![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() WASHINGTON (AP) -- Michael Moore introduced his Bush-bashing documentary, "Fahrenheit 9/11," to the nation's capital on Wednesday in a private screening for a nearly all-Democratic audience.
Senate Minority Leader Tom Daschle of South Dakota and California Sen. Barbara Boxer were among the 800 invited guests. Actress Sally Field also planned to join Moore for the red-carpet premiere. The two-hour film depicts President Bush as lazy and oblivious to warnings in the summer of 2001 that al Qaeda was poised to strike. It also accuses the administration of manipulating the September 11 attacks and fanning terrorism fears to win support for the Iraq war. "Fahrenheit 9/11" won the top honor at last month's Cannes Film Festival. Moore, a fervent Bush critic, has said he hopes the film will spur more Americans to vote in November. It opened in limited release in New York on Wednesday, and reaction was mixed. "This movie is slanted -- it's a backlash at the president, taking the view that U.S. leadership is incompetent," said Miguel Brown, 22, a production assistant who did not work on the movie. "Moore makes it look like U.S. soldiers in Iraq were thrown into battle straight off the streets. The American army is better than that." Brown is the son of a military officer. Others applauded Moore. "I hope this movie aggravates Americans, so that they'll want a change in leadership," said Christina Smart, 31, who has been looking for full-time work since she was laid off from her recording company job. The movie, which carries an R-rating, opens nationwide on Friday. Moore and his distributors lost their appeal Tuesday to lower the rating to PG-13. 7 JULI IN ONZE ZALEN !! http://www.kinepolis.be/index.cfm?Pa...p;coufID=15323 Nu al publiekscore 5 sterren in België ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat die film van Cannes waarbij ze via beeldmontages allerlei fouten beweringen over Bush en omgeving hebben samengefrutseld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoniet, ga je er naartoe of niet? Uiteindelijk is het allemaal money in de pocket van Michael Moore en zo graag zie ik die wibbo nu ook weer niet. Daarentegen als het nog maar 200 stemgerechtigde us-citizens hun stemgedrag doet wijzigen kan het een film van onschatbare waarde zijn. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Bush daarentegen moet diep in zijn portomonee tasten om diezelfde media duur te betalen om zijn leugens te verpreiden... Wacht maar af... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Online ticket service Fandango.com on Wednesday reported that "Fahrenheit 9/11" was making up 48 percent of advance ticket sales for the weekend ahead, compared to 11 percent for "Dodgeball" and 9 percent for next week's "Spider-Man 2."
Vandaag komt de film officieel uit in de USA. Het ziet er naar uit dat het een succes gaat worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Allee, dat stelt me een beetje gerust voor Bush. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() PS: over het VB , vind me één thread waar ik te teleurgang van het Blok voorspelde...daarentegen 'wensen' is een groot verschil..maar enfin daar gaat deze thread niet over ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Och ,
Moore is toch maar een Amerika-basher. De engelssprekende versie van Neruda als het ware. De leugens in zijn "Bowling ..." waren al erg genoeg, dus dit zal niet beter zijn. Remember de scene waar hij zogezegd een jachtgeweer krijgt van de bank ? Opgezet spel, de enige geweren in die bank waren "props", namaak dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik kan me best voorstellen dat je de filmpamfletten van Michael Moore gemakkelijk kan bestempelen als "verzinsels" en vervolgens volledig negeren. Lees echter een de schrijfsels van Karen Kwiatowski. Voormalig luitenant-kolonel in de Luchtmacht, ex-stafmedewerker in het Pentagon, al heel haar leven republikein, conservatief, rasechte patriot en een van de scherpste en best geinformeerde critici van het Bush regime die ik al gelezen heb... Als die artikels u niet kunnen overtuigen van de corruptie en incompetentie van de Bush administratie dan is er niet veel hoop voor u vrees ik.. In weze klaagt Moore dezelfde wantoestanden aan op een meer extreme en populitstische manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel postings over Michael Moore ga je nog plaatsen kerel? Ga je ook een topic plaatsen dat ie op dvd uitkomt of wanneer hij uit de cinema zalen gaat? Iedereen kent de film al hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijleren? Zoals ik al meerdere keren duidelijk heb gemaakt vind ik de moslim terroristen veel erger dan wat door Bush zijn beslissingen is verkeerd gelopen. Wat Bush doet en wat voor iemand hij is in zijn prive leven interresseerd mij niets, geef mij maar een film als Troy, ik geef mijn geld niet aan slechte "films". Indien er een film zou komen over moslim terroristen zou ik er ook niet naartoe gaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Btw ik vond Troy ook uitsteken... ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Farenheid enkel over terroristen? Waar heb ik dat gezegt? Ik zei dat ik ook niet naar een film zou gaan die enkel over moslim terroristen zou gaan. Zou jij daar naar gaan kijken? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb Bowling For Columbine gekocht, en ik heb het ies bekeken. Moore aggeert daar tegen de wapenwet in de states. Hij gaat een bank binnen waar je een remington 700 krijgt als je een rekening krijgt. Wel leuk, nu kunde da cru vinden, maar uiteindelijk, moet hij ook een papierke invullen is hij dus gekend, een belachelijke vragenlijst verder heeft hij een kanon in handen waar je op 300 meter afstand een hert mee omlegd. In Belgie volstaat een copy van uw identiteitskaart. het is enkel voor de "zwaardere" wapens, semiautomaten, oorlogswapens, handvuurwapens da ge een vergunning moet aanvragen. Dan gaat hij in K-Markt alle kogels opkopen, geen probleem, alles in de valies, mee naar buiten. na die actie besluit K-markt dan maar om de munitie voor handwapens uit de rekken te halen. Ga je ze toch gewoon ergens anders kopen zeker, ... wat een klucht uiteindelijk, ... hier in den Belgiek just hetzelfde, hier moete uw vergunning laten zien en staade geregistreerd, maar ik heb al meerdere malen 1000 kogels ineens gekocht, iedereen doet dat zo, (da is zelf nog een kleine hoeveelheid. ) grappige is wel, dak voor mijn kleinste kaliber papieren moet laten zien. De kogels voor het jachtkanon krijgde zo mee, ... (alleen die koopte nie per duizend, zijn aan den dure kant... ) Uiteindelijk was dan ook de vraag wat maakt ons Amerikanen tot zo 'n moordenaars, 11000 doden door kogels per jaar. in Duitsland (een land vol wapenfreaks waar je ook vanalles mag bezitten) amper 300. Hij wou het op de angst van de Amerikanen steken. De angst is nochtans terrecht, denk ik, het ligt veeleer aan hun opleiding, de uitleg van een politieagent was veelzeggend, de belachelijke vragenlijst in de bank nog veel meer. De uitleg van veel van die NRA leden ook. Veel van die mensen daar missen gewoon een degelijke opleiding, waar ze meer verantwoordelijkheidsgevoel mee zouden krijgen en net dat iets minder bekrompen zouden denken. dat zou al veel oplossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is na moord zowat de hoogste doodzonde die je daar kan begaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Trouwens, die rekening gaf je de keuze om gewoon je intresten te krijgen OFWEL een jachtgeweer. Dat is alles, niet iedereen kreeg dus een geweer mee. |
||
![]() |
![]() |