![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...-vertrek.dhtml
Dat zijn dan van die "zogezegde hooggeschoolde" "CEO'S" die de boel naar de""" kl.t.n""" helpen ,en nog vet betaald worden. Wij...de gewone burger worden zonder pardon ontslagen!!!Wat een wereld is dit nu tegenwoordig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als men de politieke maffiosi politie en gerecht in handen geeft, worden ze altijd vrijgesproken. In de meeste gevallen komt er zelfs geen proces.
Bij verzet, noemt men je terrorist. Voer je hun bevelen uit ben je een rebel, die het goed meent met de maatschappij. Laatst gewijzigd door subocaj : 2 mei 2012 om 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Vanmiddag stelde men nog op de radio dat Mariani beweerde recht te hebben op die ontslagvergoeding, hier wordt het bericht nu min of meer ontkend.
In ieder geval, als hij die vergoeding écht durft te eisen, en ook verkrijgt, contract of niet, hoop ik dat ze hem doodschieten.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Totnogtoe heeft men niemand gevonden die op die stoel van dat stervend monster wil gaan zitten...en zeker niet aan een "laag" loontje... De echte schuldigen,iedereen die CEO was van Dexia,of in de beheerraad ervan zat tot halfweg jaren negentig,die lopen nog vrij rond en komen enkel aan bod in de pers (om eventueel met pek en pluimen te besmeuren...) Laat ons astublieft nooit uit het oog verliezen dat zowel Meneer Mariani,als Meneer Dehaene daar,op die post,zitten omdat (wanhopige-) politici in Belgie en Frankrijk dat gevraagd hebben aan hen... Laatst gewijzigd door kelt : 3 mei 2012 om 05:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En diezelfde politici waren toen akkoord in dat contract van meneer Mariani een ontslagpremie van 1.2M Euro toe te staan. Dus als dit waar is en dat staat weldegelijk in mr Mariani's contract zou ik zeggen: Aan mr. Mariani: Sterk onderhandeld! Dat alleen al toont dat u minstens 1 van de competenties bezit die nodig als CEO van een groot bedrijf met verantwoordelijkheden aan z'n aandeelhouders, hoedje af. En aan die o zo bekwame politici: Jullie hebben dit hebben zelf laten gebeuren met jullie politieke spelletejes en korte termijn visie, nu niet komen bleiten he. Neem een voorbeeld aan mr Mariani en leer eens verder vooruit denken dan tot de volgende verkiezingen, dan zal ook Belgie er mss. wat beter vanaf zijn op lange termijn, net zoals mr. Mariani. Eigen schuld dikke bult. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Wat al dat krapuul nu doet is hetzelfde, als dat je in gezelschap een stinkende scheet hebt gelaten en dan aan degenen die naast je zitten, keihard vragen of zij die hebben laten vliegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mariani eist helemaal niets: die ontslagpremie is vastgelegd in z'n kontrakt !!! De regering kan die premie sterk verminderen: z'n voorganger, Miller , kreeg i.p.v. 3,7 miljoen € "slechts" 825.000 €. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Het is duidelijk : een crimineel als Mariani hoort in de Lantin gevangenis thuis.
In een democratie zou dat zijn meer dan verdiende lot zijn, niet in België dus.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie niet zo snel een Fransman in een gevangenis van BE gedraaid worden omdat hij eventueel uitvoering zou eisen van een contract dat door vertegenwoordigers van BE en FR opgesteld is...
Laatst gewijzigd door kelt : 4 mei 2012 om 05:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Dit is gewoon misbruik van het geld van de klanten, en dus gewoon diefstal.
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen enkele aandeelhouder horen roepen dat CEO fout bezig was toen ze hun dividenden uitgekeerd kregen in de jaren voor de bankencrisis. Ik heb geen enkele aandeelhouder horen zeggen dat hun CEO onbekwaam was en fout bezig was voor de bankencrisis. In 2008 kwamen de banken zonder CEO's te zitten, gewoon omdat de aandeelhouders niet tevreden waren met wat hun aandelen en de winst er op nog waard waren. mr. Mariani moest de stront van zijn voorganger komen opkuisen, goed wetende dat die stront een hele mesthoop was. De aandeelhouders hebben nergens ooit 1 bezwaar ingediend tegen zijn aanstelling, noch tegen zijn contract. Ik heb nooit ergens iemand horen zeggen dat de overheid zonder vragen te stellen een bedrijf moet onvoorwaardelijk ondersteunen. Bij het faillissement van Boel, Sabena, De hoog ovens of de sluiting van bedrijfafdelingen zoals Bekaert, Opel, Vanhool hoor ik nergens de andeelhouders zeggen, jongens dit kan niet. Ik hoor de aandeelhouders niet zeggen dat hun CEO moet zorgen dat de arbeidsplaatsen moeten verzekerd blijven in Belgie of Europa. Maar op het ogenblik dat het om de centen van de aandeelhouders van banken aankomt, moet de overheid maar bij springen en zelfs belastinggeld in de banken pompen, ook al is het ondersteunen van bedrijven door overheden Europees en zelfs binnen de internationale handelsverdragen verboden, wegens concurrentievervalsing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De praktijk is ANDERS ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We spreken over dikke sokken voor ne mens die in de winter buiten moet werken hé , niet over een restaurantbezoek . Zo'n bekwamen tiep , die dat allemaal kan vinden , zou toch zo de boekhouding van dexia hebben doorgrond ? Wat een schande , dat die vent niet opgepakt is en veroordeeld voor fiscale fraude en wanbeheer . doe dat eens als afgevaardigd bestuurder van een vennootschap . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar het is de voorganger van Mariani die -onder Franse politieke druk- van de bank een hefboomfonds heeft gemaakt. En die man - de echte misdadiger - heeft zijn ontslagpremie al lang ontvangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn hebzucht is even groot . ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niemand struikelt daarover, ik heb nog nooit geweten dat in een groot beursgenoteerd bedrijf er op de aandeelhoudersvergadering protest opstak omdat de nieuw aangetrokken ceo een goed contract wist te onderhandelen. De conclusie is dan ook duidelijk : een contract is een contract. De schijnheiligheid die we nu vanwege politici in het algemeen en di rupo in het bijzonder zien stoort me. Ja, het is om te kotsen dat een ceo die faalt weggaat met een dikke premie. Gevoelsmatig denk ik dat ook. Maar het is evenzeer zo dat niemand verplicht is om de man zijn contract te breken voor de voorziene einddatum 2013. Ik hoop ook dat hij het afbolt. Maar ik denk niet dat we onder de verplichtingen uitkunnen die voortspruiten uit een contract. En zijn opvolger, de ex fortis baas, die zal een even grote wedde in zijn contract bedongen hebben, en een even grote ontslagvergoeding. Wie denkt dat het anders is, droomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik verdedig Mariani niet, waarom zou ik ? Maar zijn taak was beperkt tot de holding, zeg maar de "bad bank" die gesplitst is van wat nu Belfius is beheren en de portefeuille aan toxische activa op gefaseerde manier afbouwen. Zoiets doe je niet in 1 jaar, dat is een illusie. Nu er nieuwe problemen opduiken, en de deal met frankrijk moet herbekeken worden is het logisch dat de aandeelhouder en de staat die waarborgen geeft een nieuw management vraagt. Dat is tot hiertoe een zuivere en algemeen gehanteerde bedrijfslogica. Waar de pure pathetiek echter begint is dat men via de pers er een staatszaak gaat van maken dat bij vroegtijdig vertrek Mariani zou recht hebben op een ontslagvergoeding. Dit is een zuivere smoke screen om een veel belangrijker probleem toe te graven : dat die kloothommel van een Pierre Richard nog gedurende 20 jaar 583.000 euro pensioen zal krijgen. En dat ligt contractueel vast. Dat is een schande. Een bedrijfspensioen geven aan iemand die de bank totaal naar de filistijnen helpte, en de aandeelhouders droog in de kont heeft gepakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |