![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het gaat hier HO ZO VAAK over werken , en werkloos en gelijktijdig geen personeel vinden en de economie die slinkt .
Het KLOTE systeem dat bedienden bevoordeeld ten aanzien van arbeiders ? Als je electoraal met de mens in het reine wil blijven zou er veel meer respect moeten zijn voor je Arbeiders en hen beter statuut moeten geven ten aanzien van bedienden . De trots om echt man te zijn en iets te verwezenlijken , iets te maken , iets te realiseren wordt onderdrukt door , ik heb gestudeerd , ik ga mijn handjes niet vuil maken hoor . Ten slotte zijn arbeiders de moter van de economie . Ten zij je van een andere planeet komt en nog steeds geloofd dat luchtkastelen en bedienden geld opleveren . Als loodgieter wordt je zowat als de stront van de straat bekeken en uitgelachen , amai die moet een ander zijn strontbuizen gaan uit kuisen . Wel , ik ben ten eerste zo slim dat ik riolering en septiektank dermate weet aan te leggen dat ze zeer zelden verstroppen . en bij domme klanten die er alles ingooien kom ik niet . Bovendien is het een enorm mooi en creatief beroep met duizenden technische oplossingen om regenwater te behandelen , rioleringenslim aa te leggen , verwarming te maken , water aan te leggen op ecologische manier , gebouwen efficient te isoleren en waterdicht te maken , enz . En nog vind ieder knoei het zelver zichzelf zoveel beter . walgelijk houdingen ten aanzien van vakmensen staat voor veel mensen in de weg om een technisch en arbeiders beroep aan te gaan , zeker bij jongeren . P.S. Zij die het durven vernoemen zoals het is zijn ZEER zeldzaam . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik heb al gezegd dat ik een grote voorstander ben van een eenheidsstatuut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Leuk, dan gaan de overuren van arbeiders ook niet meer betaald worden.
![]() Laatst gewijzigd door giserke : 9 april 2012 om 17:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 9 april 2012 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Dat is een schending van de arbeidsovereenkomst, het beste is dan wat bewijs te verzamelen dat de werkgever deze niet uitbetaald, je kan hiervoor een fikse schadevergoeding bedingen op de rechtbank.
Laatst gewijzigd door MIS : 9 april 2012 om 17:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 9 april 2012 om 17:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken geen enkele bediende die tikt en/of overuren uitbetaald krijgt. HEt is zelfs zo dat voor bedienden en kader het standaard is om een bepaald aantal overuren te draaien. Ze krijgen een maandloon, geen uurloon. Daar tegenover staat meestal ook wel de flexibiliteit dat niemand er naar kraait als je eens te laat komt of vroeger weg wilt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
*motor *Tenzij *gelooft *word *uitkuisen (is zelfs geen echt woord) *verstoppen *verwarming te maken....WTF? *vindt *zinsconstructie... OMG. Kijk, dat is de reden dat er arbeiders en bedienden zijn. Elk is nodig.
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De wetgever heeft echter bepaald dat een aantal categorieën van werknemers niet gebonden zijn door de regels met betrekking tot de arbeidsduur en de overurenreglementering op hen dus niet van toepassing is. Deze werknemers hebben in de regel geen recht op de betaling van overuren. Het betreft:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Belgie is overwerken voor bedienden en kader, zonder extra loon, vrij courant. Ik zou niet anders weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Herlees dat artikel of zoek het Staatsblad eens op. Je zult verwonderd zijn hoe snel je een vertrouwensfunctie hebt. Laatst gewijzigd door filosoof : 9 april 2012 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Versta me niet verkeerd, ik heb veel respect voor arbeiders én bedienden die hun job kennen en kwaliteit leveren. En dat eenheidsstatuut moest er al lang zijn, voor arbeiders, bedienden en liefst ook ambtenaren. Maar beweren dat de economie vandaag draait op arbeiders, is al even wereldvreemd als die mensen die neerkijken op arbeiders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |