Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet Wouter Beke worden veroordeeld voor hoogverraad ?
ja 10 58,82%
neen 7 41,18%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2012, 20:43   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard Moet Wouter Beke worden veroordeeld wegens hoogverraad ?

Ik vind dat Wouter Beke moet worden veroordeeld wegens hoogverraad tegenover het Vlaamse volk. De manier waarop hij Bart Dewever en NVA een mes in de rug heeft gestoken is werkelijk onstellend. Het doel: een cordon sanitaire aanleggen tegen NVA en tegen Vlaams Belang. Al wat Vlaams is moet voorgoed aan de kant worden geschoven. Hiermee gaat deze verrader helemaal de weg op van Guy Verhofstadt, wiens achterbakse anti-Vlaamse politiek legendarisch is.

Ook de manier waarop hij Pol Vandendriessche kapot heeft gemaakt tart alle verbeelding. Vandendriessche had al snel door dat de CD&V de verraders toer opging en hij heeft terecht die partij verlaten. Uiteraard zinde men op wraak en heeft men pietluttigheden uit een ver verleden opgerakeld en dusdanig vergroot met steun uiteraard van de ultra-Belgicistische Humo.

Het wordt tijd dat het Vlaamse volk in opstand komt en de verraders voor het gerecht zal slepen: De Croo, Beke, Tobback, Verhofstadt, De Gucht, en vele anderen. Maar Beke en Verhofstadt vind ik nog de ergste.

En de straf voor hoogverraad is u welbekend.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 20:44   #2
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

De dood met de riek!!
Oud 27 april 2012, 20:45   #3
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik vind dat Wouter Beke moet worden veroordeeld wegens hoogverraad tegenover het Vlaamse volk. De manier waarop hij Bart Dewever en NVA een mes in de rug heeft gestoken is werkelijk onstellend. Het doel: een cordon sanitaire aanleggen tegen NVA en tegen Vlaams Belang. Al wat Vlaams is moet voorgoed aan de kant worden geschoven. Hiermee gaat deze verrader helemaal de weg op van Guy Verhofstadt, wiens achterbakse anti-Vlaamse politiek legendarisch is.

Ook de manier waarop hij Pol Vandendriessche kapot heeft gemaakt tart alle verbeelding. Vandendriessche had al snel door dat de CD&V de verraders toer opging en hij heeft terecht die partij verlaten. Uiteraard zinde men op wraak en heeft men pietluttigheden uit een ver verleden opgerakeld en dusdanig vergroot met steun uiteraard van de ultra-Belgicistische Humo.

Het wordt tijd dat het Vlaamse volk in opstand komt en de verraders voor het gerecht zal slepen: De Croo, Beke, Tobback, Verhofstadt, De Gucht, en vele anderen. Maar Beke en Verhofstadt vind ik nog de ergste.

En de straf voor hoogverraad is u welbekend.
Hoogverraad is iets uit het verleden.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 20:47   #4
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Verraad is iets van alle tijden.

Oud 27 april 2012, 20:48   #5
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkele loyaliteit tegenover een volk of een land.

-H. Marcuse
Oud 27 april 2012, 20:55   #6
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is het hoog tijd dat men u ook ***KNIP***

OPROEPEN TOT GEWELD IS VERBODEN OP DIT FORUM

Laatst gewijzigd door Fieseler : 27 april 2012 om 20:56.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 20:57   #7
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het eens met Munglik.

Verraad verondersteld dat er een plicht bestaat tegenover het land waarin men toevallig (buiten eigen wil uit) geboren is. Een belachelijk en antiek concept.
Oud 27 april 2012, 21:00   #8
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Tot men de optie krijgt uit het 'systeem' te stappen, en men dus kan beweren dat iemand uit vrije wil staatsburger is (waar men nu geen keuze heeft en na geboorte door de Belgische regering als onderdaan wordt opgeëist), is verraad een belachelijke aanklacht.
Oud 27 april 2012, 21:02   #9
Max van Dietschland

Standaard

Iedere Vlaming heeft de morele plicht om mee te strijden voor de onafhankelijkheid. Belgicistische Vlamingen helpen mee aan de onderdrukking en bezetting van hun volksgenoten. 1944 was helemaal geen bevrijding, het was een bezetting van Vlaanderen met een keiharde repressie. Onschuldigen als Irama Laplasse zijn daar vermoord.

Ik begrijp niet waarom jullie de regering Di Rupo niet zien als een oorlogsverklaring, hoeveel vernederingen moet het Vlaamse volk nog slikken ?

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 27 april 2012 om 21:04.
Oud 27 april 2012, 21:09   #10
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Iedere Vlaming heeft de morele plicht om mee te strijden voor de onafhankelijkheid. Belgicistische Vlamingen helpen mee aan de onderdrukking en bezetting van hun volksgenoten. 1944 was helemaal geen bevrijding, het was een bezetting van Vlaanderen met een keiharde repressie.
Noch ik, noch iemand anders heeft een enkele plicht tegenover een hoop arbitraire grenzen waarbinnen ik buiten eigen keuze geboren ben. Begrijp me niet verkeerd, ik ben volledig voor regionale autonomie, zelfs kleiner dan Vlaanderen, hoe kleiner, hoe beter. Maar niemand heeft de plicht mijn mening te delen.

Citaat:
Onschuldigen als Irama Laplasse zijn daar vermoord.
Erg genoeg dat er doden vielen maar dan? Julien Lahaute is vermoord omdat ie 'Vive La Republique' riep. Is het nu je plicht om je achter communistisch gedachtegoed te garen?
Oud 27 april 2012, 21:11   #11
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet waarom jullie de regering Di Rupo niet zien als een oorlogsverklaring, hoeveel vernederingen moet het Vlaamse volk nog slikken ?
Ik zie regeren als een oorlogsverklaring, of het nu de Europese commissie is, de Federale of de Vlaamse regering. Maar dat is een zaak voor een andere discussie denk ik.
Oud 27 april 2012, 21:14   #12
Max van Dietschland

Standaard

Het gaat hem ook niet om een mening maar om een moreel/maatschappelijke plicht.

Zelfs los van die plicht, was de politiek van Beke zo waanzinnig achterbaks, dat dit regelrecht verraad was. Eerst doen uitschijnen dat hij de Vlaamse eisen met NVA gaat steunen en achter de schermen complotteren met de PS om NVA eruit te gooien en zo de gerechtvaardigde Vlaamse eisen te fnuiken.

Oud 27 april 2012, 21:18   #13
Max van Dietschland

Standaard

Het was zelfs zo dat NVA ging onderhandelen over de nota Vandenlanotte, een nota die beter was dan hetgeen nu onderhandeld was. De CD&V wist dat en zei neen, NVA steunde die neen, omdat ze voordien hadden afgesproken samen te werken voor de Vlaamse eisen.

In juli presenteerde Di Rupo een veel slechtere nota, NVA zei terecht neen en wat deed CD&V ? Uiteraard ja zeggen en NVA laten vallen als een baksteen.

Dit is gewoon hoogverraad.

Oud 27 april 2012, 21:26   #14
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals menig Vlaams Nationalist. Ze schreeuwen constant verraad zodat ze op den duur enkel nog maar loyaal zijn aan zichzelf. En dan nog. De meeste zijn te beroerd op sepuku te plegen. Wel willen ze begraven worden met hun lijkkist gedrapeerd met de Vlaamse driekleur.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 27 april 2012 om 21:26.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 21:27   #15
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Zoals menig Vlaams Nationalist. Ze schreeuwen constant verraad zodat ze op den duur enkel nog maar loyaal zijn aan zichzelf. En dan nog. De meeste zijn te beroerd op sepuku te plegen. Wel willen ze begraven worden met hun lijkkist gedrapeerd met de Vlaamse driekleur.
Ik ben geen vlaams nationalist

-H. Marcuse
Oud 27 april 2012, 21:58   #16
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Iedere Vlaming heeft de morele plicht om mee te strijden voor de onafhankelijkheid. Belgicistische Vlamingen helpen mee aan de onderdrukking en bezetting van hun volksgenoten. 1944 was helemaal geen bevrijding, het was een bezetting van Vlaanderen met een keiharde repressie. Onschuldigen als Irama Laplasse zijn daar vermoord.

Morele plicht ??? op basis van wat dan wel ? En waarom moet onafhankelijkheid ons ook maar iets interesseren ?
Verder is je geraaskal over 1944 er zo ver over, dat het vermoedelijk een satire is ? Je meent dat toch niet echt ? Of heb je echt last van de duitse kramp in de reet ?

Verder is het totaal van de pot gerukt dat je Irma Laplasse hier als "onschuldig" portretteert. Ze genoot de zeldzame eer om na haar terdoodveroordeling en executie in 1945 , postuum in 1995 levenslang te krijgen.

Is het nu echt nodig om de geschiedenis steeds te proberen vervalsen ?

Een record dat er haar vermoedelijk weinig zullen benijden.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 22:24   #17
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Morele plicht ??? op basis van wat dan wel ? En waarom moet onafhankelijkheid ons ook maar iets interesseren ?
Verder is je geraaskal over 1944 er zo ver over, dat het vermoedelijk een satire is ? Je meent dat toch niet echt ? Of heb je echt last van de duitse kramp in de reet ?

Verder is het totaal van de pot gerukt dat je Irma Laplasse hier als "onschuldig" portretteert. Ze genoot de zeldzame eer om na haar terdoodveroordeling en executie in 1945 , postuum in 1995 levenslang te krijgen.

Is het nu echt nodig om de geschiedenis steeds te proberen vervalsen ?

Een record dat er haar vermoedelijk weinig zullen benijden.
irma laplasse is alvast minder schuldig dan flapoor claes
de ene kreeg de kogel, de andere promotie
de ene stond aan de kant van de verliezers, de andere aan de kant van de (voorlopige) winnaars

Laatst gewijzigd door born2bewild : 27 april 2012 om 22:26.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 22:33   #18
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Van mij mag PSA, BLD en CD&B gerust veroordeeld worden wegens hoogverraad van het vlaamse volk.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 22:39   #19
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 22:41   #20
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat moet u ook niet hebben, elk volk heeft moreel superieure en inferieure mensen, met een ganse verzameling ertussenin. Anderen zullen wel op tijd zeggen wat u moet doen.

-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be