Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2004, 21:04   #1
Ben Patriot
Burger

Standaard

Artikel vandaag donderdag 24 06 2004 in het gratis openbaar vervoer krantje SPITS :

Hoofddoek leraressen in Saarland verboden

Saarbrucken-Saarland is sinds gisteren de derde Duitse deelstaat waar leraressen op openbare scholen geen hoofddoek mogen dragen.
Het parlement stemde unaniem in met het verbod.
De hoofddoek is volgens de politici een religieus en politiek symbool.
Christelijke en joodse symbolen blijven wel toegestaan op openbare scholen.

Commentaar:
Die lokale Duitse deelstaatpolitici hebben groot gelijk in hun overtuiging dat de hoofddoek niet alleen een religieus symbool is, maar vooral hier in Europa een toonbeeld is van islamitisch imperialisme en vrouwenonderdrukking.
Toch moeten we ons hier in het Westen ons wellicht afvragen of wij wel zo´n hersenloze varkenskop van een moslima willen zien.
Een hoofddoek is nu zeker geen zinneprikkelend atribuut,
´k zie liever een kort Schots rokje of strakke legging als Westerse jongen, en met kort bedoel ik dan echt kort!!
(´t Ja excuus voor mijn persoonlijke wensen die ik hier neerzet!!)

In dan weer dat andere gratis openbaar vervoer krantje METRO van vandaag (donderdag 24 06 2004) stond dan weer een reaktiebrief op een andere briefschrijver:

Hoofddoek heeft niks te maken met innerlijk

De heer Wijnands noemt de islam een zegen en noemt daarbij in het bijzonder de hoofddoek.
"Door de hoofddoek wordt de aandacht gericht op het innerlijke".
Waarom draagt de heer Wijnands dan zelf geen hoofddoek?
Is het innerlijk voor u niet van belang dan?
Wat een kolder om een hoofddoek in verband te brengen met het innerlijk. De hoofddoek is immers een puur uiterlijk vertoon.
Een eerbetoon voor de schepper?
Waarom heeft de schepper de vrouw dan niet compleet, dus met hoofddoek, geschapen.
Waarom is de Homo Sapiens rechtop gaan lopen?
Eén van de redenen zou zijn omdat rechtop lopend ons hoofd, en daarmee onze hersenen, beter af kan koelen.
En dan gaat u als eerbetoon voor diezelfde schepper rondlopen met een hoofddoek.
N.L., Kruisland

Commentaar:
Ik kan de afkeer van de hoofddoek hier in Europa van deze persoon goed begrijpen.
Alleen, (maar goed dat is dan weer een andere discussie) lijkt deze briefschrijver N.L. wel een kruising tussen een evolutionist en een creationist.
Enerzijds heeft deze briefschrijver het over een schepper, anderzijds heeft hij het over de Homo Sapiens die rechtop zou zijn gaan lopen.
Zelf geloof ik meer in de creationistische visie op het onstaan van al het leven, dus een Schepper die hemel en aarde schiep (creeërde).
Niet alles valt te verklaren/uit te leggen.
Om terug te gaan naar het onderwerp,
vindt ik dat als er dan toch zoiets als een rood-fascistisch bolwerk als de E.U. is men dan maar daar in het Europees Parlement in Brussel moet overwegen om de hoofddoek in heel het openbare leven in Europa te verbieden.

Geen vrij spel voor de racistische, intolerante, onverdraagzame, anti-Westerse en imperialistische islam!!
Ben Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be