![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben hier nog niet zo lang maar ik hoopte mij in een forum te storten waar met inhoudelijke standpunten gepraat kon worden over de politiek van vandaag. Daar hoort ook de vreemdelingenproblematiek bij. Na een avond en een middag forum zie ik hier veel nieuwe onderwerpen door het luchtruim schieten die allemaal starten met een krantenartikel waarin een allochtoon, of iemand die in ieder geval niet van Vlaamse afkomst is, verdacht wordt van criminaliteit.
Ik onderschat deze berichten niet. Ik vind het alleen zeer zinloos deze berichten steeds weer opnieuw in een nieuw onderwerp aan te moeten lezen, terwijl verder van geen inhoudelijk commentaar zijn voorzien. Ik moet de drang om onderwerpen te starten waar Vlaamse criminelen beschuldigd worden bedwingen, want het zou zinloos zijn. Dan is dit forum niet veel meer dan een vuilbak met oude krantenberichten, en een hoop gescheld naar elkaar. Ik lees elke morgen de krant en ik lees elke morgen alle berichten die hier gepost worden. Ik heb mijn gedacht van de vreemdelingenproblematiek, maar die reikt verder dan een krantenbericht. Ik ben van mening dat we in dit land na de verkiezingen van 13 juni en de grote overwinning van het Vlaams Blok ineens een deur hebben geopend en dat de bevolking zich vrij voelt haar afschuwen naar vreemdelingen openbaar te maken. De reacties liegen er niet om. Ik ben ervan verschoten hoeveel mensen allochtonen de schuld geven van zaken waar zij niks mee van doen hebben. Als het waar is dat zoveel mensen zoveel schuld steken op allochtonen in ons land terwijl wij zo rijk zijn, hoe is het mogelijk dat zoiets onstaat? Is het angst voor iets wat de mens vreemd is? Waar zijn ze dan zo bang voor? (en met ze bedoel ik al die mensen die serieus denken dat vreemdelingen ons land in de vernieling helpen, ik hoor daar zeker niet bij) Criminaliteit kan geen reden zijn. Maar wat is het dan wel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Enkele vraagjes:
Citaat:
Citaat:
Wat is rijkdom? Citaat:
Zou het kunnen dat er niet (alleen) angst is, maar ook kwaadheid? Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Dat zoveel mensen de schuld steken op allochtonene mag wel duidelijk zijn. Lees dit forum eens goed. Voor niks wordt de schuld gegeven aan de vreemdelingen.
Wat is rijkdom? We zijn toch niet arm zeker? Dat zou me wel wat ver gaan. Als het kwaadheid is, vraag ik mij af waarom. Dit onderwerp is daarvoor, ik wil weten welke angst en welke kwaadheid. Natuurlijk generaliseer ik, maar daar ben ik niet de enige in. Alle allochtonen beschuldigen van crimineel gedrag is ook behoorlijk generaliserend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Wel Woesjj, ik sluit me aan bij jouw mening. Ik stoor mij daar ook aan.
Ik heb een tijdje met het idee gespeeld een parodie-opsporingsbericht te maken met bepaalde mensen in de hoofdrol maar anderzijds, pffft...waarom mijn tijd daarin steken. De mensen die dan de clou zouden moeten begrijpen, zullen dat toch niet doen. Die lezen selectief en als je in een deftige repliektekst reageert, halen ze daar meestal 1 zinnetje uit waar ze op kunnen kankeren terwijl ze de hoofdgedachte links laten liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En spammen, zoals bvb. een Jan Hyoens doet, is een internetstrategie. Citaat:
En, ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik meet geluk niet enkel af aan het geld dat op iemands bankrekening staat. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Join the club Woesjj , maar weinig aan te doen gezien moderators hier ook weinig iets in zien.
Heb al meerder malen al aangehaald dat verschillende fora overdonderd worden met het stort van het blok.V&I is het favoriete 'recycle bin' van het blok waar je idd de dagelijkse 'dirty' krantenuitknipsels kan vinden. Maar hetzij zo , that's life. Ik zie hier niet direct een probleem mee zolang niet alle fora hiermee overdonderd worden.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hier al een paar: Angst voor het onbekende. Dat is een goeie, en een die zwaar meespeelt denk ik. Hoe komt het dat in bepaalde gemeenten, waar de enige allochtoon de uitbater is van de plaatselijke pitabar, waar zowat iedereen in groter dan gemiddelde huizen met schoon onderhouden hofke woont, een meerderheid op het Vlaams Blok stemt en ongenuanceerd zijn ongenoegen over "die bruinen" uit zonder dat ze er ooit 1 van dichtbij hebben gezien? Volgens mij omdat de mythe in de hand wordt gewerkt dat er hele horden van "die bruinen" van overal en nergens aan onze grenzen klaarstaan om onze zuurverdiende villakes te komen bezetten. Niet vergeten dat het Blok ondertussen een van de grootste partijen is met een zeer goed geoliede propagandamachine. Het is als reclame, laat het genoeg zien en het werkt, mensen geloven er op een gegeven moment echt in. Er lopen hier mensen rond die denken dat er honderdduizenden illegalen in ons land zitten bijvoorbeeld... Onzekerheid voor de toekomst. Iets wat daarmee samenhangt is denk ik pensioenbeleid. Ver gezocht? Mensen geloven al lang niet meer dat er goed voor hun pensioen wordt gezorgd en ze vragen zich af waar dat in godsnaam allemaal heen zal gaan, als het niet hun kant uitkomt. Toch zeker niet naar "die bruin mannen"? Het lijkt een probleem dat met vreemdelingenbeleid niks te maken heeft en het is de taak van de heersende macht mensen hier wat gerust te stellen, maar links zijn snel gelegd, hoe irrationeel ook... Samen met het bewust worden van de vergrijzing van de maatschappij groeit ook de vraag of mensen wel genoeg hebben gespaard, of de staat wel voor hen zal zorgen. Ook hier speelt de propaganda van partijen als het Blok een grote rol. Ze zijn lang bezig geweest over de "paarse puinhoop", maar als je naar de economische groei van ons land kijkt ten tijde van de internationale "crisis" en je ziet dat we bij de besten in Europa zitten moet je ze toch nageven dat ze het niet zo slecht hebben gedaan op de keper beschouwd... Maar ja, het leven wordt inderdaad duurder, en het is al lang niet meer zo dat een goed pensioen na 40 jaar hard werken een absolute zekerheid is. Jammer genoeg. Criminaliteit. Ja, toch wel. Die is er, dat moeten we niet ontkennen. En ja, de cijfers liegen er niet om. Het percentage allochtone criminelen tov. hun totale percentage ligt hoger dan dat van allochtonen. Alleen moeten de mensen dan ook eens moeite doen om datzelfde percentage te toetsen aan het percentage allochtonen in de laagste sociale klassen tov. hun totaal en zich de vraag stellen of de oorzaak ligt bij hun afkomst (want zo lopen er hier ook rond) of bij hun sociale situatie. En dan moet er -zoals je elk probleem best oplost- werk maken van de oorzaak van het probleem en niet uitsluitend van de symptomen. Cultuurverschillen. Hier gaan we weer. Onbekend is onbemind. Steeds wordt er geroepen: ze passen zich niet aan, ze verschillen zo erg van ons meneer, etc etc. Ja ze verschillen. Punt is ook wel dat als er tegenwoordig iemand van buiten het Blok dat eindelijk openlijk erkent (je moet maar eens de post lezen betreffende Sven Gatz over de machocultuur), er dan gelijk een lijn wordt getrokken naar de racismewet en de veroordeling van het Blok en de zaak volledig naar de verdommenis wordt gememd in plaats van daar een zinnige discussie over te hebben: Hoe kan je die verschillen verkleinen? Hoe kan je daar werk van maken? Is dat iets wat collectief of eerder individueel moet worden aangepakt? De allochtone bevolking of ook de autochtone (ik denk in ieder geval beide...) Onderwijs kost nog steeds geld. En het wordt tijd dat daar iets aan wordt gedaan. Hoe makkelijker een volk informeren dan via het onderwijs? Alles in een maatschappij begint bij onderwijs. Dat moet gratis, voor iedereen, voor alle lagen van de bevolking. Zo klaar als pompwater. Het onderwijs is de ideale omgeving om alle verschillende bevolkingslagen en afkomsten bij elkaar te zetten en elkaar te leren kennen. Niet van cijfers en rapporten, maar in levende lijve. Zal veel schelen in verdraagzaamheid en bovendien krijgt iedereen (terecht!) wat onderwijs betreft gelijke kansen... Traditionele Politiek is een fucking zootje. Godmiljaar, soms zou je alleen al als je al die politiekers zich in bochten hebt zien wringen op TV om toch maar niets te moeten zeggen, op het Vlaams Blok gaan stemmen. En dat terwijl de mandatarissen van het Blok nu juist daarin het sterkst zijn ![]() Het is bijna "in" om racist te zijn... Hier ga ik wat ramen ingooien denk ik, maar het lijkt wel zo. Op straat zie ik een pak vaker dan vroeger mensen ongezouten hun "mening" uiten over vreemdelingen, en openlijk uitkomen voor het feit dat ze op het Blok stemmen, terwijl dat vroeger nog (terecht, IMO) een schande was. En dan is het hek van de dam natuurlijk. Je moet er gemakshalve eens vanuit gaan dat de meerderheid van de allochtonen zo simplistisch en veralgemenend denkt als de meerderheid van de autochtonen en je dan trachten voor te stellen wat voor een effect het heeft als je te horen krijgt dat 1 op 4 stemt voor een partij die kort daarvoor voor racisme is veroordeeld. Kom dan maar eens op straat als allochtoon. Juist. De spanning was nog niet genoeg te snijden, zeker? Het is een vicieuze cirkel, hoe onverdraagzamer wij worden, hoe onverdraagzamer zij worden, en het probleem begint zichzelf in de hand te werken. Beide "kampen" hebben hier schuld aan, en het ziet er niet naar uit dat er op heel korte termijn een de slimste gaat zijn... Het is nooit genoeg. Hier ga ik kort zijn. Voor sommigen is het gewoon nooit goed. "Vroeger was het toch veel beter", (vanuit de GSM-carkit) "Ze gaan met mijn belastingcenten lopen"... Mensen zijn verzuurd. Lang niet allemaal, maar veel. En altijd komt het op hetzelfde neer: "Mijn belastingcenten"... Ik heb het nog al eens gezegd: vind voor heel de wereldbevolking een politiek-sociaal systeem uit waarin iedereen het even goed heeft, maar ervan overtuigd is dat hij het beter heeft dan de rest, en de miserie is de wereld uit. Misschien wat simplistisch, en zeker praktisch niet haalbaar, maar gedistilleerd tot een eenvoudig voorstel zou ik daar wel wat in zien ![]() Nu, nog even over armoede... ik heb daar geen precieze cijfers van, dus ik wil niet garant staan voor de nauwkeurigheid van mijn info, maar er leven naar het schijnt nog meer dan 10% van de mensen onder de armoedegrens in Belgie. Niet voor het een of het ander, maar voor een land als dit is dat een hallucinant hoog cijfer. Veel daarvan zijn Belgen, mensen die hier zijn geboren en getogen. Geen wonder dat mensen, als ze dat zien en weten, "eigen volk eerst"-roepend door de straten gaan lopen. Ook hier is het zaaks te informeren, de zaken wat nuchter te bekijken. Alle illegalen en "profiterende buitenlanders" buitengooien gaat dat percentage niet onder de 10 procent halen vrees ik. Bovendien zet je dan alle mensen op straat die hun werk maken van het vreemdelingenbeleid ![]() Nu, bij al het bovenstaande is er een zeker probleem, dat bij de mensen zelf ligt: een zeker gevoel van solidariteit dat tot buiten de landsgrenzen rijkt, het lef om de wereld groter te zien dan Vlaanderen/Belgie alleen en te durven denken op lange termijn. De wereld is kleiner aan het worden (en op de keper beschouwd heeft eenieder met kinderen daar schuld aan ![]() Mijn lijstje is verre van volledig, en ik kom hier graag nog eens op terug, maar ik ga het hier voorlopig even bij houden... het ene punt zal wel al wat relevanter zijn dan het ander. In se wil ik eigenlijk eerst en vooral pleiten voor een vergaande sensibilisering van het volk en de huidige politiek. Blijkbaar schreewt men om een aanpak van het vreemdelingenprobleem. Doen, zou ik zeggen aan de heren politiekers, doe er wat aan, en laat vooral weten HOE je het doet. In klare, duidelijke berichtgeving, zodat mensen het weten. Laat zien die cijfers, in de juiste context, laat horen die plannen en laat eveneens met de evolutie van die cijfers zien hoe de oplossingen werken. Laat ook zien, die "vreemdelingen", wie zijn dat nu eigenlijk, wat doen die hier, en vooral, wat zijn ze hier van plan? Zijn het allemaal extreme fundamentalisten? Onverdraagzame homohaters en bejaardevrouwkesovervallers? Of mensen als jij en ik? Harde werkers die net als wij hun weg hier zoeken en evenveel rechten EN plichten hebben en zich daar -mijn hemel!- ook nog eens aan houden? En vooral: laat de mensen weten hoelang het allemaal nog gaat duren, dat hele, wel degelijk aanwezige probleem. Dat is belangrijk voor velen. Hebben ze iets om naar uit te kijken. Altijd gevaarlijk als de deadline niet wordt gehaald, maar men moet nu eenmaal risicos nemen in het leven ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() U heeft een mooie analyse gegeven. Ik geloof dat ik het voor het merendeel met u eens ben. Zeker gezien het onderwijssysteem: daar wringt voor mij de schoen. Het onderwijs zou vrij gesteld moeten worden van kosten, gezien het voor een land belangrijk is dat er een groot hoeveelheid goedgeschoolden zijn, zouden die politiekers eerst beginnen moeten met het onderwijs toegankelijker, goedkoper en gestructureerder te maken.
Je kan mij niet wijsmaken dat elke allochtoon niet van willens zou zijn om te leren. Ik kan mij alleszins heel goed voorstellen dat je als niet nederlands-sprekende allochtoon in Belgie je weg niet kunt vinden. Het probleem in deze is dat ouders van blanke kinderen hun kinderen niet naar een school willen sturen die zich in een migrantenwijk zou bevinden, gezien verschillende redenen. Een daarvan zou voor mij zijn dat ik niet wil dat mijn kind een achterstand op zou lopen als het onderwijs moet genieten dat op een lager tempo gegeven wordt, gezien de taalachterstand bij allochtone kinderen. Dus stuur ik mijn kind naar een overwegend blanke school. Wat weer als gevolg heeft dat een school overwegend 'zwart' is of overwegend 'wit'. Hiermee is integratie alweer ver te zoeken. Een oplossing daarvoor is lastig. Ik heb ooit een gastcollege gehouden op een school waar voornamelijk zwarte kinderen zaten, en ik verschoot ervan hoe slecht deze de taal kenden. Het viel me ook op hoe makkelijk Turkse kinderen met andere Turkse kinderen optrokken en in elkaars bijzijn Turks met elkaar praatten. Volledig te snappen, ik zou denk ik ook zoeken naar dat wat me bekend is als ik in een land terecht kom waar k de taal en de cultuur niet ken. Het is een feit dat we anno 2004 om moeten gaan met een multiculturele samenleving. We kunnen daar niet onderuit geraken. Dat is zelfs verre van wat ik wil. Nogmaals: waar ik woon zijn veel buitenlanders en hetgeen ik zie heeft meer te maken met onmacht dan met onwil. Criminaliteit is een feit, (en dat rijmt). Daar heeft u gelijk in. Ik wil dat ook niet ontlkennen, ik wil enkel hier op dit forum weigeren me daar bij neer te leggen. Inderdaad, we moeten gaan delen. Vlaanderen blijft Vlaams, maar het Vlaanderen veranderd. Zoals alles altijd gewoon veranderd. Dat zal nooit stoppen en vechten daartegen maakt een mens conservatief en zuur. De mens zou beter vechten tegen de frustratie en er wat zinnigs mee doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Welke opgekropte woede kwam er precies naar buiten na de val van de muur? Was de DDR niet het voorbeeld van een stuk Duitsland dat op elk vlak armer was dan het rijke BRD? Was dat niet de opgekropte woede? De frustratie van een deel Duitsland te zijn en familie te hebben aan de andere kant van die muur maar op geen manier contact mocht hebben met de andere zijde? Wat heeft dat precies met het racisme van Vlaanderen te maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ja. Citaat:
Citaat:
Neen. Citaat:
De woede die zich uit na decennialang belazerd geweest te zijn. Citaat:
Ja. Citaat:
Ja, maakt deel uit van het gevoel belazerd geweest te zijn. Citaat:
Zie vorig antwoord.
