![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
![]() Donderdagmorgen lanceerde de PVDA haar nieuwe campagne “Wij zijn het BEUH! Wij zijn geen melkkoeien.” Aan de uitgang van het Centraal Station in Brussel stond een reuzenkoe de pendelaars die net van de trein waren gestapt, op te wachten. Ze kregen allemaal de nieuwe folder van de PVDA toegestopt. U kunt de campagnefolder (.pdf) hier bekijken. Er is ook een campagnewebsite: http://www.pvda.be/actief/wij-zijn-het-beuh.html
In elke folder zit een affiche – met daarop een koe – die iedereen voor zijn of haar venster kan hangen. Op die manier kunnen de mensen een signaal geven dat ze het niet eens zijn met het huidige regeringsbeleid. De boodschap op de affiche is niet mis te verstaan: “Sorry, ik ben geen melkkoe. Probeer het eens bij speculanten, topbankiers en miljonairs.” “Net als bij onze vorige campagnes wilden we een campagne voeren met een flinke knipoog”, legt Raoul Hedebouw, woordvoerder van de PVDA, uit. “Een campagne die de mensen doet glimlachen. We wilden ook uiting geven aan een diep ongenoegen dat onder de bevolking leeft. De mensen die we dagelijks tegenkomen en waar me mee praten, hebben er genoeg van dat de energieprijzen maar blijven stijgen, dat het systeem van de brugpensioenen ontmanteld wordt en dat de banken nog steeds een voorkeursbehandeling krijgen, terwijl de gewone mensen bezuiniging na bezuiniging te slikken krijgen. In bedrijven als ArcelorMittal, Carsid en Bekaert worden honderden mensen op straat gezet, terwijl de CEO’s grote bonussen opstrijken.” “Maar uiteraard hebben wij alternatieve voorstellen: de invoering van een miljonairstaks, de afschaffing van de notionele interesten, de verlaging van de btw op energie van 21 naar 6%... Wij vinden het fundamenteel onrechtvaardig, dat 99% van de bevolking gegijzeld wordt door de hebzucht van de superrijke 1%. De mens en het milieu, dat is wat echt telt.” Deze campagne wordt verder gezet in alle grote steden van België waar de PVDA opkomt bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. Over het hele land worden de komende weken bijna 1 miljoen exemplaren verdeeld van de campagnefolder. “De gevolgen van het bezuinigingsbeleid zijn ook voelbaar in de gemeenten. Het is belangrijk dat er ook op dat bestuursniveau een consequent linkse oppositiestem gehoord wordt: de stem van de PVDA”, besluit Raoul Hedebouw. Persdienst PVDA Ivo Flachet Meer info: Raoul Hedebouw, woordvoerder PVDA Bron: politics.be
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
![]() |
![]() |