Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2012, 20:23   #1
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard Piraterij

Dit is een voortzetting van een discussie die ik had in "De Piratenpartij : een alternatief?.

Argumenten voor een tegen?

Edit: Hiermee bedoel ik niet de maritieme variatie.

-H. Marcuse

Laatst gewijzigd door Munglik : 27 april 2012 om 20:27.
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 20:31   #2
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Als je wil kan je ook praten over zaken als Anonymous aangezien ze toch wat gerelateerd zijn.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 00:50   #3
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

ik zal starten. Vooraleerst moet ik toegeven dat ik alles download: films, tv-series, games. gemakkelijk 100+ Gb per maand.

De voordelen:
- je kan 'mee-volgen' met de rest van de wereld ipv te moeten wachten op '2BE' of VT4 om de serie op te pikken. Er is inderdaad zoiets als netflix, maar zelfs dit biedt geen volledig aanbod :/

- het laat mij toe om alles te demo-en voor ik iets koop. Zeker nu verschillende spel-fabrikanten hun spel uitbrengen zonder speelbare demo (omdat ze bang zijn voor negatieve reviews) -> ik ga geen 50 euro verspelen aan een spel dat nadien niet speelbaar blijkt te zijn door allerlei bugs. En geloof me, zo'n gevallen komen meer en meer voor. Indien ik echter iets download wat enorm meevalt, zal ik altijd een legale versie gaan kopen in de winkel. Hetzelfde geld voor films en tv-series.

- vele producten zijn enorm over-priced. Al eens proberen 'acrobat illustrator' or 'autocad' te verkrijgen. Die dingen zijn niet te betalen (vind ik).

- het gemak: enkele klikken en na een paar minuten staat het op je HD.

de nadelen:
- de mensen die deze producten (software, films, tv-series,...) maken, verliezen geld aangezien ik niet alles in de winkel ga kopen.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 28 april 2012 om 00:51.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 09:26   #4
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Ik heb twee films illegaal gedownload, die ik dan later ook op blu-ray heb gekocht. Vooral uit ongeduld. Één keer een spel (Age of Empires II) waarvan mijn cd-rom gebroken was, geïnstalleerd met eigen cd-code.

Het was alvast geen noodzaak. Voor dure software bijvoorbeeld bestaan er vaak degelijke openbron-alternatieven.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 19:41   #5
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Het was alvast geen noodzaak. Voor dure software bijvoorbeeld bestaan er vaak degelijke openbron-alternatieven.
Ik ben een grote voorstander van linux en open-source, maar het belangrijke woord in je zin is 'vaak' -> voor professionelere software is dit vaak niet het geval :/
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:08   #6
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Ik ben een grote voorstander van linux en open-source, maar het belangrijke woord in je zin is 'vaak' -> voor professionelere software is dit vaak niet het geval :/
Wanneer je professionele software nodig hebt, dan zal het bedrijf waarvoor je werkt wel voorzien, neem ik aan.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 23:38   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Wanneer je professionele software nodig hebt, dan zal het bedrijf waarvoor je werkt wel voorzien, neem ik aan.
Dit is naast de kwestie. Wie welk besturingssysteem kiest, dat is een zaak, piraterij is totaal iets anders, en kan onder elk besturingssysteem.

De auteurs passen zich wel aan, de mediaproducenten alleszins. Ze doen hun best de kwaliteit op de legale markt te verbeteren. Toch wat audio en video betreft. Voor boeken, waar enkel de inhoud belangrijk is, is het een ander paar mouwen, tenzij je mensen kan blijven overtuigen dat papier nog steeds aangenamer is dan een e-book op tablet-pc of e-reader. Belachelijk, uiteraard.
Als kunst het wilt winnen op illegaliteit zal de kunst het moeten hebben van kwalitatieve optredens of lezingen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be