![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Dit is een voortzetting van een discussie die ik had in "De Piratenpartij : een alternatief?.
Argumenten voor een tegen? Edit: Hiermee bedoel ik niet de maritieme variatie.
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual. -H. Marcuse Laatst gewijzigd door Munglik : 27 april 2012 om 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Als je wil kan je ook praten over zaken als Anonymous aangezien ze toch wat gerelateerd zijn.
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() ik zal starten. Vooraleerst moet ik toegeven dat ik alles download: films, tv-series, games. gemakkelijk 100+ Gb per maand.
De voordelen: - je kan 'mee-volgen' met de rest van de wereld ipv te moeten wachten op '2BE' of VT4 om de serie op te pikken. Er is inderdaad zoiets als netflix, maar zelfs dit biedt geen volledig aanbod :/ - het laat mij toe om alles te demo-en voor ik iets koop. Zeker nu verschillende spel-fabrikanten hun spel uitbrengen zonder speelbare demo (omdat ze bang zijn voor negatieve reviews) -> ik ga geen 50 euro verspelen aan een spel dat nadien niet speelbaar blijkt te zijn door allerlei bugs. En geloof me, zo'n gevallen komen meer en meer voor. Indien ik echter iets download wat enorm meevalt, zal ik altijd een legale versie gaan kopen in de winkel. Hetzelfde geld voor films en tv-series. - vele producten zijn enorm over-priced. Al eens proberen 'acrobat illustrator' or 'autocad' te verkrijgen. Die dingen zijn niet te betalen (vind ik). - het gemak: enkele klikken en na een paar minuten staat het op je HD. de nadelen: - de mensen die deze producten (software, films, tv-series,...) maken, verliezen geld aangezien ik niet alles in de winkel ga kopen.
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 28 april 2012 om 00:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb twee films illegaal gedownload, die ik dan later ook op blu-ray heb gekocht. Vooral uit ongeduld. Één keer een spel (Age of Empires II) waarvan mijn cd-rom gebroken was, geïnstalleerd met eigen cd-code.
Het was alvast geen noodzaak. Voor dure software bijvoorbeeld bestaan er vaak degelijke openbron-alternatieven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ik ben een grote voorstander van linux en open-source, maar het belangrijke woord in je zin is 'vaak' -> voor professionelere software is dit vaak niet het geval :/
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Wanneer je professionele software nodig hebt, dan zal het bedrijf waarvoor je werkt wel voorzien, neem ik aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De auteurs passen zich wel aan, de mediaproducenten alleszins. Ze doen hun best de kwaliteit op de legale markt te verbeteren. Toch wat audio en video betreft. Voor boeken, waar enkel de inhoud belangrijk is, is het een ander paar mouwen, tenzij je mensen kan blijven overtuigen dat papier nog steeds aangenamer is dan een e-book op tablet-pc of e-reader. Belachelijk, uiteraard. Als kunst het wilt winnen op illegaliteit zal de kunst het moeten hebben van kwalitatieve optredens of lezingen. |
|
![]() |
![]() |