Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2012, 08:20   #1
pegasus6869
Banneling

Standaard Electrabel Verliest "eindelijk "duizenden Klanten

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...Wallonie.dhtml

Laat ons hopen dat ze nog "DUIZENDEN x10 " klanten verliezen, en krijgen ze de steen terug in eigen ruiten bende "oplichters "

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 19 april 2012 om 08:21.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 08:24   #2
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Gedaan met Frankrijk te sponsoren , ze hebben ons al genoeg leeggezogen.
Hopelijk betalen de andere maatschappijen WEL belastingen en wordt ons geld gedeeltelijk ook voor onszelf gebruikt, wat met Electrabel niet het geval is.

(Waarom blijft die BEL nog staan?? )
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 18:38   #3
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Gedaan met Frankrijk te sponsoren , ze hebben ons al genoeg leeggezogen.
Hopelijk betalen de andere maatschappijen WEL belastingen en wordt ons geld gedeeltelijk ook voor onszelf gebruikt, wat met Electrabel niet het geval is.

(Waarom blijft die BEL nog staan?? )
Die andere maatschappijen zijn aangewezen op de aankoop van elektriciteit van kernenergiecentrales van GDF/Suez. Die worden dus weer eens rijker terwijl ze er veel minder hard voor moeten werken dan wanneer ze zelf klanten moeten werven en onderhouden. Binnenkort staan jullie dan weer allemaal te huilehuilen als Electrabel 5000 man afdankt in zijn abonnee-administratie en call-center. Die dan met ons belastingsgeld mogen gaan doppen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 05:16   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=5J3P0C8V

De heisa zou ook "Big Blue" keihard getroffen hebben.In het artikel wordt gesuggereerd dat Electrabel ongeveer 1000 klanten PER DAG aan het verliezen is dankzij de recente heisa...Gisteren zei men op kanaal-Z nieuws dat de VREG-website al een tijdje bestormd wordt,ook de sectie voor bedrijven!!!
Er komen aanzienlijke prijsverlagingen aan...(tiens,waren die prijzen dan toch niet helemaal "marktconform" beste "customer solutions"???? )

Kijk,de demarche van Minister Vandelanotte heeft tenminste mee geholpen om een snoek in de kikkerpoel los te laten......
Straks gaan we nog vergeten dat er eigenlijk zelfs geen bruikbaar wetje is die de leveranciers echt verplichtte om op 1 april hun prijzen te bevriezen.Een zelfdzaam "objectief bondgenootschap " tussen de regering en de bevolking" krijgt Electrabel/Suez op de knieen.(als uw machtige hand het wil....)

De schuld steken op de creg,terwijl de problematiek al 2 jaar perfect voopr iedereen zichtbaar was op de website van de vreg (de belangwekkendste-,de economisch meest doorslaggevende- website van Vlaanderen vind ik zelf,dankzij de VREG zijn immense geldstromen aan het verschuiven) zal een beetje zielig zijn.

Laatst gewijzigd door kelt : 20 april 2012 om 05:20.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 06:28   #5
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Die andere maatschappijen zijn aangewezen op de aankoop van elektriciteit van kernenergiecentrales van GDF/Suez. Die worden dus weer eens rijker terwijl ze er veel minder hard voor moeten werken dan wanneer ze zelf klanten moeten werven en onderhouden. Binnenkort staan jullie dan weer allemaal te huilehuilen als Electrabel 5000 man afdankt in zijn abonnee-administratie en call-center. Die dan met ons belastingsgeld mogen gaan doppen.
Die andere kleine maatschappijen kopen hun energie bij kleine producenten.
Als ze de vraag niet kunnen voldoen, kopen ze bij de groten.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 18:08   #6
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=5J3P0C8V

Kijk,de demarche van Minister Vandelanotte heeft tenminste mee geholpen om een snoek in de kikkerpoel los te laten......
De schuld steken op de creg,terwijl de problematiek al 2 jaar perfect voopr iedereen zichtbaar was op de website van de vreg (de belangwekkendste-,de economisch meest doorslaggevende- website van Vlaanderen vind ik zelf,dankzij de VREG zijn immense geldstromen aan het verschuiven) zal een beetje zielig zijn.
DE VREG WERKT IN STILTE, WERKT GOED.
(Zoals de familie Steverlynck van Picanol)

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 18:17   #7
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Als les petits belges niet betalen via stroom, dan betalen ze wel via afdankingen.
Oud 22 april 2012, 22:24   #8
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Er worden er andere aangeworven bij de concurrentie. Of denk je dat de Nuons en Lampirissen die toevloed aan nieuwe klanten aankunnen zonder versterking?
Ik ben al zolang ik er zelf over kon beslissen weg bij GDF/SUEZ-Electrabel, en heb er nog geen spijt van gehad.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 22:35   #9
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Er worden er andere aangeworven bij de concurrentie. Of denk je dat de Nuons en Lampirissen die toevloed aan nieuwe klanten aankunnen zonder versterking?
Ik ben al zolang ik er zelf over kon beslissen weg bij GDF/SUEZ-Electrabel, en heb er nog geen spijt van gehad.
Zo simpel is het niet. Die gaan ook geen marge hebben met dat ze eveneens hun prijzen niet kunnen verhogen, en dus een "haircut" moeten ondergaan door gestegen grondstof prijzen.

Meer nog, als Electrabel zo'n stap zou ondernemen, �* la loonsvermindingen naar BNPPF model, dan gaan de andere leveranciers allicht moeten volgen voor competitiviteit te garanderen.... Dan kan de regering ook d�*t gaan verbieden zeker
Oud 22 april 2012, 22:55   #10
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Kortom, we gaan sowieso blijven betalen. Dan betaal ik toch liever aan een Belgische firma dan aan een Franse.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 23:41   #11
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
DE VREG WERKT IN STILTE, WERKT GOED.
(Zoals de familie Steverlynck van Picanol)

Ja, dat zien we aan de distributietarieven.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 05:33   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ja, dat zien we aan de distributietarieven.
Dat is inderdaad het volgende punt dat wij,de consumenten,op de politieke agenda kunnen houden...

Want daar hebben wij als consument geen keuze in.

Laatst gewijzigd door kelt : 23 april 2012 om 05:33.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 06:54   #13
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ja, dat zien we aan de distributie tarieven.
Alles privatiseren en zoveel mogelijk politici of ex-politici, als bestuurders helpt natuurlijk ook om de prijzen te verhogen.
Gelukkig hebben ze met de waterzuivering stations een nieuw speeltje gevonden.
Die zullen als ze eenmaal een volledig netwerk vormen, natuurlijk ook dringend geprivatiseerd moeten worden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 07:06   #14
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Alles privatiseren en zoveel mogelijk politici of ex-politici, als bestuurders helpt natuurlijk ook om de prijzen te verhogen.
Die zullen als ze eenmaal een volledig netwerk vormen, natuurlijk ook dringend geprivatiseerd moeten worden.
Das toekomst muziek,er gaat ook nog om gevochten worden...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 07:12   #15
Nar
Burgemeester

Nar's schermafbeelding

Standaard

De supermarkt hier om de hoek slijt jaarcontracten zodat je groenten en vlees kunt kopen aan vaste prijzen. Enkel op te zeggen drie maanden voor het einde van het contract.
Internet kan ik van dag op dag zomaar opzeggen.

Laatst gewijzigd door Nar : 23 april 2012 om 07:14.
Nar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 07:22   #16
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
De supermarkt hier om de hoek slijt jaarcontracten zodat je groenten en vlees kunt kopen aan vaste prijzen. Enkel op te zeggen drie maanden voor het einde van het contract.
Prijzen vergelijken op internet is anders veel gemakkelijker en goedkoper, dan rondrijden van zaak naar zaak.
De brandstof prijzen kan je eigenlijk op dezelfde manier doen kelderen, als de politici het lef hebben om mensen toe te laten op kleine schaal stroom op te wekken.

Laatst gewijzigd door subocaj : 23 april 2012 om 07:22.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 07:31   #17
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Kortom, we gaan sowieso blijven betalen. Dan betaal ik toch liever aan een Belgische firma dan aan een Franse.
Zijn er nog Belgische energieleveranciers?
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 07:33   #18
Nar
Burgemeester

Nar's schermafbeelding

Standaard

Laten we vooral ook allemaal bij onze grootbanken blijven zodat deze ons ook niet als klanten gaan beginnen behandelen ipv om ter hoogste torens opblazen.
Nar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 09:07   #19
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Dacht nu toch niet dat de distributie van electriciteit geprivatiseerd is. Integendeel.
Oud 23 april 2012, 09:09   #20
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
Alleen uw distributeur van electriciteit kunt ge niet opzeggen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be