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Effectief behoren tot zulke groupuscules en het plegen van misdaden is niet gelijk verdeelt over alle bevolkingsgroepen, nochthans geldt voor alle mensen ginds toch dat ze nu hun mening wel mogen zeggen.
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Zomaar posten zonder uitkeg waarom rascisme geuit mag worden, vind ik wat makkelijk. en ja, het is bij de wet verboden, grondwetartikel 1: in nederland dan toch. Rascisme is verboden, net als op de stoepfietsen en spugen op straat. Alles wordt toch gedaan, maar dat wil niet zeggen dat men zich niet op die wet mag beroepen. Er zijn toch tal van mensen die last hebben van rascistische uitspraken, en ik ben er een van. Al heb ik er gelukkig maar weinig rascistische uitpraken tegen me gehad in mijn leven.Woede van jarenlang belazerd te zijn (ook een vreselijk algemene formulering) is nog geen reden om een bevolkingsgroep, een ras of een huidskleur daarvan de schuld te geven. Geef dan Hitler de schulf, of al die gasten die na de wederopbouw en het communisme trachtten om Duitsland in goede banen te leiden. Agressie zit in de mens, dat zal best. Als ik kwaad ben heb ik ook zin om te schoppen. Dat wil niet zeggen dat ik het dan maar mag doen. De straat heeft geen last van mijn geschop, of een beetje spuug op de grond, iemand edie hier komt en de volle lading krijgt wel. Ik ben het met Nou Nou en Woesjj eens dat hier eerder gezocht moet worden naar een oplossing die met de evolutie van een land te maken heeft. We kunnen niet terug naar het Vlaanderen van ik-weet-niet-hoelang-terug zonder buitenlanders en vreemdelingen. Zo kan ik ook niet terug naar hoe ik was toen ik 16 was en gezien ik daarmee te dealen heb, ga ik op zoek naar hoe het nu moet. Met een beetje menselijkheid in je kont begin je te denken aan mensenlijke oplossingen die niet klinken als: eigen volk eerst. Inderdaad, het onderwijs, nummer 1. Ervoor zorgen dat het onderwijs toegankelijk is ook voor anderstaligen met een grote nederlandse taalachterstand. Het kan, het kost alleen geld. Dus stop daar dan ook geld in, zou ik willen zeggen. Het is een cliche maar wel een waarheid: de jonge mensen zijn de toekomst van dit land, ook de vreemdelingen. Belgie zal er over 20 jaar volledig anders uitzien als nu en we houden het niet tegen. Ik zie er over 20 jaar ook andersw uit als nu en ook ik houd het niet tegen. Dat wil niet zeggen dat Belgie (of ik) over 20 jaar naar de klote zijn. Integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk niet dat we de problemen van de aanwezigheid van vreemdelingen kunnen oplossen door wat te bomen over de "racistische natuur van de mens". We zitten gewoon met dat feit opgescheept evenals met de mediapropaganda erover. Mensen rijden met hun auto door "Borgerokko" en vergrendelen hun deuren bij het zien van vrouwen met hoofdoeken en mannen in djellaba's. Een kennis komt in Boekenberg zwemmen en vertrouwd me toe dat hij zich door het zien van groepjes vreemdelingen bedreigd voelt. Helpt het als ik hem zeg dat het waarschijnlijk hard werkende/sturende belgen zijn ? er zijn inderdaad belgische vrouwen die vinden dat hun relatie met god hen gebiedt een hoofddoek te dragen, zoals er turkse vrouwen zijn die dit anders zien en geen hoofdoek dragen.
Punt is dat deze zaken geen problemen zouden mogen zijn en we er slechts op moeten blijven wijzen dat dit niets te maken heeft met aanpassen aan onze cultuur omdat de verdraagzaamheid juist een essentieël deel van onze cultuur is ! Wat wel een probleem is bv. het sorteren van huisvuil en tijdig buitenzetten van het zakske, het verhandelen van Hasj en het intimideren van "moslima's" omdat ze een hoofddoek moeten dragen. Het aanvallen van Joodse jongeren aan scholen (& elders) & er zijn nog zaken die men hier niet mag & ook niet als men een minderheidsgodsdienst belijdt. Dat men gerust een lijst van "normen en waarden" aanlegt die voor eenieder geldt (dus ook voor autochtonen). Het is één van de goedkope verhaaltjes dat vreemdelingen vrij een bepaald misdadig gedrag mogen vertonen en ongestraft blijven - de gevangenissen zitten vol van vreemdelingen & men mag gerust uitzoeken hoe de criminaliteit en pakkans verdeeld is. Bepaalde criminele feiten zijn nu eenmaal ook sociaal bepaald (een bedrijfsleider zal andere misdaden plegen dan een werkloze...) Vanzelfsprekend verandert de maatschappij. In een dorpsstraat waar 1 marokkaans gezin komt wonen worden die vriendelijk bejegent en zijn ze binnen de 6 maanden geïntegreerd. Komen er in dezelfde dorpsstraat op 3 maanden tijd 20 marokkaanse gezinnen wonen zal dit problemen geven. Om dat te begrijpen moet ge niet slim zijn.
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Integreren is van essentieel belang. Voor iedereen: zowel voor de 'vreemdeling' als voor de autochtoon. Waarom? Omdat verdraagzaamheid niet gaat als de een bang is voor de komst van een ander: wat gebeurt er met mijn lieve landje als alles verandert? Ook begrijpelijk, maar wederom geen vruchtbare oplossing. Integreren is tevens iets relatief nieuws hier: hoe moet het en wat moet wie doen? De een vindt dat de ander geen hoofddoek mag dragen en ik weet niet waarom niet, de ander vindt dat we geen moreel besef hebben... het getuigt allemaal van weinig verdraagzaamheid en is onvruchtbaar bovendien. Dat het moet kunnen, meerdere verschillende culturen op een klein stukje grond, daar ben ik heilig van overtuigd. Als ik het kan verdragen, waarom iemand anders dan niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Laatst gewijzigd door statler : 5 augustus 2004 om 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik leef in Deurne bij Antwerpen - distrikt waar Vlaams Blokkers thuis zijn en ken dus alreeds minstens één recept voor verdraagzaamheid :
nadat iemand met alle argumenten heeft uitgelegd waarom vreemdelingen in het algemeen en islamieten in het bijzonder de oorzaak van de teloorgang van onze maatschappij zijn, zal hij steevast vertellen dat hij/zij zeker geen racist is want dat ze een goede of zelfs zeer goede vreemdeling als vriend hebben (geen oppervlakkinge kennis neen : als vriend). Het is steevast de anonieme (virtuele ?) groep bekend uit partijpropaganda en media die de "vijand" is - de konkrete medemens, zoals men die kent is helemaal iets anderes. Het zelfde geldt trouwens voor ons de "linksen" - als we het over vlaams blokkers hebben, gaat het over de (virtuele ?) groep enggeestige racisten die onder vrije mening het opdringen van hun mening hebben. Liever vandaag dan morgen alle andere politieke partijen zouden verbieden en onder een bruine vlag de onafhankelijke racistische staat zouden willen oprichten (liefst los van de aarde op een eigen planeet). Sommigen op het forum komen weliswaar met dit beeld overeen - tot ge ze op café ontmoet : dan blijken het erudiete jongens te zijn met misschien een beetje te veel verering (op een eigenaardige wijze) voor the lord of the rings... maar verrassend genoeg soms in het bezit van een zeer allochtone vriendenkring.. Nu ja : extreme ideeën maken de diskussie soms wel levendig.
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Al 10 jaar draai ik mee in 2060. Honderden vergaderingen heb ik bijgewoond met allochtonen. Alle geleerde woorden, alle moderne ideeën, alle slagzinnen, alles projecten, alle beloftes, heb is zien passeren.
Telkens weer zonder resultaat. Waarom? De woordvoerders van die allochtonen vertegenwoordigen alleen zichzelf en hebben geen enkele invloed op het gedrag, de levenswijze en de maatschappelijke houding van die groep. Elk gesprek is dus zinloos. De enige taal die zij verstaan is de harde hand. |
![]() |
![]() |