![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Jezus leerde zijn volgelingen 2 geboden :
Je (innerlijke) God liefhebben en de ander liefhebben als jezelf. Mohammed leerde zijn volgelingen blindelings doden en haten : Koran, hoofdstuk 2 216. Vechten is u geboden ofschoon u er afkerig van bent; maar het kan zijn, dat u tegenzin heeft in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en u weet het niet. 39. Als gij niet voortgaat te vechten zal Hij u met een pijnlijke straf straffen en zal Hij een ander volk in uw plaats stellen en gij zult Hem in het geheel niet deren. Allah heeft macht over alle dingen. 68. Allah belooft de huichelaars, mannen en vrouwen en de ongelovigen het Vuur der hel, waarin zij zullen vertoeven. Het zal hun genoeg zijn. Allah heeft hen vervloekt, en zij zullen een blijvende straf ontvangen. 73. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming. 113. Het is de profeet en de gelovigen niet geoorloofd om vergiffenis te vragen voor de afgodendienaren, zelfs al waren dezen verwanten, nadat hun (de gelovigen) duidelijk is geworden, dat zij (afgodendienaren) het volk der hel zullen zijn. 123. O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Provocateur.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() *zucht*
In de bijbel staan ook dergelijke teksten. Toch is haat niet de bedoeling van een godsdiensd. De Islam en de Koran worden jammer genoeg wel vaak misbruikt voor politieke (terroristische) doeleinden. Zoals dat met het Christendom ook zeer veel gebeurde en nog steeds gebeurd (VS, Bush...). Ik vraag me af waarom je hier voor de honderdduizendste keer over begint. De Islam zwart maken lijkt wel een obsessie voor u, niet gezond, echt niet... Laatst gewijzigd door la_Principessa : 27 februari 2005 om 18:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Aangezien u veel aandacht besteed aan de Koran, dan zal u ook wel veel aandacht besteden aan de Bijbel.
Dan weet je evengoed dat er instaat "bemin uw naaste".
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Hmm een typische ''Wreker-topic''.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het "darwin-syndroom" of vervang de naam gewoon in "Wreker-syndroom" !
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Jezus is Liefde - Mohammed is haat?
ag wie zal het zeggen? Eén ding is zeker : Wreker = haat |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
[font=Book Antiqua]Wet en Profeten vervullen Mattheus, 5) Eerst zegt Jezus: [17] Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet* of de Profeten op te heffen*. Ik ben niet gekomen om ze op te heffen, maar om ze te vervullen. [18] Want Ik verzeker jullie; eer hemel en aarde vergaan, zal er niet één punt of komma van de wet afgaan voor het allemaal gebeurd zal zijn. [19]* en dat de mensen leert, zal de geringste genoemd worden in het koninkrijk der hemelen. Maar wie ze onderhoudt en leert, zal groot genoemd worden in het koninkrijk der hemelen. Maar vervolgens gaat hij voort: [20] Want Ik zeg jullie: als jullie gerechtigheid niet méér betekent dan die van de schriftgeleerden en farizeeën, zul je het koninkrijk der hemelen zeker niet binnengaan. ... [/font][font=Book Antiqua][33] Verder hebben jullie gehoord dat tot de ouden gezegd is: U zult uw eed niet breken, maar u houden aan uw eed voor de Heer. [34] Maar Ik zeg jullie helemaal niet te zweren. Niet bij de hemel, omdat die de troon van God is. [35] Niet bij de aarde, omdat die zijn voetbank is. Niet bij Jeruzalem, omdat dat de stad is van de grote koning. [36] Zweer ook niet bij je eigen hoofd, omdat je niet één haar wit of zwart kunt maken. [37] Maar je ja zij ja en je nee zij nee. Wat daar nog bij komt, is uit den boze. [38] Jullie hebben gehoord dat er gezegd is: Oog om oog en tand om tand. [39] Maar Ik zeg jullie een zaak* niet uit te vechten met iemand die je kwaad heeft gedaan. Maar als iemand jou een klap op je rechterwang geeft, houd hem dan ook de andere voor. [40] Als iemand een geding tegen je aanspant om je hemd te krijgen, geef hem dan ook je jas. [41] Als iemand je dwingt hem een mijl te begeleiden, ga er dan twee met hem mee. [42] Geef aan wie jou iets vraagt, en wend je niet af als iemand van je wil lenen.