![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hij gooit die bom volledig terecht vind ik.
Is er trouwens één forummer hier actief die vindt dat er in totaal drie kranten zijn die hij alledrie voldoende geloofwaardig vindt in de uitoefening van hun informatieopdracht ? (er zullen er wel zijn die ofwel De Zorgen, ofwel Pallieterke, ofwel ... voldoende vinden, maar dat zegt iets over hun politiek idee en niet over de kwaliteit van onze media) http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120503_085 edit: allez, als de links niet meer zouden werken: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 mei 2012 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor één keer moet ik BDW gelijk geven. Al vind ik zijn uithaal wel dubbelzinnig voor iemand die het grootste deel van zijn succes aan de media te danken heeft.
Geconfronteerd met de keerzijde van de medaille? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Perfect verwoord. Vreemd ook dat hij de eenzijdige positieve berichtgeving van KNACK inzake NVA blijkbaar wel te pruimen vindt.
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 3 mei 2012 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Het wordt geen beetje tijd dat "de media" eens een kritische stem horen. Voor of tegen De Wever, maakt niet uit ... het is inderdaad godgeklaagd dat we berichten krijgen over "hete Pol" en "geile Jos" terwijl quasi niemand weet hoe Fortis en Dexia nu precies in elkaar zit. Als je al iets weet komt het zeker niet uit de Belgische media!
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zeer treffende beschrijving van de Vlaamse media van vandaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar staat dat in het artikel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoewel ik Bart al enkele keren meer gelijk heb gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de rode VRT het Weverke vroeg om mee te doen in De Slimste Mens, omdat ze overtuigd waren dat hij ging afgaan als een gieter wegens humorloos en wereldvreemd. Maar daar gaat het niet over. Het gaat over zwakke politici die de pers dermate achterna lopen, dat ze die pers alle kansen gegeven hebben om zich te gedragen alsof ze van god gezonden zijn: oppermachtig en onfeilbaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() En als hij "slechte" media zo veracht dan waarom verschijnen in het roddelblad bij uitstek: Dag Allemaal? Hypocriet!
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
BDW heeft gelijk, en vele andere politici geven hem ook gelijk. Jammer genoeg doen ze dat enkel hier in de wandelgangen en durven ze het niet te zeggen in de pers zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik mag uit uw posts hier dus concluderen dat je BDW géén gelijk geeft en dat de media uiters objectief en correct zijn? Staat genoteerd Of reageer je gewoon weer zo omdat de uitspraken van BDW komen en dat alles wat hij zegt (juist of fout) u bij voorhand al doet schuimbekken? Zoals ik zei: in feite moet het hier gaan over de manier waarop media nieuws brengen (of vormen) en niet over de boodschapper... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als jij, in het kader van de kritiek die het Weverke nu uitbrengt, het "boekske" Dag Allemaal mee opneemt in "de media", dan heb jij geen snars begrepen van de kritiek van het Weverke.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dave Sinardet ziet ook zijn kans om nog eens in de gazet te komen door op de boodschapper te schieten. http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20120503_099 Laatst gewijzigd door mkb : 3 mei 2012 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nee, de media zijn niet objectief en dat moet beter... Wel vraag ik mij af of hij zich druk gemaakt had om Jos, als niet eerder zijn poulain Pol moest vertrekken door de media... Het schuimbekken is fel verminderd sinds die kuur tegen hondsdolheid, maar toch bedankt.
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Testje:
behandelen de politieke media de extreem-linkse partijen ernstig ? Mogen hun leiders af en toe eens gaan eten met de hoofdredacteuren, om "eens bij te praten" ? Behandelen ze opkomende potentials van die partijen behoorlijk en allemaal gelijk, of schenken ze alleen aandacht aan de zus van de president ?
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of hoe een pers manipulator, de pers altijd in zijn voordeel tracht te gebruiken. De arme jongen leert het zogezegd nooit. Hij heet toch niet Leterme? Ikke, ik weet van niets en ik kom van nergens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De media zit voor het overgrote deel in de zak van de drie klassieke (wat we voorheen 'grote' heten) partijen en dat is er serieus aan te zien. VDKelen zit zo in de zak van de VLD, De Morgen bij de SPA en de Standaard is een tsjeevengazet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De pers trachtte het Weverke omlaag te kloppen, maar dat pakte altijd anders uit dan dat ze het wilden ... Het is niet de pers die het Weverke omhoog klopte en klopt; het zijn de lezers/kijkers/... die het Weverke omhoog kloppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |