![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() Tijdens de vragenronde over het Nationaal Veiligheidsplan vroegen leden van de meerderheidspartijen waarom seksueel misbruik binnen een gezagsrelatie niet als prioriteit werd opgenomen. Dit was ondermeer de vraag van Carina Van Cauter (Open VLD), Renaat Landuyt (sp.a) en Christian Brotcorne (Cdh). "Het geheugen van de meerderheidspartijen is blijkbaar zeer kort", merkt N-VA Kamerlid Sophie De Wit op, "Al maanden vraag ik in het Parlement om de aanbevelingen van de commissie seksueel misbruik om te zetten naar wetgevend werk en telkens wordt deze vraag genegeerd. Dat Van Cauter en co nu plots om het luidst komen roepen, getuigt van weinig ernst."
Op 7 april 2011 nam de Kamer het verslag van de commissie seksueel misbruik unaniem aan. Dit verslag bevatte verschillende aanbevelingen om slachtoffers beter te beschermen. Net voor de zomer van 2011 keurde de Kamer een eerste wetgevende pakket goed, dat 7 van de 23 wetgevende aanbevelingen omzette. Alle partijen kwamen bovendien overeen om in oktober 2011 het wetgevende werk te hervatten. Sinds de zomer van 2011 liggen de werkzaamheden echter stil, ondanks herhaalde vragen van N-VA. "Langer wachten is geen optie", benadrukt Sophie De Wit. "Al te vaak worden commissies in het leven geroepen om te reageren op crisissituaties. En al te vaak blijven aanbevelingen van dergelijke commissies zonder resultaat. We zijn het verplicht aan de slachtoffers van seksueel misbruik om deze fout niet opnieuw te maken." "Na meer dan zes maanden talmen is voor ons de maat vol", aldus Sophie De Wit. "Enkele weken geleden heb ik het tweede wetgevende pakket ingediend en aan de andere partijen gevraagd om mee te tekenen. Enkel Ecolo-Groen is hierop ingegaan." "Laat de collega’s van de meerderheid nu maar kleur bekennen", besluit De Wit. "Morgen zal ik in de Kamer de prioritaire behandeling vragen van het tweede wetgevende pakket. Ik hoop dan ook dat zij ons volmondig zullen steunen." Contactinfo: Valerie Van Peel, woordvoerder E-post: [email protected] Auteur(s): Sophie De Wit, Kamerlid Bron: politics.be
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit komt tegenwoordig weinig geloofwaardig over van een partij die "hete Pol" in haar rangen verwelkomde.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hadden ze wellicht ook met Polleke gedaan als die bij CD&V was gebleven ? 2 maten en 2 gewichten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze hem "hete Pol" noemen en hij in de rangen van de N-VA verwelkomd is zijn feiten.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 april 2012 om 17:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Hebben ze hem na de feiten ook niet bij CD&v verwelkomd? Toen sprak er niemand over. Ohja en in België is men nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is maar blijkbaar vind enkel NVA dat.
|
![]() |
![]() |