![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo!
Ik heet dus François, en ik ben 22 jaar oud. Ik een franstalig student aan de ULB ('t is het equivalent van de VUB), en ik ben in tweede master informatica. Niets te maken dus met politiek (hoewel het mij toch intereseert!). Ik heb me ingeschreven op deze forum om kennis te maken met nederlanstalige jongeren die ook in Brussel wonen! De bedoeling daarvan is dat ik zo mijn nederlands zou kunnen oefenen (ik probeer zo vaak mogelijk naar de radio te luisteren, maar ik zou soms ook eens willen uitgaan met mensen om effectief te kunnen klappen!). Ik vind het wel jammer dat onze twee gemeenschappen zo weinig contact met elkaar hebben... Dus, als jullie kennis willen maken met een franstalig student, hier is jullie kans! Tot binnenkort, hoop ik! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, bedankt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg zeg, zo negatief tegen onze wallonier, ik denk da we hem beter een paar woordjes Antwerps kunnen leren.
Oem zijne vocabulaire wa uit te breiden ![]()
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet in mijn naam! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de_Vlaanderen dan kunder daar oek krikken ofwa.. Dees weekend zit ik trouwens in de walen ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een oerwoud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Leer hem misschien eerst foutloos Nederlands spreken, en hou die 'langues si locales' voor achteraf...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welkom.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik apprecieer het dat jij als Franstalige, tenminste de moeite doet om Nederlands te willen spreken/schrijven. Châpeau, en doe zo voort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Zijn er eigenlijk gelijkaardige Franstalige fora?
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Ter info: Nederlandstaligen kan je, behalve in de studentencafés aan het station van Etterbeek, ook vinden in het 'Vlaamse' kwartier aan Sint-Katelijne. De Dansaertvlaming mag dan een cliché zijn, hij bestaat. Nergens worden Franstaligen buitengekeken, maar op zijn minst in cafés als Monk, De Roskam of Le Coq is de kans groot Nederlandstaligen te treffen, zowel voor als achter de bar. Le Coq is een van mijn uithangplekken, al sluit ik me niet op in het Vlaamse ghetto in de Dansaertbuurt, het Sint-Gillisvoorplein is ook een van mijn favorieten, en van nog wel Nederlandstaligen.
Ik ben een caféganger, en geen fuifbeest...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben niet van Brussel, ik ga de stad alleen verrijken.
Dus ik kwalificeer jammer genoeg niet voor je nieuwe vriendenclubje.
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mocht je binnenkort naar Eindhoven verhuizen zou ik je kunnen helpen, maar helaas, niet in Brussel.
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier moet je zijn, Swa. http://forum.flair.be/ |
|
![]() |
![]() |