![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Quick is al lang genoeg in de politiek om niet naïef meer te zijn.
Dat Qieken gaat nu brugpensioen goedkeuren voor mensen van 52 jaar. Maar hij bindt daar een voorwaarde aan vast: ze moeten werk zoeken. En de RVA gaat dat controleren. Tot zover geloof ik hem nog. De RVA zal die mensen wel iets of wat opvolgen, en misschien hier en daar zelfs wat dreigen of grommen. Waar zit het addertje onder het gras ? In Walenland natuurlijk. Daar gaan ze nu ook brugpensioen vanaf 52 jaar goedkeuren, voor Arcelor Mittal. Natuurlijk voor veel meer mensen. En daar gaat men de controle op zijn Waals uitvoeren. Genoeg PS-gekleurde ambtenaren om dat heel sociaal te doen. Een schande. Voor brave mensen de pensioenleeftijd opschuiven naar de 65 toe, maar voor een paar gepriviligeerden een win for life toekennen vanaf 52 alstublieft. De Quick: een minister van de partij "Open naar de PS-VLD link: http://www.standaard.be/krant/tekst/...=krantenkoppen titel: Geen rust bij brugpensioen op 52 Bekaert eerste testcase voor regeringsbeleid wat tekst voor als links morgen niet meer werkt: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brugpensioen valt niet onder de bevoegheid van pensioenen maar van werk.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Paradijs van dop en pensioen.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Afgunst tegenover mensen van boven de 50 die hun job verliezen...
Dat kan er bij mij niet in. Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 april 2012 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() is goedkoper van iemand van + 50 op brugpensioen te zetten met bijbetaling van ex-werkgever dan een + 50 te laten doppen.
-van de bijbetaling gaat er toch 60 % onmiddellijk terug naar de belastingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Ikzelf mocht normaal volgend jaar vervroegd pensioen nemen op mijn 60. Door de nieuwe wetgeving moet ik blijven werken tot minstens mijn 65e. Mijn echtgenote (57) die vanaf haar 20e in loondienst werkt moet blijven werken tot haar 65. Als zij buiten haar wil haar werk verliest krijgt zij zoals iedere rechthebbende een werkloosheidsuitkering, en moet ze beschikbaar blijven voor de arbeidsmarkt. Waarom moeten mensen die toevallig bij een groot bedrijf werken waar ze al gans hun leven een hoger dan gemiddeld loon ontvingen meer voordelen krijgen dan anderen? Wat betreft de opmerking van schoofzak dat dit is om de Walen te bevoordelen raad ik hem aan de statistieken van de RVA te raadplegen en het aantal bruggepensioneerden (die door de RVA betaald worden) van Vlaanderen te vergelijken met andere gewesten. Dan zal hij zien in welk gewest daar het meeste gebruik van word gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() 2
![]() |
#8 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ik heb van zo'n drastische maatregel geen weet. Zijdelings: gisteren wel gehoord van een onderwijzende: heeft een paar dagen tekort om het nu af te trappen. Hoeveel langer ze zal moeten blijven peddelen, is nog steeds niet geweten. Dat ze toch duidelijkheid scheppen voor die mensen ! De machtspartijen hadden tien jaar geleden de moed moeten hebben om een plan uit te schrijven voor een zeer zachte landing; de mensen hadden dat niet plezant gevonden, maar wel aanvaard. En we hadden nu quasi even ver of iets verder gestaan, maar de mensen waren niet zo plots koud en droog langs achter gepakt. Citaat:
Citaat:
Ik kan de Franstaligen het niet eens kwalijk nemen dat ze er zo duchtig van profiteren. De Vlaamse machtspartijen geven spontaan en zo gul, dat het geen naam heeft.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U schiet zichzelf hiermee in de voet. En in welke regio is de meeste werkloosheid ook al weer ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij mij wel. Ik zie niet in waarom mensen van een regeling zouden mogen gebruik maken waarvan we pertinent zeker weten dat we er zelf geen gebruik van zullen kunnen maken. Mensen die op brugpensioen gestuurd worden, helaas worden die niet door jongeren vervangen, moest dat wel het geval zijn, dan zou ik er nog begrip voor kunnen opbrengen. Heden ten dage verdwijnen die jobs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() We leven nu eenmaal in een PS didactuur waar de vlaming zwaar moet betalen voor de arrogante waalse hangmatcultuur.
Dankzij Cd&v, vld, spa en groen! is dit nu mogelijk geworden. De macht en de postjes waren weer eens belangerijker dan samen met nva aan één zeel te trekken en een vlaams front te vormen om echte hervormingen af te dwingen! ![]() Ze zullen het zich duur bekopen in 2014, waaronder de gemeenteraadsverkiezingen eind 2012 al een voorproefje is. Laatst gewijzigd door matthias999 : 28 april 2012 om 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Quick heeft al vaak genoeg aan steekvlam-communicatie gedaan in verband met de leeftijd van de brugpensioenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met effect. Altijd als het over brugpensioenen gaat komt hij in de media. Kijk maar naar de titel van het topic.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Met de oude regeling zou ik volgend jaar, vanaf 60, vervroegd pensioen mogen nemen. Natuurlijk mits inlevering van 25% van mijn pensioenuitkering vanwege die vervroegde pensionering. Met de nieuwe regeling heb ik net te weinig gewerkte jaren dienst. Vooral omdat de eerste drie jaren van mijn loopbaan ik gewerkt heb met leercontract. En deze drie jaren niet mee tellen als gewerkte jaren. Blijkbaar zouden ze wel meetellen als ik toen gedopt had. Omdat het aantal benodigde gewerkte jaren dat je nodig hebt elk jaar verhoogt val ik er iedere keer net buiten. Ik aanvaard die nieuwe pensioenregeling van de regering Di Rupo omdat ze noodzakelijk is. Ik heb wel moeite om te aanvaarden dat deze regeling niet zou gelden voor mensen die 6/7 jaar jonger zijn dan mij en veel minder uren gewerkt hebben. Er is geen enkele reden om dat verschil te verantwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Zeg nu eens wat N-VA kan doen om die mensen op te vangen en eindelijk eens niet wat ze willen maar wat ze kunnen buiten hun, na bepaalde tijd op een leefloon zetten. En aub geen wollig gezwam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die begeleiding is goed uitgewerkt in een stappenplan. Meer info op www.n-va.be. U moet het natuurlijk wel willen weten wat de standpunten van N-VA betreffende dit onderwerp zijn. De meeste mensen zitten maar wat te blaten als schapen zonder dat ze echt de standpunten van N-VA kennen. |
|
![]() |
![]() |