![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Het overlijden van een dierbare is een gebeurtenis die een enorme impact heeft op families. Naar schatting overlijden er in Nederland jaarlijks 130.000 mensen die gemiddeld vier personen achterlaten. Dit maakt dat er jaarlijks ongeveer 500.000 mensen worden geconfronteerd met het overlijden van een dierbare. Verdriet, boosheid, schaamte en schuld zijn slechts enkele van de vele gevoelens die gepaard gaan met het verwerken van een dergelijk verlies. Desondanks of misschien wel daardoor kan het overlijden van een dierbare soms gepaard gaan met conflicten.
Wij zijn Stefan Rolf en Niek Rosenkamp, masterstudenten klinische en gezondheidspsychologie aan de Universiteit Utrecht. Ons onderzoek richt zich op het ontstaan van conflicten in een periode van rouw en de inhoud van deze conflict. Tot op heden is er nauwelijks wetenschappelijk onderzoek gedaan naar dit onderwerp en met behulp van onderzoek proberen wij hier inzicht in te verkrijgen. Voor ons onderzoek zoeken wij mensen die in de afgelopen twee jaar te maken hebben gehad met het overlijden van een familielid en die interesse hebben om deel te nemen aan ons onderzoek. Ons onderzoek bestaat uit een online vragenlijst waarvan het invullen ongeveer vijftien minuten zal duren en vind plaats onder supervisie van dr. H.A.W. Schut. Wij garanderen de deelnemers aan het onderzoek volledige anonimiteit. Wanneer u interesse heeft kunt u kunt u via onderstaande link de vragenlijst invullen. http://uurespondents.netq.nl/nq.cfm?...9-2910501cf3b0 Wanneer u nog vragen heeft kunt u contact met ons opnemen via het volgende e-mail adres: [email protected] Met vriendelijke groeten, Stefan Rolf Niek Rosenkamp |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik hoop dat één van de conclusies van je onderzoek is dat je rouwende mensen moet gerust laten.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wadist manne?
Schiet het onderzoek niet op? Al in december een oproep op uitvaart.nl (hoe kom je als student in godshemelsnaam op het onzalige idee een onderzoek te doen waar je heelder dagen voor tussen dood en verderf moet zitten snuisteren?) en nu ,bijna 4 maanden later, een oproep op P.be. Jullie zijn dus echt wel de wanhoop nabij. Nu ga ik geen moeite doen om jullie wanhoop te verhelpen, ik heb namelijk een hekel aan studenten die op alle mogelijke fora hun onderzoek komen aankondigen, ik ga zelfs wat tegenwerken. Jullie oproep is namelijk zuiver copy-paste. Op uitvaart.nl (en nog wat andere krochten op het internet) staat immers krek dezelfde tekst. Zuiver copy-paste dus. Geen eigen mening gegeven, geen oproep tot discussie, niks, nada. En dat mag niet van De Heren Moderators. Hopelijk voor jullie vullen er nog snel een stel idioten (de kans dat je die hier treft is overigens belange na niet onbestaande) jullie enquete in want op het ogenblik dat het De Heren Moderators behaagt gaat deze draad dicht. Ik ben me nu al aant verheugen. En on-topic; over jullie onderzoek; doodvallen en je familie je enquete laten invullen. Dat zou nog eens getuigen van toewijding. En garantie op slagen! Tip!! ![]()
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen in rouw vullen helemaal niets in.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oprotten jongens.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb een broertje dood aan enquêtes.
mag ik dan wél of niet deelnemen?
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien wilt ie dat we eerst iemand uit zijn lijden gaan verlossen ?
|
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verzamelde forum-elite laat zich weer eens van haar beste kant zien...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Wat is in godsnaam het probleem hiermee?
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarmee precies?
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Met een paar mensen die vragen een vragenlijst in te vullen.
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() D�*t vraag ik me ook af...
Ik kan begrijpen dat sommigen niet geïnteresseerd zijn om aan enquêtes deel te nemen en dat is natuurlijk hun volste recht, maar ik kan me evengoed voorstellen dat anderen dat wèl willen en ook voor hen is dat hun volste recht. De wijze waarop sommigen hier zich gedragen t.o.v. de topicstarter, is op zijn zachtst gezegd grof en vulgair. Plaatsvervangende schaamte vervult mij alweer...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Meestal is mijn tarief een iPad voor een vijftigtal enquêtes, maar in dit geval ben ik ook bereid te werken in ruil voor een bijdrage voor mijn kist (dat mag een cadeaubon zijn).
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor de rest is het koetjes en kalfjes hier, en mogen er dus grapjes gemaakt worden.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |