Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2012, 08:20   #1
Effect
Minister-President

Standaard TV kijken daalt zienderogen

http://standaard.be/artikel/detail.a...kelid=663P5TP6

Niet verwonderlijk. Ik kijk zelf al meer dan 10 jaar geen televisie meer omwille van de redenen aangehaald in het artikel: vaste planning en teveel reclame. De zeldzame keer dat ik voor de tv zit, is het voor course.

In mijn eigen appartement heb ik niet eens een kabelaansluiting.

Dat ik illegaal series download is enkel omdat het commerciële circuit weigert mij een deftig alternatief te geven. Ik moet en zal 40% reclame bekijken op exact 18:00 uur voor een serie die ik 2 jaar geleden al op het net heb gevonden... sorry maar daar pas ik voor.

Dan zijn zaken als netflix net ietsje interessanter. Met voldoende subscriptions op youtube kan je trouwens iedere avond volledig vullen met interessante, gratis programma's.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 08:25   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

wij kijken ongeveer alles uitgesteld, we nemen alles op op onze digicorder en als we tijd hebben, kijken we er naar. en uiteraard versnellen we de reclame. soms kijk ik eens via Yelo live via mijn tablet naar Canvas of Eurosport;
Oud 24 april 2012, 09:33   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard TV kijken daalt zienderogen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Hoe kan het ook anders. De televisiemakers zoals VTM kunnen het tv-kijkend publiek niet blijven houden voor een bende goedgelovigen. En het wordt steeds erger. Het infotainment- en fakegehalte, het amateurisme, stijgen nog steeds.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 12:46   #4
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hoe kan het ook anders. De televisiemakers zoals VTM kunnen het tv-kijkend publiek niet blijven houden voor een bende goedgelovigen. En het wordt steeds erger. Het infotainment- en fakegehalte, het amateurisme, stijgen nog steeds.
Dat in combinatie met het feit dat je tegenwoordig reclame met af en toe een film (of serie) ziet zorgt ervoor dat ik vrijwel geen TV meer kijk.
Oud 24 april 2012, 12:49   #5
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Dat inhakken op de reclameclips verbaast me.

Die zijn stuk voor stuk betere TV dan alles wat er tussen opgevoerd wordt !!
Oud 24 april 2012, 12:58   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Dat inhakken op de reclameclips verbaast me.

Die zijn stuk voor stuk betere TV dan alles wat er tussen opgevoerd wordt !!
Nie zwanzen hé.
Oud 24 april 2012, 13:03   #7
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

een verouderd businessmodel
Oud 24 april 2012, 13:07   #8
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

En dan is het zogenoemde zijkijken* niet eens verdisconteerd...

* Bezig met internet terwijl de tv ergens in de hoek aan staat...
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 13:15   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
een verouderd businessmodel
Juist. Ik stel vast dat 'k op m'n tablet pc rekening moet houden met adverteerders. Zelfs tijdens het lezen van een e-book voorziet de reader onderaan het scherm voor wat publiciteit. Groupon.com is nogal een fervente adverteerder.

Maar inderdaad. De reclamesector begint zich te bezinnen. Het businessmodel waarbij het gezin gezellig en knus naar het scherm en dezelfde reklame kijkt is en wordt achterhaald.
Oud 24 april 2012, 15:00   #10
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Juist. Ik stel vast dat 'k op m'n tablet pc rekening moet houden met adverteerders. Zelfs tijdens het lezen van een e-book voorziet de reader onderaan het scherm voor wat publiciteit. Groupon.com is nogal een fervente adverteerder.

Maar inderdaad. De reclamesector begint zich te bezinnen. Het businessmodel waarbij het gezin gezellig en knus naar het scherm en dezelfde reklame kijkt is en wordt achterhaald.
En hoeveel keer klik jij nog op een online advertentie daar beneden aan je ebook ? Het is niet alleen op TV, maar ook online dat ik reclame volkomen negeer.
Oud 24 april 2012, 15:37   #11
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Diegenen die menen dat ze in staat zijn "reklame volkomen te negeren" dwalen : wees maar gerust dat de firma's goed nadenken over elke eurocent, penny of dollarcent die ze aan reklame spenderen. Geen enkel medium heeft echter "het monopolie" als reklamedrager.

elke poster op deze draad geeft bovendien toe dat zij/hij TV programma's bekijkt - ofwel digitaal opgenomen, ofwel gedownload of op legale/illegale DVD's.. niemand is hier blijbaar "overgeschakeld" naar boeken of radio...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 16:18   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
En hoeveel keer klik jij nog op een online advertentie daar beneden aan je ebook ? Het is niet alleen op TV, maar ook online dat ik reclame volkomen negeer.
Ik klik er niet op. Om de eenvoudige reden dat als het adverteeraanbod mij interesseert, ik dit via mijn pc wel zal consulteren.

Voorlopig, en dit is mijn vaststelling, worden tablet-pc-gebruikers gespaard van agressieve reklame. Ik leef er voorlopig mee. Het bannerke onderaan mijn tablet stoort mijn leesplezier niet.
Oud 24 april 2012, 16:21   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Diegenen die menen dat ze in staat zijn "reklame volkomen te negeren" dwalen : wees maar gerust dat de firma's goed nadenken over elke eurocent, penny of dollarcent die ze aan reklame spenderen. Geen enkel medium heeft echter "het monopolie" als reklamedrager.

elke poster op deze draad geeft bovendien toe dat zij/hij TV programma's bekijkt - ofwel digitaal opgenomen, ofwel gedownload of op legale/illegale DVD's.. niemand is hier blijbaar "overgeschakeld" naar boeken of radio...
Er is niets mis met wie de actualiteit volgt tussen de reklameblokken op tv. Volgens u wel dus.
Oud 24 april 2012, 19:25   #14
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

ik kijk al 5 jaar geen tv meer. Wat er van actualiteit de moeite is, bekijk ik op de videozone van de VRT. En de leuke series worden gedownload en reclamevrij bekeken. En als ze echt de moeite zijn (House, Battlestar gallactica, Dexter, ..) dan KOOP ik ze ook in box zodra ze uitkomen. Dat geldt ook voor de goede films. De rest wordt gedelete.
Maar ik download wel illegaal, omdat ik geen drie jaar wil wachten. Ik voel me er alleen niet schuldig over, ik steun de industrie toch nog altijd met mijn aankopen. In Belgie is dat trouwens legaal, ware het niet voor dat ene kleine detail dat terwijl ik download, anderen dat van mij ook kunnen downloaden.
Oud 25 april 2012, 11:53   #15
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Na Tacheny van VT4 haalt nu ook Van tillo uit naar uitgesteld kijken en de digicorder...

Citaat:
We staan nu op een sleutelmoment: de evolutie is ingezet naar video-waar-en-wanneer-je-wil. Maar als die video niet wordt vergoed, verdwijnt alles.'
Oud 25 april 2012, 12:17   #16
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Ik heb ook al meer dan 10 jaar geen TV gekeken.

Alsmaar meer mensen willen kunnen kijken wat ze willen wanneer ze willen, in goeie kwaliteit en liefst nog gratis ook. Het businessmodel van TV voldoet daar niet aan, de technologie om dit te realiseren is er al lang maar in plaats van te innoveren worden steeds meer kijkers richting illegale downloads gedreven.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 12:31   #17
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

U gaat ervan uit dat mensen exclusief tv kijken... ik lees boeken, luister radio EN kijk films/series. Vreemd toch dat mensen meerdere informatiekanalen kunnen gebruiken... Het gaat hier over het laatste, en in dat geval heb ik mijn kijkpatroon veranderd. De andere 2 zaken zijn niet relevant en ik vraag me af waarom u ze überhaupt aanhaalt.
Oud 25 april 2012, 12:33   #18
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Ik heb ook al meer dan 10 jaar geen TV gekeken.

Alsmaar meer mensen willen kunnen kijken wat ze willen wanneer ze willen, in goeie kwaliteit en liefst nog gratis ook. Het businessmodel van TV voldoet daar niet aan, de technologie om dit te realiseren is er al lang maar in plaats van te innoveren worden steeds meer kijkers richting illegale downloads gedreven.
De TV industrie verkrampt zich in hetzelfde conservatisme waaraan vrijwel iedere godsdienst vroeger of later ten onder gaat. Wie niet innoveert verdwijnt inderdaad, dat is normaal. Star vasthouden aan oude reclamepatronen is een recept voor failissement.
Oud 26 april 2012, 20:17   #19
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk, de mensen kijken internet nu.

Dat maakt hen een pak slimmer en een pak ongelukkiger.

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 09:36   #20
discuz
Minister

Standaard

Zelden zo gelachen bij een artikel in De Morgen:

Citaat:
Houden jullie ons echt voor idioten? Ja? Wel, dan blijven wij grinnikend uw darmverslappende stuff doorspoelen. De volgende stap is: de vezels van uw businessmodel mismeesteren. Wat zullen we nu krijgen! Moeten we ons schuldig voelen en verontschuldigingen aanbieden, ja zelfs extra betalen omdat we geen zin hebben om naar de zoveelste waspoederreclame te kijken? Loop schijten.
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...-idioten.dhtml
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be