[/font] [font=Book Antiqua][43] Jullie hebben gehoord dat er gezegd is: U zult uw naaste liefhebben en uw vijand haten. [44] Maar Ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie je vervolgen, [45] dan zullen jullie kinderen worden van je Vader in de hemel, want die laat zijn zon opgaan over slechten en goeden, en Hij laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. [46] Want als je liefhebt wie jou liefheeft, welk loon verdien je dan? Doen de tollenaars* dat ook niet? [47] Als je alleen je broeders groet, wat voor bijzonders doe je dan? Doen de heidenen dat ook niet? [48] Jullie zullen dus onverdeeld goed zijn, zoals jullie hemelse Vader onverdeeld goed is.[/font][font=Book Antiqua] Wie één van die geringste geboden ontkracht [/font] [font=Book Antiqua][size=2]Jezus en de sabbat (Mattheus, 12) [1] In die tijd liep Jezus op een sabbat door de korenvelden. Zijn leerlingen hadden honger en begonnen aren te plukken en ervan te eten. [2] Toen de Farizeeën dat zagen, zeiden ze tegen hem: ‘Kijk, uw leerlingen doen iets dat op sabbat niet mag.’ [3] Hij antwoordde: ‘Hebt u niet gelezen wat David deed toen hij en zijn metgezellen honger hadden, [4] hoe hij het huis van God binnenging en er met hen van de toonbroden at, terwijl noch hij noch zijn mannen daarvan mochten eten, alleen de priesters? [5] En hebt u niet in de wet gelezen dat de priesters die op sabbat in de tempel dienst doen en zo de sabbat ontwijden, onschuldig zijn? [6] Ik zeg u: hier gaat het om meer dan de tempel! [7] Als u begrepen had wat bedoeld wordt met: “Barmhartigheid wil ik, geen offers,” dan zou u geen onschuldigen hebben veroordeeld. [8] Want de Mensenzoon is heer en meester over de sabbat.’ [/size]De echte verwanten Mattheus, 12) [46] Terwijl Hij nog tot de menigte sprak, stonden daar opeens zijn moeder en zijn broers* buiten. Zij wilden Hem spreken. [47] Iemand zei tegen Hem: ‘Kijk, uw moeder en uw broers staan buiten en willen U spreken.’ [48] Hij gaf degene die Hem dat zei het antwoord: ‘Wie is mijn moeder, en wie zijn mijn broers?’ [49] Met een gebaar naar zijn leerlingen zei Hij: ‘Kijk, hier zijn mijn moeder en mijn broers. [50] Want wie de wil doet van mijn Vader in de hemel, die is mijn broer en zuster en moeder.’[/font] [size=2][font=Book Antiqua] [/font][/size][font=Book Antiqua]Rein en onrein (Mattheus, 15) [1] Toen kwamen er vanuit Jeruzalem Farizeeën en schriftgeleerden naar Jezus. Ze vroegen hem: [2] ‘Waarom overtreden uw leerlingen de tradities van onze voorouders? Ze wassen hun handen niet voor ze hun brood eten.’ [3] Hij gaf hun ten antwoord: ‘En waarom overtreedt u het gebod van God, alleen om uw eigen traditie in stand te houden? [4] Want God heeft gezegd: “Toon eerbied voor uw vader en moeder,” en ook: “Wie zijn vader of moeder vervloekt, moet ter dood gebracht worden.” [5] Maar u leert: “Wie tegen zijn vader of moeder zegt: ‘Alles wat van mij is en voor u van nut had kunnen zijn, bestem ik tot offergave,’ [6] die hoeft zijn ouders geen eerbied te tonen.” Zo ontkracht u het woord van God uit eerbied voor uw eigen traditie. [7] Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u:[/font] [font=Book Antiqua][8][/font] [font=Book Antiqua]“Dit volk eert mij met de lippen, maar hun hart is ver van mij;[/font] [font=Book Antiqua][9][/font] [font=Book Antiqua]tevergeefs vereren ze mij, want ze onderwijzen hun eigen leer, voorschriften van mensen.”’