Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2012, 18:00   #1
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard Over maten en gewichten ... Bierset vs. Zaventem

Waarom verbaast het me niets dat een Luikse rechtbank een Vlaamse gemeente ongelijk geeft ivm een klacht tegen de luchthaven van Bierset op basis van internationale normen, terwijl nog niet zo lang gelden een aantal luchtvaartmaatschappijen (zoals DHL) weggepest werden uit Zaventem omwille van absurde geluidsnormen in het Brusselse gewest.

Het volledige relaas hier: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-Riemst.dhtml

Enkele frapante quotes:

Citaat:
Een permanente geluidsmeter van de Vlaamse Milieumaatschappij geeft immers aan dat het geluidsniveau dat de wereldgezondheidsorganisatie vooropstelt, systematisch overschreden wordt in de gemeente Riemst.
Of nog:

Citaat:
Het Europees Hof van Justitie en het Hof van Cassatie oordeelden eerder al dat het Waalse Gewest bij de ontwikkeling van de luchthaven onvoldoende rekening hield met de belangen van de omwonenden en niet in orde was met de Waalse en Europese milieuwetgeving.
Maar vooral:
Citaat:
Maar het hof van beroep van Luik oordeelde deze week dat de inwoners van Riemst geen schade hebben geleden. De gemeente moet nu opdraaien voor de gerechtelijke kosten van de Société Wallonne des Aéroports, Belgocontrol, TNT Express, Liège Airport en het Waals Gewest betalen. Het gaat om 6.000 euro.
Oud 30 april 2012, 20:26   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Waarom verbaast het me niets dat een Luikse rechtbank een Vlaamse gemeente ongelijk geeft ivm een klacht tegen de luchthaven van Bierset op basis van internationale normen, terwijl nog niet zo lang gelden een aantal luchtvaartmaatschappijen (zoals DHL) weggepest werden uit Zaventem omwille van absurde geluidsnormen in het Brusselse gewest.

Het volledige relaas hier: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-Riemst.dhtml

Enkele frapante quotes:

Of nog:

Maar vooral:

Riemst ?
Is dat de gemeente waar Kabouter Peumans burgemeester is ?
Als ik me niet trompeer is hij daar een soort van Oppersmurf.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 20:28   #3
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Riemst ?
U gaat de mist in. De tjeev Mark Vos is er burgemeester. Stop toch met uzelf voor schut te zetten
Oud 30 april 2012, 20:39   #4
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Riemst ?
kunt gij nu niet een keer on topic blijven. Of zijt ge daartoe niet in staat?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 21:04   #5
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Als ik zo naar google maps kijk ligt Riemst op ong. 15km van Bierset. En Brussel iets dichter bij Zaventem.

Citaat:
Burgemeester Jan Peumans (N-VA) van Riemst zal de inwoners van zijn gemeente per brief oproepen om massaal bezwaarschriften in te dienen tegen de geplande uitbreiding van de landingsbaan van het vliegveld in Bierset met 400 meter. Peumans vreest dat het nachtlawaai boven Zuid-Limburg zal toenemen indien het Waalse Gewest het plan uitvoert.
Peumans heeft die procedure ingezet op het moment dat hij burgemeester was in Riemst.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 22:46   #6
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht

Enkele frapante quotes:

Of nog:

Maar vooral:
Tiens, ik heb Michele ooit weten posten dat men in Z. Limburg geen last had van de Waalse luchthavens ...
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be