![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een spinn-off van de thread over einde van je jeugd.
All we ever wanted was everything, all we ever got was cold... Kwisje misschien? Titel?-Zanger? En kwam er een vrouw die een van ons meenam, dan namen we afscheid en zegden vaarwel. De fanfare trok verder met minder leden, de toon in mineur, we begrepen het wel.
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Happiness,
More or less It's just a change in me Something in my liberty Oh, my, my! Happiness, Coming and going I watch you look at me Watch my fever growing I know, just where I am But how many corners do I have to turn? How many times do I have to learn? All the love I have is in my mind! Well, I'm a lucky man With fire in my hands - Lucky Man (The Verve) -
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Morrissey- Everyday is like sunday
Trudging slowly over wet sand Back to the bench where your clothes were stolen This is the coastal town That they forgot to close down Armageddon - come armageddon! Come, armageddon! come! Everyday is like sunday Everyday is silent and grey Hide on the promenade Etch a postcard : How I dearly wish I was not here In the seaside town ...that they forgot to bomb Come, come, come - nuclear bomb Everyday is like sunday Everyday is silent and grey Trudging back over pebbles and sand And a strange dust lands on your hands (and on your face...) (on your face ...) (on your face ...) (on your face ...) Everyday is like sunday Win yourself a cheap tray Share some greased tea with me Everyday is silent and grey
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Oh the night, it is thick, my defenses are hid
in the clothes of a woman I would like to forgive, in the rings of her silks, in the hinge of her thighs, where I have to go begging in beauty's disguise. Leonard Cohen (Ik denk wel dat iedereen die een passionele relatie heeft gehad die slecht is afgelopen hier wel iets in herkent? Eens de eerste verbittering en woede weg ebt, tenminste.) And the people bowed and prayed to the neon god they made and the sign flashed out it's warning in the words it formed and the sign said the words of the prophets are written on the subway walls and tenement halls and whispered in the sound of silence. Simon & Garfunkel (Gewoon prachtig beeld van de onderbuik van een grote stad... neon, huurkazernes, ondergrondse stations... rauwe kreten van desillusie en wanhoop agressief op de muur gespoten. Ooit aan de drugs geweest?) Give me back my broken night, my mirrored room, my secret life, it's lonely here, there's no one left to torture. Give me absolute control over every living soul and lie beside me, baby, that's an order! Give me crack and anal sex, take the only tree that's left and stuff it up the hole in your culture. Give me back the Berlin wall, give me Stalin, and St Paul, I've seen the future, brother, it is murder. Leonard Cohen (Dit is gewoon lekker creepy! Weer vooral het beeld : harde, compromisloze, sadistische waanzin. Menselijke degeneratie) Angie, You're beautiful, but ain't it time we said goodbye Angie, I still love you, remember all those nights we cried All the dreams we held so close, seemed to all go up in smoke Let me whisper in your ear But Angie, Angie, where will it lead us from here Mick Jagger (tsja, weer dat met die mislukte relaties eh.) Baaah, ik kan uren blijven doorgaan ![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertel erbij wat en waarom het je iets doet?
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zeker als ik nu naar buiten kijk.
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mmm... al 5 posts en nog niemand heeft er da Vlaams oorlogslied opgezwierd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook al niet bevorderlijk. Zondagen kunnen idd immens troosteloos zijn. Lege winkelstraten, metalen afscherming van ingang en vitrines, vuilzakken al buiten (hier en daar eentje open van hond kat of hooligan) Maak er dan nog de laatste vakantiedag van, centen op, een weertje dat je met de neus op het einde van de zomer duwt, en gezinsleden die eerste en volgende schooldagen niet zien zitten........... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik trouwens vreemd vind, is dat sommige nummers of videofragmenten bij mij een gevoel kunnen opwekken van nostalgie voor een plaats of periode waar ik helemaal nooit geweest ben (het gaat dan altijd om geromantiseerde, idealistische versies van die plaats of periode). Zo kunnen sommige nummers of beelden mij doen hunkeren naar de 60s (ik ben geboren in '76) of naar een tropisch strand (niet meteen mijn top-of-the-list vakantiebestemming). Heeft nog iemand dat?
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een klassiek verschijnsel van projectie, aangeprate onderhuids aangebrachte associaties,....... Soms wil ik in de plaats van een landloper zijn, met enkel een kartonnen doos. Terwijl ik toch gesteld ben op comfort, gadgets als pc, thermostatische kranen, cv, wagen, lekker eten, wijn, boeken, en aanverwante rimram. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al die zuivere lucht...... daar overleef ik niet in. Die berehappen lust ik niet echt. Bergen (onzin) zijn hier ook voldoende op internetfora. Geef mij maar de verpakking van een Miele om lekker lui en knus in te schuilen wanneer de garde me om 00.30 uit het Noordstation jaagt. Zie ik daar een late-night dinner vers weggegooid door een ontevreden hot-dog-klant? Mét choucroute! 't Is een feestmaal! De flard "He sent you a race-horse for Christmas" is het enige wat (zeer miniem overigens) de totale vreugde imperfect maakt.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dichterlijke vrijheid 8) Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
or am I in the grasp of a heavy melancholy? The gray clouds are mourning above the barren plains and the rest of the graves is only disturbed by the howling of wind and rain. Am I the only one who feels this sorrow in the air, who knows there's nowhere to run and that the end is almost there? Everywhere the people hide in the concrete blocks they call their homes and have secured with many, many locks, inside the fortified walls, some cry then blink their tears away, silently, for what won't the neighbours think? Am I the only one who feels this sorrow in the air, who knows there's nowhere to run and that the end is almost there? And the world is hostile, and the world is a desert, and there's nothing left that holds a shred of mirth, will it always be this way, or is it just this dreadful day, or is the world a mirror to my soul, reminding me of my decay? Am I the only one who feels this sorrow in the air, who knows there's nowhere to run and that the end is almost there? Van ondergetekende ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je deed me twijfelen. Citaat:
Als dat rek dan nog leeg is, dan het bed in en slapen tot de volgende......dag, maand, wedde,.........
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat troosteloze neonachtige stadsgevoel zegt me iets. W. S. Burroughs......?
![]() |
![]() |