bij conflicten als wapenhandelaars, schijnt geen beperking te zijn voor deze Europese landen en hun burgers om zich als vredesduiven en mensenrechtenkampioenen te presenteren. Mijn schrijven gaat dus hiertegenin, ik probeer juist de Surinamers duidelijk te maken hoe de Nederlanders denken, en waarom.
En ik vraag mij daarom af waarom Moslims in Europa zouden moeten denken dat zij veilig zijn, terwijl er dagelijks moslims elders door het westen worden vermoord. Waarom zouden ze hun eigen, goed doorvoede, ontwikkelde moslims sparen? Ramdas is de dood ingejaagd, ik heb nu een reisverbod.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 4 april 2012 om 12:55.
Oud 5 april 2012, 17:55   #14
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Bijna klaar met Badal. Hoewel ik verder blij ben met het boek kom ik wat irritante zaken tegen. De claims dat Surinaamse Hindostanen zuiver bloed hebben. Of dat mix-race mensen mooier zouden zijn dan pure-race typen. Zag niets over de claim dat Hindostanen 'Caucasians' zouden zijn. Maar in sommige opzichten lijkt hij voor al zijn claims van intellectualiteit niet hoger dan het plebs te komen.
Welicht wordt mijn grootste klacht dat geld voor haast alle Nederlandse literatuur: het buiten schot houden van de elite. En hij vertelt niet waarom alle Nederlandse media precies hetzelfde klinken. Inplaats daarvan wil hij het gewone arme volk tot schuldige verheffen en hen brandmerken als white trash, wat ik afkeur. Ik lees verder...

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 5 april 2012 om 18:04.
Oud 5 april 2012, 18:02   #15
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard Racisme

Citaat:
Bijna klaar met Badal. Hoewel ik verder blij ben met het boek kom ik wat irritante zaken tegen. De claims dat Surinaamse Hindostanen zuiver bloed hebben. Of dat mix-race mensen mooier zouden zijn dan pure-race typen. Zag niets over de claim dat Hindostanen 'Caucasians' zouden zijn. Maar in sommige opzichten lijkt hij voor al zijn claims van intellectualiteit niet hoger dan het plebs te komen.
Welicht wordt mijn grootste klacht dat geld voor haast alle Nederlandse literatuur: het buiten schot houden van de elite. En hij vertelt niet waarom alle Nederlandse media precies hetzelfde klinken. Ik lees verder...
Dat klinkt racistisch. Is zulks wel acceptabel in literatuur?

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 5 april 2012 om 18:02.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 18:05   #16
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Dat klinkt racistisch. Is zulks wel acceptabel in literatuur?
Wat precies, klinkt racistisch?
Oud 5 april 2012, 18:06   #17
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard Racisme

Citaat:
Wat precies, klinkt racistisch?
Dat het boek claims bevat zoals "Surinaamse Hindostanen [die] zuiver bloed hebben" en "dat mix-race mensen mooier zouden zijn dan pure-race typen."

Met alle respect, maar uw onderschrift vind ik ook een beetje vreemd.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 5 april 2012 om 18:07.
Oud 5 april 2012, 18:33   #18
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat het boek claims bevat zoals "Surinaamse Hindostanen [die] zuiver bloed hebben" en "dat mix-race mensen mooier zouden zijn dan pure-race typen."

Met alle respect, maar uw onderschrift vind ik ook een beetje vreemd.
Het boek is niet racistisch. De hoofdpersoon heeft twee of drie racistische gedachten. Erg informatief want Hindostanen blijven voor mij een enigma.
Als je meteen aangeeft wat er 'vreemd' is aan mijn onderschrift kunnen wij opschieten hier. Als je geen bibliotheek kaart hebt en geen boeken/romans leest verzoek ik je mijn tijd niet te verspillen.
Oud 5 april 2012, 19:24   #19
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard Boeken

Citaat:
Het boek is niet racistisch. De hoofdpersoon heeft twee of drie racistische gedachten. Erg informatief want Hindostanen blijven voor mij een enigma.
Goed, het gaat om gedachten van de hoofdpersoon. Dat verduidelijkt al iets.
Citaat:
Als je meteen aangeeft wat er 'vreemd' is aan mijn onderschrift kunnen wij opschieten hier. Als je geen bibliotheek kaart hebt en geen boeken/romans leest verzoek ik je mijn tijd niet te verspillen.
Rustig, rustig mijnheer Codfried. Ik heb meerdere bibliotheekkaarten en lees dagelijks boeken, waaronder ook romans.

Over uw onderschrift dan. Meent u dit serieus, of is het een pseudowetenschap die u aan de kaak stelt?

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 5 april 2012 om 19:25.
Oud 7 april 2012, 18:55   #20
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed, het gaat om gedachten van de hoofdpersoon. Dat verduidelijkt al iets.
Rustig, rustig mijnheer Codfried. Ik heb meerdere bibliotheekkaarten en lees dagelijks boeken, waaronder ook romans.

Over uw onderschrift dan. Meent u dit serieus, of is het een pseudowetenschap die u aan de kaak stelt?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Morosofie
Men heeft mij opgeroepen tot morosoof, en ik heb een reisverbod.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be