![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Om eens even goed te lachen.
Ik heb al wel eens lichtelijk serieuzere topics over taal aangesneden, en heb zelfs de spelling van het Nederlands al eens onder handen genomen. Maar vandaag heb ik een leuker gedachtenexperiment voor jullie. Stel je voor dat bijvoorbeeld als laatste redmiddel voor België, gewoon uit zichzelf omdat het kan of simpelweg om kosten te besparen op de publieke omroepen, iets of iemand een nieuwe Belgische (of Beneluxische, als dat iets leukers oplevert) taal ontwikkeld. Ne langue Belziek. Ne langue waarin tout de le uns ein volk kan de communiceer. Wie zou diene taal er dan a partir de zien? Welke grammaticaregels houdt men aan? Welke woorden zijn een absolute must (of "ne grote doit", zoals ze dat (nog) niet zeggen)? Wat zijn de meest belachelijke gevolgen van een dergelijk project die jullie kunnen bedenken? En hoe moeilijk gaat het met die combo wel niet worden om rijtjes werkwoorden te leren? Of zijn er juist wel hele goede mogelijkheden om het beste van beide werelden te gebruiken, liefst zonder woord voor woord het Engels her uit te vinden? De la étage est dir.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 20 april 2012 om 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ni totalement bekrijp die language kij spreek.
Je voorstel une tussen-language. Le grammaire moet être si simple als possible. Aber er moet auch ein Deutsche toets aan te pas venir. Immers: wir moeten trois languages verenigen in une. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() G. J. Caesar schrijft in zijn commentaren over de Gallische oorlogen.
Citaat:
![]() Dus, toen was er een Belgische taal. Laat ons die weer oprakelen.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 20 april 2012 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er bestaat al een Belgische taal: het Frans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan toch een speciaal soort Frans. Allez toch als we de informatie van de Franse ambassade aan hun compatriotes mogen geloven.
Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oi
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |