Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

Discussietools
Oud 26 juni 2004, 23:26   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Hoe moeten we de onafhankelijkheidsverklaring opstellen?

Alle beschaafde staten die zich afscheuren hebben een verklaring opgesteld, om aan de buitenwereld hun streven te rechtvaardigen. België natuurlijk weer niet daar -zo dixit Joseph Lebeau- hadden immers de bajonetten gesproken.

We kunnen natuurlijk altijd terugvallen op het Plakkaat Van Verlatinghe van in 1581 om dit als basis te gebruiken van onze verklaring. Of we kunnen misschien gaan piepen bij de Amerikanen -per slot van rekening hebben zij hetzelfde gedaan met Verlatinghe.

Leuk is de onafhankelijkheidsverklaring van Vlaanderen van 1790

Interessanter zou het zijn om naar moderne onafhankelijkheidsverklaringen te kijken, zoals die van Slowakije (in het geval van een bilaterale scheiding) of de Baltische staten (unilateraal).

Heeft iemand een voorstel?
Oud 27 juni 2004, 10:41   #2
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Hoe moeten we de onafhankelijkheidsverklaring opstellen?

Alle beschaafde staten die zich afscheuren hebben een verklaring opgesteld, om aan de buitenwereld hun streven te rechtvaardigen. België natuurlijk weer niet daar -zo dixit Joseph Lebeau- hadden immers de bajonetten gesproken.

We kunnen natuurlijk altijd terugvallen op het Plakkaat Van Verlatinghe van in 1581 om dit als basis te gebruiken van onze verklaring. Of we kunnen misschien gaan piepen bij de Amerikanen -per slot van rekening hebben zij hetzelfde gedaan met Verlatinghe.

Leuk is de onafhankelijkheidsverklaring van Vlaanderen van 1790

Interessanter zou het zijn om naar moderne onafhankelijkheidsverklaringen te kijken, zoals die van Slowakije (in het geval van een bilaterale scheiding) of de Baltische staten (unilateraal).

Heeft iemand een voorstel?
Die verklaring ut 1790 gaat waarschijnlijk over het vroegere graafschap Vlaanderen, niet over de rest van het huidige Vlaanderen.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 27 juni 2004, 10:59   #3
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Waarschijnlijk??? Neenee, zeker hoor!!!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be