Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2012, 16:59   #1
Klarekijk
Banneling

Standaard Bediendenstatuut versus Arbeiders .

Het gaat hier HO ZO VAAK over werken , en werkloos en gelijktijdig geen personeel vinden en de economie die slinkt .

Het KLOTE systeem dat bedienden bevoordeeld ten aanzien van arbeiders ? Als je electoraal met de mens in het reine wil blijven zou er veel meer respect moeten zijn voor je Arbeiders en hen beter statuut moeten geven ten aanzien van bedienden .

De trots om echt man te zijn en iets te verwezenlijken , iets te maken , iets te realiseren wordt onderdrukt door , ik heb gestudeerd , ik ga mijn handjes niet vuil maken hoor .

Ten slotte zijn arbeiders de moter van de economie .
Ten zij je van een andere planeet komt en nog steeds geloofd dat luchtkastelen en bedienden geld opleveren .

Als loodgieter wordt je zowat als de stront van de straat bekeken en uitgelachen , amai die moet een ander zijn strontbuizen gaan uit kuisen .

Wel , ik ben ten eerste zo slim dat ik riolering en septiektank dermate weet aan te leggen dat ze zeer zelden verstroppen . en bij domme klanten die er alles ingooien kom ik niet .
Bovendien is het een enorm mooi en creatief beroep met duizenden
technische oplossingen om regenwater te behandelen , rioleringenslim aa te leggen , verwarming te maken , water aan te leggen op ecologische manier , gebouwen efficient te isoleren en waterdicht te maken , enz .

En nog vind ieder knoei het zelver zichzelf zoveel beter . walgelijk houdingen ten aanzien van vakmensen staat voor veel mensen in de weg om een technisch en arbeiders beroep aan te gaan , zeker bij jongeren .

P.S. Zij die het durven vernoemen zoals het is zijn ZEER zeldzaam .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 17:01   #2
Tavek
Banneling

Standaard

Ik heb al gezegd dat ik een grote voorstander ben van een eenheidsstatuut.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 17:09   #3
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Het gaat hier HO ZO VAAK over werken , en werkloos en gelijktijdig geen personeel vinden en de economie die slinkt. Het KLOTE systeem dat bedienden bevoordeeld ten aanzien van arbeiders ? Als je electoraal met de mens in het reine wil blijven zou er veel meer respect moeten zijn voor je Arbeiders en hen beter statuut moeten geven ten aanzien van bedienden. De trots om echt man te zijn en iets te verwezenlijken , iets te maken , iets te realiseren wordt onderdrukt door , ik heb gestudeerd , ik ga mijn handjes niet vuil maken hoor. Ten slotte zijn arbeiders de moter van de economie. Ten zij je van een andere planeet komt en nog steeds geloofd dat luchtkastelen en bedienden geld opleveren. Als loodgieter wordt je zowat als de stront van de straat bekeken en uitgelachen , amai die moet een ander zijn strontbuizen gaan uit kuisen. Wel , ik ben ten eerste zo slim dat ik riolering en septiektank dermate weet aan te leggen dat ze zeer zelden verstroppen . en bij domme klanten die er alles ingooien kom ik niet. Bovendien is het een enorm mooi en creatief beroep met duizenden technische oplossingen om regenwater te behandelen , rioleringenslim aa te leggen , verwarming te maken , water aan te leggen op ecologische manier , gebouwen efficient te isoleren en waterdicht te maken , enz . En nog vind ieder knoei het zelver zichzelf zoveel beter . walgelijk houdingen ten aanzien van vakmensen staat voor veel mensen in de weg om een technisch en arbeiders beroep aan te gaan , zeker bij jongeren. P.S. Zij die het durven vernoemen zoals het is zijn ZEER zeldzaam .
De overheid is van plan dit verschil weg te werken, men zoekt nu nog even wat ze het best kunnen doen om dit gunstig te maken in functie van de staatskast. Men denkt eraan om het arbeidersstatuut als enig beginsel te nemen, het voordeel is dat opzegtermijnen korter worden.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 17:10   #4
giserke
Banneling

Standaard

Leuk, dan gaan de overuren van arbeiders ook niet meer betaald worden.

Laatst gewijzigd door giserke : 9 april 2012 om 17:10.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 17:12   #5
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Leuk, dan gaan de overuren van arbeiders ook niet meer betaald worden.
Overuren van bedienden worden toch ook betaald, waar zie je het verschil in deze context?
Oud 9 april 2012, 17:14   #6
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Overuren van bedienden worden toch ook betaald, waar zie je het verschil in deze context?
Ja tarara gij. Een paasei op uw hoofd gekregen?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 17:17   #7
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier HO ZO VAAK over werken , en werkloos en gelijktijdig geen personeel vinden en de economie die slinkt .

Het KLOTE systeem dat bedienden bevoordeeld ten aanzien van arbeiders ? Als je electoraal met de mens in het reine wil blijven zou er veel meer respect moeten zijn voor je Arbeiders en hen beter statuut moeten geven ten aanzien van bedienden .

De trots om echt man te zijn en iets te verwezenlijken , iets te maken , iets te realiseren wordt onderdrukt door , ik heb gestudeerd , ik ga mijn handjes niet vuil maken hoor .

Ten zij je van een andere planeet komt en nog steeds geloofd dat luchtkastelen en bedienden geld opleveren .

Als loodgieter wordt je zowat als de stront van de straat bekeken en uitgelachen , amai die moet een ander zijn strontbuizen gaan uit kuisen .

Wel , ik ben ten eerste zo slim dat ik riolering en septiektank dermate weet aan te leggen dat ze zeer zelden verstroppen . en bij domme klanten die er alles ingooien kom ik niet .
technische oplossingen om regenwater te behandelen , rioleringenslim aa te leggen , verwarming te maken , water aan te leggen op ecologische manier , gebouwen efficient te isoleren en waterdicht te maken , enz .

En nog vind ieder knoei het zelver zichzelf zoveel beter . walgelijk houdingen ten aanzien van vakmensen staat voor veel mensen in de weg om een technisch en arbeiders beroep aan te gaan , zeker bij jongeren .

Indien ik een dokter een huisbezoek vraag kost dat de helft als wanneer ik een loodgieter , electrieker, glazenmaker of schrijnwerker een huisbezoek vraag. En de dokter komt. De are die ik opsomde komen misschien...of niet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 april 2012 om 17:18.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 17:17   #8
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Toch niet courant.
Oud 9 april 2012, 17:19   #9
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen. Toch niet courant.
Dat is een schending van de arbeidsovereenkomst, het beste is dan wat bewijs te verzamelen dat de werkgever deze niet uitbetaald, je kan hiervoor een fikse schadevergoeding bedingen op de rechtbank.

Laatst gewijzigd door MIS : 9 april 2012 om 17:19.
Oud 9 april 2012, 17:20   #10
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ja tarara gij. Een paasei op uw hoofd gekregen?
Ik zou dat voor het gerecht trekken, dat is uitbuiting.
Oud 9 april 2012, 17:20   #11
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat is een schending van de arbeidsovereenkomst, het beste is dan wat bewijs te verzamelen dat de werkgever deze niet uitbetaald, je kan hiervoor een fikse schadevergoeding bedingen op de rechtbank.
Meen je dat écht?
Citaat:
De functies die worden geacht een leidinggevende of vertrouwensfunctie te zijn, werden opgesomd in het Koninklijk Besluit van 10 februari 1965.
http://www.vacature.com/carriere/ied...aling-overuren

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 april 2012 om 17:24.
Oud 9 april 2012, 17:21   #12
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Uren worden niet geregistreerd.

Ik ken geen enkele bediende die tikt en/of overuren uitbetaald krijgt. HEt is zelfs zo dat voor bedienden en kader het standaard is om een bepaald aantal overuren te draaien.

Ze krijgen een maandloon, geen uurloon.

Daar tegenover staat meestal ook wel de flexibiliteit dat niemand er naar kraait als je eens te laat komt of vroeger weg wilt.
Oud 9 april 2012, 17:22   #13
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

*bevoordeelt
*motor
*Tenzij
*gelooft
*word
*uitkuisen (is zelfs geen echt woord)
*verstoppen
*verwarming te maken....WTF?
*vindt
*zinsconstructie... OMG.

Kijk, dat is de reden dat er arbeiders en bedienden zijn. Elk is nodig.
Oud 9 april 2012, 17:23   #14
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het staat er toch in, niet? Ook deze overuren worden betaald, staat in het stukje na dit

De wetgever heeft echter bepaald dat een aantal categorieën van werknemers niet gebonden zijn door de regels met betrekking tot de arbeidsduur en de overurenreglementering op hen dus niet van toepassing is. Deze werknemers hebben in de regel geen recht op de betaling van overuren. Het betreft:
  • de werknemers belast met een leidinggevende of een vertrouwensfunctie
  • de dienstboden
  • de handelsvertegenwoordigers
Oud 9 april 2012, 17:25   #15
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het staat er toch in, niet? Ook deze overuren worden betaald, staat in het stukje na dit

De wetgever heeft echter bepaald dat een aantal categorieën van werknemers niet gebonden zijn door de regels met betrekking tot de arbeidsduur en de overurenreglementering op hen dus niet van toepassing is. Deze werknemers hebben in de regel geen recht op de betaling van overuren. Het betreft:
  • de dienstboden
De realiteit is, dat als men een bediendejob heeft, men meer flexibiliteit krijgt van de werkgever, maar hij verwacht dan ook dat het werk afgeraakt. Als dat betekent dat je een paar dagen langer moet werken, zo is het dan he.

In Belgie is overwerken voor bedienden en kader, zonder extra loon, vrij courant. Ik zou niet anders weten.
Oud 9 april 2012, 17:27   #16
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

• de dienstboden
De functies die worden geacht een leidinggevende of vertrouwensfunctie te zijn, werden opgesomd in het Koninklijk Besluit van 10 februari 1965.

Herlees dat artikel of zoek het Staatsblad eens op.

Je zult verwonderd zijn hoe snel je een vertrouwensfunctie hebt.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 april 2012 om 17:28.
Oud 9 april 2012, 17:27   #17
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uren worden niet geregistreerd. Ik ken geen enkele bediende die tikt en/of overuren uitbetaald krijgt. HEt is zelfs zo dat voor bedienden en kader het standaard is om een bepaald aantal overuren te draaien. Ze krijgen een maandloon, geen uurloon. Daar tegenover staat meestal ook wel de flexibiliteit dat niemand er naar kraait als je eens te laat komt of vroeger weg wilt.
Je bedoelt dat je werkgever dat liever niet heeft, heel handig natuurlijk. Enkel al voor sociale controle is een tijdsregistratiesysteem noodzakelijk. Al die overuren tesamen zouden heel wat mensen een job kunnen bieden, nu is het enkel in de zak van je baas. Wellicht krijg je een schouderklopje ook ?
Oud 9 april 2012, 17:27   #18
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bedienden leveren geen geld op? En welke loodgieter heeft dat programma gemaakt dat je gebruikt om deze tekst in te typen?
Versta me niet verkeerd, ik heb veel respect voor arbeiders én bedienden die hun job kennen en kwaliteit leveren. En dat eenheidsstatuut moest er al lang zijn, voor arbeiders, bedienden en liefst ook ambtenaren. Maar beweren dat de economie vandaag draait op arbeiders, is al even wereldvreemd als die mensen die neerkijken op arbeiders.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 17:29   #19
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Herlees dat artikel of zoek het Staatsblad eens op.

Je zult verwonderd zijn hoe snel je vertrouwenspersoneel bent.
Ja, dat is een handig spel natuurlijk, het is niet echt gebasserd op vertrouwen maar een zoveelste misleiding door de 'wethouder'.
Oud 9 april 2012, 17:30   #20
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Bedienden leveren geen geld op? En welke loodgieter heeft dat programma gemaakt dat je gebruikt om deze tekst in te typen? Versta me niet verkeerd, ik heb veel respect voor arbeiders én bedienden die hun job kennen en kwaliteit leveren. En dat eenheidsstatuut moest er al lang zijn, voor arbeiders, bedienden en liefst ook ambtenaren. Maar beweren dat de economie vandaag draait op arbeiders, is al even wereldvreemd als die mensen die neerkijken op arbeiders.
Gelukkig zijn we hier binnenkort vanaf, omwille van kortere opzegtermijnen zal het arbeidersstatuut als enig beginsel genomen worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be