[/font] [size=2][font=Book Antiqua] [/font][/size][font=Book Antiqua]De Vader ziet in het verborgene Mattheus, 6) [16] Wanneer jullie vasten, zet dan niet zo’n somber gezicht als de huichelaars, want zij doen dat om iedereen te laten zien dat ze aan het vasten zijn. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen. [17] Maar als jullie vasten, was dan je gezicht en wrijf je hoofd in met olie, [18] zodat niemand ziet dat je aan het vasten bent, alleen je Vader, die in het verborgene is. En jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen.[/font] [size=2][font=Book Antiqua] [font=Verdana]Vergelijk deze woorden eens met de haatverzen uit de Koran van Mohammed!!![/font] [/font][/size] De enige band van Jezus met het Jodendom is uiteindelijk niet veel meer dan het feit dat hij in die cultuur is opgegroeid en dat hij goed kennis genomen heeft van leermeesters als Rabbi Hillel. Uiteindelijk houdt hij nog slechts de twee geboden van Rabbi Hillel over en geeft hen bovendien een boven-culturele, universele inhoud mee.
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 27 februari 2005 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() [quote=la_Principessa]*zucht*
In de bijbel staan ook dergelijke teksten. QUOTE] Inderdaad, maar NIET in het Nieuwe Testament, mijn beste !! Het Oude Testament is de Joodse Torah, die de christenen hebben overgenomen, maar in het NT staat GEEN ENKEL WOORD dat aanspoort tot geweld en haat !! Herzie dus uw mening, zou ik zo zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote=alexi]
Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het staat hierboven. Ik heb speciaal zelfs het evangelie van Mattheus er uit genomen, omdat bovendien Mattheus voor een publiek van Joden schreef (hij legde de joodse gebruiken niet expliciet uit zoals andere evengelisten die voor een niet-Joods publiek schreven). De boodschap van Jezus is overduidelijk om afstand te nemen van het blind volgen van traditionele 'menselijke' voorschriften. Volgens Jezus is het Oude Testament dus ontegensprekelijk 'mensenwerk'. Veel belangrijker is het om in plaats van voor de schijn en de buitenwereld naar je innerlijke God te luisteren. Voor Jezus zit God in je eigen binnenste. Het is Hem die je met heel je hart en ziel moet liefhebben en vervolgens je naaste, en dat zijn de enige 2 geboden en de VOLLEDIGE boodschap van het christendom. Al de rest is uitleg, en dit is net wat Rabbi Hillel meer dan 50 jaar voor Jezus ook al zei. Wat mensen als Paulus later ook verkondigd hebben, Jezus' boodschap heeft voorrang op alles, dus ook op zaken als dragen van een doek voor vrouwen als ze bidden of profeteren (Paulus), Jezus zegt daar niks van. Ook over het celibaat van priesters zegt Jezus niks. Jezus heeft enkel de universele boodschap gebracht van de twee geboden: 1. wees trouw aan jezelf en 2. wees goed voor de ander. Dat is alles. Meer houdt het christendom niet in.
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 28 februari 2005 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Partijlid
|
![]() Nochtans heeft Mohammed enkele zaken overgenomen van het christendom:
* priesterlijke tirannie * volksmennerij * geloof in de onsterfelijkheid van de ziel * doctrine van het oordeel |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Partijlid
|
![]() Geloof is in essentie geestdodend.
Men gaat niet meer op zoek naar antwoorden. Men 'neemt aan' |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() het christendom is dan ook een mietjesgodsdienst.
asatru wordt steeds populairder, ge gaat dat zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() er word wel degelijk nagedacht over wat geschreven staat.
The 100: a ranking of the most influential persons in history Laatst gewijzigd door Maarten Malaise : 21 januari 2010 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |