![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() en tegelijk stijgt n-va in de peilingen. Toeval? Ik dacht het niet!
het is de schuld van de n-va |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zwartrijders worden niet graag gecontroleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() De controleurs stellen zelf voor dat er poortjes zouden komen, dan kan niemand dus meer binnen zonder ticket. Maakt wel de job van controleur overbodig dan..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze hebben daar dus duidelijk niet over nagedacht toen ze die poortjes voorstelden
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Onzin. Allemaal uitgevonden als excuus voor overal camera's te hangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien, misschien niet. Gelukkig zijn er maar enkelen die in jou complot theorie geloven.
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() "Treinreizigers vaker slachtoffer van onbeschoft en stakend NMBS personeel"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() Niet noodzakelijk. Bepaalde Engelse treinmaatschappijen passen een systeem met poortjes toe, maar er is nog steeds een controleur aanwezig op de trein.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog nooit heb ik te maken gehad met agressie op de trein. Wel met onbeleefde en onbeschofte treinbegeleiders. Als die dan af en toe een toek op de muil krijgen van onderontwikkelden, is dit aan henzelf te wijten. Als je het niet uitlokt en toont dat je meer verstand hebt, zal je ook het slachtoffer niet worden. Het zijn altijd dezelfde die ambras hebben en de anderen bijna nooit. Laatst gewijzigd door giserke : 21 maart 2012 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er wordt steeds meer aangedrongen op een 'harde' aanpak van geweld tegen chauffers en controleurs van het openbaar vervoer, politieagenten, OCMWwerknemers en ga zo maar door. En op het eerste zicht is dat correct. Maar enkel op het eerste zicht. Want dit is klassenjustitie. Wanneer je het belang van geweld tegen dit soort mensen verhoogt... verlaag je in verhouding het belang van geweld tegen anderen. Anderen zijnde ouderlingen. Meisjes zonder hoofddoek. Slachtoffers van straatgeweld, vandalisme, autoinbraken. Één punt is correct. Geweld dient sneller en harder aangepakt te worden. Maar dan altijd en overal. En dus niet alleen bij bepaalde slachtoffers en ook het geweld door de lievelingetjes van Moureaux en zijn slippendragers. Voorbeeldje? Naar aanleiding van de dood van de MIVBcontroleur werd in Molenbeek het klassieke één-tweetje opgevoerd. Er werd één vraag gestelde in de gemeenteraad, door ECOLO, waarin men zich eigenlijk enkel er over bekloeg dat Molenbeek in de berichtgeving zelfs maar vernoemd werd en dan nog negatief ook. Moureaux grijpt dat aan om enerzijds te stellen dat dat wat in Molenbeek gebeurt overal gebeurt en anderzijds... Dat de leugens van de media onbestraft blijven en het voor de journalisten blijkbaar niet verboden is om te liegen over zijn voorbeeldige Molenbeek (de nadruk op 'zijn'). Met dit soort instelling komt er uiteraard nooit een einde aan het geweld in Molenbeek. Met dank aan ECOLO/GROEN! dus...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ook al heel wat getreind in mijn leven; dus al vele stakingen meegemaakt, meer vertragingen dan op tijd enzovoorts.
Eenmaal had ik te maken met een onbeleefde nmbs-mens. Aan een loket toen ik een kaartje kocht. Dat is ongeveer .... 40 jaar geleden. Anders: altijd beleefd en voorkomend personeel. Eenmaal was ik getuige van agressie. Dat is zowat 15 jaar geleden en natuurlijk: het was iemand die vergeten was te betalen. De kaartjesknipper bleef beleefd en de zwartrijder, ook donkerder getint van huidskleur, poogde met roepen en dergelijke andere mensen mee te betrekken om de kaartjesknipper van antwoord te zijn. Dat was op de trein tussen de luchthaven en het Noordstation. Aan het Noordstation stond de opgeroepen spoorwegpolitie de trein op te wachten. Wellicht zijn er meer problemen op sommige lijnen en op sommige ogenblikken ... Wie al eens zijn abonnement vergeet (gelijk je je portefeuille al eens kan vergeten) moet niet gecriminaliseerd worden. Wie echter er een gewoonte van maakt, die zou maatschappelijk een ernstige verwittiging moeten krijgen. Bij het minste gebruik van geweld: een weekje gevangenis. Vaak is het natuurlijk een kwestie van bewijzen. Daarom ben ik grote voorstander van veel en zeer performante camera's met voldoende groot geheugen voor opgeslagen beeldmateriaal. En van die poortjes: denk toch twee minuten na: in de grote stations (Brussel, Antwerpen, Gent ...) kan dat wel lukken, maar in de andere stations is het onmogelijk om de toegang tot de perrons af te sluiten. Kan het niet "beschaafd": we maken een afspraak: geen barrières voor wie gehaast is, geen afsluitingen die omzeild kunnen worden; je betaalt als een gentleman, we vertrouwen je, maar als je de gemeenschap oplicht, dan zal je het voelen. En met voelen, bedoelen we: zeer onaangenaam voelen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=pj3WR...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=NLjhK...feature=fvwrel http://www.youtube.com/watch?v=-rH09...eature=related Wat baten kaars en Bril...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() [quote=giserke;6039839]Ik neem al 20 jaar dagelijks de trein (Tussen gent/ brussel en Kortrijk).
Nog nooit heb ik te maken gehad met agressie op de trein. Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht http://www.youtube.com/watch?v=zNWh7...e8oCuWyVBGxJJQ http://www.youtube.com/watch?v=pj3WR...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=NLjhK...feature=fvwrel http://www.youtube.com/watch?v=-rH09...eature=related Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() [quote=CLAESSENS Joris;6109791]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Ik neem al jaren de trein en heb al 't een en't ander gezien, ik zou die job niet willen doen. Zeker niet op lijnen van/naar Antwerpen & Brussel.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |