Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2012, 07:44   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Besnijden is mishandelen!

Citaat:
Een rechtbank in Keulen heeft beslist dat besnijdenis om religieuze redenen strafbaar is.

Jongetjes die om religieuze reden worden besneden, wordt onherroepelijk lichamelijk letsel toegebracht en dat is strafbaar. Zo besliste een rechter in Keulen in een ophefmakend vonnis. Hij is van mening dat het recht van de ouders, noch de grondwettelijk verankerde godsdienstvrijheid zo'n ingreep kunnen rechtvaardigen.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1...deling___.html

Citaat:
De besnijdenis van jonge jongens op religieuze gronden is zware mishandeling. Dit heeft een rechter in Duitsland dinsdag bepaald. De magistraat in Keulen oordeelde dat „het fundamentele recht van een kind op lichamelijke onschendbaarheid zwaarder weegt dan fundamentele rechten van de ouders”.
(...)

Het recht op lichamelijke integriteit is vastgelegd in onder meer artikel 8 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens
http://www.standaard.be/artikel/deta...20626_00201622

Dit lijkt me toch wel een belangrijk vonnis in geval mensen van verschillende religieuze afkomst samen kinderen krijgen en nadien scheiden: hebben de religieuzen dan het recht om toch nog - na de echtscheiding - hun kinderen te laten besnijden?
me dunkt kan deze zaak onder de Europese Rechten van de Mens worden aangeklaagd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 08:28   #2
eno2
Banneling

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=172857
Dubbeldraad.
Waarschuwing en slotje aub.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 08:45   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showthread.php?t=172857
Dubbeldraad.
Waarschuwing en slotje aub.
waarschuwing? heb je op het rode hoekje gedrukt omdat ik niet gezien had dat er gisteravond laat reeds een topic geopend werd over het zelfde onderwerp?
Was jij schoolmeester in je vroegere leven? of ben je zo sympathiek geboren?

ik zal mijn post kopiëren naar de eerste draad die erover geopend werd o groot orakel.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 08:54   #4
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waarschuwing? heb je op het rode hoekje gedrukt omdat ik niet gezien had dat er gisteravond laat reeds een topic geopend werd over het zelfde onderwerp?
Was jij schoolmeester in je vroegere leven? of ben je zo sympathiek geboren?

ik zal mijn post kopiëren naar de eerste draad die erover geopend werd o groot orakel.
Geen RD, een vriendelijke waarschuwing.

Deze vriendelijkheid heeft mij al veel beledigingen gekost, onder meer van de door mij nu aanbeden Junior Descartes. En ook de door mij gewaardeerde ..... heeft zich al eens boos gemaakt. Hoe de mensen toch vlug op hun teentjes getrapt zijn, als je ze op een foutje wijst

Een idee hoeveel keer ik waarschuwingen kreeg voor dubbeldraden en hoe direct die gesloten werden?

Meestal dank zij Raf, dat is waar.

Welkom in de oorspronkelijke draad.

(hoe men pedanterie toch zo gemakkelijk aan schoolmeesters toedicht)

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juni 2012 om 09:01.
Oud 27 juni 2012, 10:03   #5
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Die hebben de onhebbelijke gewoonte altijd gelijk te willen hebben, en reflexmatig dan uit de hoogte te doen als ze het mis hebben.

Ze hebben ook veel zo'n ringbaardje, een rond brilletje, dragen een vaal ruitjeshemd onder een oude groene pullover en praten over hoe dit of dat de wereld zoveel beter zou maken als men maar het verstand zou hebben met hem akkoord te gaan.

Ze rijden ook onverstoorbaar aan 110 op het tweede vak in beige of blauwe monovolumes en brengen een geweldige pantomime van stille geciviliseerde verontwaardiging in maatschappelijke situaties waar ze het onderspit delven tegenover mensen die ze niet kunnen koeioneren middels rapporten en overhoringen.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 10:59   #6
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Die hebben de onhebbelijke gewoonte altijd gelijk te willen hebben, en reflexmatig dan uit de hoogte te doen als ze het mis hebben.

Ze hebben ook veel zo'n ringbaardje, een rond brilletje, dragen een vaal ruitjeshemd onder een oude groene pullover en praten over hoe dit of dat de wereld zoveel beter zou maken als men maar het verstand zou hebben met hem akkoord te gaan.

Ze rijden ook onverstoorbaar aan 110 op het tweede vak in beige of blauwe monovolumes en brengen een geweldige pantomime van stille geciviliseerde verontwaardiging in maatschappelijke situaties waar ze het onderspit delven tegenover mensen die ze niet kunnen koeioneren middels rapporten en overhoringen.
Bravo

Wat ben ik blij dat ik nooit in het onderwijs heb willen staan, noch dat bij mijn ex tolereerde. Niettemin dacht altijd iedereen dat ik onderwijzer was wegens mijn volgehouden ABN in ondergeschikte jobs.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juni 2012 om 10:59.
Oud 27 juni 2012, 22:40   #7
dwarsligger
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Dit lijkt me toch wel een belangrijk vonnis in geval mensen van verschillende religieuze afkomst samen kinderen krijgen en nadien scheiden: hebben de religieuzen dan het recht om toch nog - na de echtscheiding - hun kinderen te laten besnijden?
me dunkt kan deze zaak onder de Europese Rechten van de Mens worden aangeklaagd.
Een besnijdenis is een benigne ingreep indien uitgevoerd volgens de richtlijnen van de originele bijbelteksten. Dit wil zeggen op de leeftijd van 8 dagen. Besnijdenis resulteert in een verminderde transmissie van sexueel overdraagbare ziekten, een langere erectieduur, een verminderd risico op urineweginfecties en een verminderde kans op impotentie door phymosis.
Deze ingreep wordt reeds meer dan 3000 jaar met sukses uitgevoerd door professionele besnijders.
Het niet uitvoeren van deze ingreep is een vorm van kinderverwaarlozing zoals het niet uitvoeren van een vaccinatie.
Het is wel wenselijk duidelijke richtlijnen uit te werken om de condities waarin besnijdenissen worden uitgevoerd te verbeteren en deze intieme gevoelige emotionele materie buiten de politieke sfeer te houden.

Laatst gewijzigd door dwarsligger : 27 juni 2012 om 22:48.
dwarsligger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 22:43   #8
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dwarsligger Bekijk bericht
Een besnijdenis is een benigne ingreep indien uitgevoerd volgens de richtlijnen van de originele bijbelteksten. Besnijdenis resulteert in een verminderde transmissie van sexueel overdraagbare ziekten, een langere erectieduur, een verminderd risico op urineweginfecties en een verminderde kans op impotentie door phymosis.
Dank zij de angst voor een goddelijke straf wordt deze ingreep reeds meer dan 3000 jaar met sukses uitgevoerd.
Het niet uitvoeren van deze ingreep is een vorm van kinderverwaarlozing zoals het niet uitvoeren van een vaccinatie.
Het is wel wenselijk duidelijke richtlijnen uit te werken om de condities waarin besnijdenissen worden uitgevoerd te verbeteren en deze intieme gevoelige emotionele materie buiten de politieke sfeer te houden.
Dat die godfiguur daar toch niet zelf aan gedacht heeft...wat 'n misser van formaat dat de 'mens' 't godfiguur moet gaan verbeteren.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 22:52   #9
dwarsligger
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat die godfiguur daar toch niet zelf aan gedacht heeft...wat 'n misser van formaat dat de 'mens' 't godfiguur moet gaan verbeteren.
Ik zou die borstimplant van jou maar ook wegdoen want daar heeft de godsfiguur ook niet aan gedacht
Oud 27 juni 2012, 22:56   #10
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou die borstimplant van jou maar ook wegdoen want daar heeft de godsfiguur ook niet aan gedacht
Ik heb de pokkepest aan 'n godfiguur, zet er meteen nog 5 bij!
Oud 27 juni 2012, 23:06   #11
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Een besnijdenis is een benigne ingreep indien uitgevoerd volgens de richtlijnen van de originele bijbelteksten. Dit wil zeggen op de leeftijd van 8 dagen. Besnijdenis resulteert in een verminderde transmissie van sexueel overdraagbare ziekten, een langere erectieduur, een verminderd risico op urineweginfecties en een verminderde kans op impotentie door phymosis.
Deze ingreep wordt reeds meer dan 3000 jaar met sukses uitgevoerd door professionele besnijders.
Ik ben een professionele besnijderbesnijder. Breng ze maar bij mij.
Oud 27 juni 2012, 23:15   #12
dwarsligger
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik heb de pokkepest aan 'n godfiguur, zet er meteen nog 5 bij!
Bravo! Je beantwoordt aan het tweede gebod van de originele bijbeltekst, buig niet voor een godsfiguur. Je zal verwonderd zijn maar in de oorspronkelijke bijbeltekst is er geen godsfiguur, enkel een abstracte "eeuwige" waar Spinoza ergens geprobeerd heeft iets vatbaar van te maken.
Oud 27 juni 2012, 23:25   #13
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bravo! Je beantwoordt aan het tweede gebod van de originele bijbeltekst, buig niet voor een godsfiguur. Je zal verwonderd zijn maar in de oorspronkelijke bijbeltekst is er geen godsfiguur, enkel een abstracte "eeuwige" waar Spinoza ergens geprobeerd heeft iets vatbaar van te maken.
'k Heb ook geen nood aan bijbelteksten en al zeker niet aan 'n abstracte 'eeuwige', voor je 't weet is dat ook alweer voorbij.

d'Espinoza had dat destijds goed bekeken, hij accepteerde ook enkel maar verklaringen gebaseerd op de rede, zou iedereen moeten doen!
Oud 28 juni 2012, 08:12   #14
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:

Staat wel in een stom sub-forum weggemoffeld... waarom niet bij "godsdienst" of zo?
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 15:10   #15
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Mijn amandelen terug !
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 15:25   #16
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Best mogelijk, maar laat de keuze dan aan de mensen zelf als ze volwassen zijn.
Wij moeten niet voor onze kinderen beslissen of ze belachelijke verminkingen krijgen zoals tattoos, oorringen, besnijdenissen, en dergelijke rotzooi.
Als ze volwassen zijn, dan kunnen ze zelf beslissen om met hun lichaam te klooien.
Oud 28 juni 2012, 22:35   #17
dwarsligger
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Best mogelijk, maar laat de keuze dan aan de mensen zelf als ze volwassen zijn.
Wij moeten niet voor onze kinderen beslissen of ze belachelijke verminkingen krijgen zoals tattoos, oorringen, besnijdenissen, en dergelijke rotzooi.
Als ze volwassen zijn, dan kunnen ze zelf beslissen om met hun lichaam te klooien.
een besnijdenis is benigne op 8 dagen niet op 18 jaar!
Op die leeftijd beslissen de ouders. Dit is ook zo voor vaccinaties.
Oud 28 juni 2012, 22:59   #18
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een besnijdenis is benigne op 8 dagen niet op 18 jaar!
Een besnijdenis is op geen enkele leeftijd 'benigne': het is dikke bullshit all the way, net zoals elke verminking.
Oud 29 juni 2012, 10:01   #19
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Oud 29 juni 2012, 10:35   #20
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Zolang ze ijsjes geven na de besnijdenis kan dat allemaal geen kwaad ommes.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be