![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben blij dat waar ik woon, we relatief bespaard zijn gebleven van dit soort verplicht opgedrongen diversiteit. Soms vraag ik me af of kaviaarlinks echt gemeend hun kinderen graag naar zo'n 40+ of 90+ gediversifieerd klasje sturen? De gewone burger ziet dat enkel maar als ellende (nivellering van het onderwijs naar onder). De diversiteit kost de belastingbetaler ook veel geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Het doel is op het einde van het lager onderwijs 'beter' Nederlands te kennen, voor de helft van de leerlingen.
Je komt toch niet bij van het schaterlachen, of moet het hoonlachen zijn? Dit land wordt een achterlijke storthoop, zonder industrie, zonder banken, zonder geld, vol met gevangenissen, dienstenchèques, 'veiligheidspersoneel' verloederende steden, en er is geen weg terug. Zelf weggaan is de beste optie, en dat moet niet ver zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Geen probleem trouwens : zoals alle onderzoek uitwijst is de thuissituatie de bepalende factor voor schools succes, en niet de kleur van de school. Ik zie je opmerking dan ook als de bekentenis dat je je kind thuis geen echt deugdelijke opvoeding kunt bieden. En ik heb er geen problemen mee dat ervoor gezorgd wordt dat iedereen die hier woont 'mee' is en kan; het tegenovergestelde -waar je lijkt voor te pleiten- is van een achterlijkheid die psychiatrische aandacht verdient.
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Opnieuw zie je ze vliegen. Nergens schreef ik een pleidooi. Ben je aan de drugs of zo? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eén keer een kritische opmerking en ze vallen meteen door de mand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer in een klas de meerderheid van leerlingen amper, slecht de taal verstaan is dit om kennis( en dat lijkt toch het doel van onderwijs!) over te dragen aan een klas gewoonweg onmogelijk. Je kirjgt binnen de korste keren kinderen die niet mee kunnen, en daarom hun aandacht richten om andere zaken dan gewoonweg leren, omdat ze niet mee kunnen en evengoed kinderen die wel mee kunnen, maar zich beginnen vervelen omdat opgedane kennis steeds herhaalt moet worden voor die groep achterblijvers. Dat heelt het peil van onderwijs behoorlijk naar beneden en zorgt voor grote belasting voor onderwijzend personeel, waarbij vrouwen ook nog voor ( soms zeer jonge)macho's staan die gezag niet accepteren. Beweren dat wie daarop wijst psychiatrische aandacht verdient zegt dan ook alles over uw bevattingsvermogen wat de gevolgen zijn voor de kwaliteit van onderwijs, binnen klassen waarbij kinderen onvoldoende talaontwikkeling hebben om aangeboden kennis te verwerken en mee aan de slag te gaan. Ik vraag me af welke studies u trouwens bedoeld, het spreekt boekdelen dat onder spijbelaars jonge, mannelijke allochtonen de grootste groep zijn. En ook dat vooral deze kinderen afzakken in een spiraal van ASO naar beroeps en deeltijds onderwijs waar ze vaak uitrollen zonder diploma of vaardigheden om vervolgens een arbeidsmarkt op te stromen zonder minimale vaardigheden zou u moeten doen nadenken. Die groepen zijn niet gebaat met mensen die blijven ontkennen dat er iets grondig mis is, dat begint inderdaad met de thuissituatie, ongeletterde moeders, afwezige vaders en geen van beiden die de taal goed beheerst komt veel te vaak voor. Ontkennen dat dit ook gevolgen heeft voor de kwaliteit van onderwijs is dom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Massamigratie, haha, laat me niet lachen.
Ga eerst eens kijken in Afrika zelf naar échte massamigratie.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien willen zij het recht opeisen om te verhinderen dat andere mensen slimmer en beschaafder willen worden. Rotmentaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met de beste wil ter wereld zie ik nog steeds niet de meerwaarde van een klasje waar naast drie blonde kindjes ook nog drie bruinharigen, twee zwarte kroesharigen en een paar strakke zwartharigen zitten; Ik zie vooral een groot probleem als al die verschillende haartypes mekaar gewoon niet begrijpen en nog minder begrijpen wat de juf te vertellen heeft. Voor Freya is dit blijkbaar dé meerwaarde voor haar zoontje. Ik weet nog dat ik een franstalig meisje in de klas kreeg, Belgische teruggekomen van Canada. Ouders ondertussen gescheiden, moeder was vlaamse maar die taal had ze amper gesproken in Canada. Het duurde verschillende maanden om haar (1 persoon op 16) de nederlandse taal bij te brengen. Iedereen hielp mee, we hadden geduld en zij was zeer leergierig. Er werd een heleboel tijd gestoken in haar zodat ze toch mee kon volgen. En er was wisselwerking: zij leerde ons Frans (en dan vooral de woordjes die we van de juf niet leerden. Ik herinner me vooral "culotte"...) Dit was één klasgenoot op een hele klas. Indien dit een halve klas of zelfs méér zou geweest zijn, dan hadden de autochtone kinderen NIKS geleerd: zij dienen dan enkel als mede-ondersteuning voor de nederlands-onkundigen, terwijl ook autochtone kinderen naar school gaan om KENNIS op te doen. Indien mijn kleinkinderen ooit in zo'n situatie terechtkomen, dan geef ikzelf - zeker voor het lager onderwijs - thuisonderricht. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 20 april 2012 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Uit observatie van het gedrag in klassen van de basisschool is de vuistregel afgeleid: bij 25% kinderen met immigratie achtergrond besteed de leraar 75% van zijn tijd en aandacht aan die groep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door kwantum : 20 april 2012 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echte vrijheid van onderwijs betekent ook de keuze mogen maken om je kind niet naar een 'diverse' of 'multicolor'-school te hoeven sturen.
Ik zie al niet heel veel heil in het schoolsysteem in zijn ideale vorm, laat staan als er aan een mix iets moet aangeleerd worden. Efficiënt leren is een hoogst individueel gebeuren. Groepsgedoe is bijna per definitie nefast om tot een behoorlijk resultaat te komen binnen een aanvaardbare tijdsspanne. In een diverse groep is dat nog erger.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gevolg: 75% van de kids verveelt zich de pleuris, leert geen hol, en wordt schoolmoe.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een van de grote gangmakers van de massa-immigratie was wijlen Tijl Declercq (1920-2003). Betrokkene was eerst gedurende jaren een geestelijke (Jezuiet). Daarna trad hij uit en werd een fanatieke ACWer die jarenlang parlementair is geweest voor de CVP. Het cruciale jaar is 1975 geweest. Toen werd in Geneve de Euro-Arabische Dialoog opgestart en daaruit volgde de Resolutie van Staatsburg die voorzag dat een rits arabische staten toegang kregen tot de EU en de immigratie van burgers uit die zone werd vergemakkelijkt evenals de verspreiding van hun cultuur in Europa. Tijl Declercq was de opsteller van die beruchte resolutie. En die resolutie werd in het Europees Parlement unaniem goedgekeurd. Dat dit zo vlot ging is te verklaren door twee oorzaken: 1) De EU zat met de bibber omtrent de energiebevoorrading na de grote oliecrisis van 1973; 2) nagenoeg alle EU-regeringen waren op dat ogenblik van linkse signatuur.
Ik herinner me nog enkele politiek debatten op TV waar Tijl Declercq aan meedeed. Zijn grimmige verbetenheid was werkelijk opvallend.
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Niemand zal het me kwalijk nemen als ik de nazaten van deze landverrader alle mogelijke verrijkingen van de multicultuur toewens. Zo'n besneden kleindochtertje moet voor zulke mensen hét summum zijn denk ik. ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 20 april 2012 om 13:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aï, weer een pijnlijke vaststelling voor moelticoelti-links. Toch maar beter de kopvodjes weren ... |
|
![]() |
![]() |