![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In de federatie Wallonië Brussel, kortom het Waalse parlement (in Wallonië is er geen staatshervorming gebeurt waardoor de gemeenschap en het gewest is samengevoegd in één parlement en één overheid zoals in Vlaanderen om evidente redenen wel gebeurd is (nl kostenbesparing en efficiëntie).
En terwijl men zowel federaal als in Vlaanderen praat over het afslanken van de overheden enerzijds en het anderzijds ervoor zorgen dat het niveau van de gemiddelde ambtenaar hoger wordt, wat zou moeten bijdragen aan een efficiëntere overheid die ook effectiever is, denkt men daar in Wallonië helemaal anders over: SELOR: Citaat:
Citaat:
Hoezo besparen? (Anderzijds kan ik alleen maar toejuichen dat men lageropgeleiden te werk zal stellen, wat uiteraard sowieso positief is voor de werkloosheidsuitkeringen). Maar zoals een Turk tegen me zei "�* France" (hij verduidelijkte "Charleroi") "il non travaille. Il fume toujours ... faire tout sales, pfffrt ... il non travailler ... un peu de si un peu de ça, mais travailler ... :-s Dit roept een andere discussie bij me op: is werk niet beter een federale materie? Nu worden jongeren hier gehaunt door VDAB en RVA. Terecht overigens. Maar in Brussel of Wallonië, vallen ze daar uit de lucht wanneer je spreekt over tewerkstellingsbeleid, laat staan -maatregelen. Iedereen is daar al tien jaar werkloos, maar gecontroleerd worden? Dat is een ander paar mouwen...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 mei 2012 om 21:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Uw analyse is dus gebaseerd op 2 job aanbiedingen en een verklaring van een Turk.
Ze zouden u beter aannemen bij Belfius zoals gij de dingen kunt samenvatten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moogt veel zeggen van Groentje maar geen beschuldigingen van fincancieel gesjoemel met de spaarcenten van honderdduizenden Vlamingen hé.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Vlaanderen zou er beter van leren maar nee enkel A en B niveau wordt nog aangeworven, vroeger was er nog C en D maar die jobs besteden ze nu liever uit :'(
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haar "analyse" is inderdaad een beetje aan de magere kant.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En je kan eens dezelfde bedenking maken over jeugdsanctierecht, justitie, arbeidsmarktbeleid, migratiebeleid, .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Goochelen met cijfers deed men daar echter ook. De functie "begrotingsadviseur" is overigens ook vacant. ![]() Veel mensen hechten meer belang aan de verklaringen van een nieuwkomer, dan die van iemand van het "eigen volk". Als Vlamingen hetzelfde zouden zeggen en hetzelfde uit statistieken zou blijken, zijn we "racisten", of op z'n minst "onverdraagzamen" ziet u?
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Dank je. ![]() Het was niet echt de bedoeling een analyse weer te geven hier. Die zijn er al zoveel gemaakt. Dat verhielp echter niets het resultaat. Ik vind het gewoon frappant om zonder enige moeite keer op keer weer tegen demonstraties aan te lopen in enkele uren, die dit enkel bevestigen en wou dit nog eens opwerpen. Kwestie dat we het, in al ons gehuil over de crisis ... niet vergeten. ![]() Ook interessant dat iedereen het inmiddels normaal vindt dat ze zich "Waals-Brusselse federatie" noemen... Of willen ze in één woord duidelijk weergeven dat ze beide parasieten zijn op de kap van Vlaanderen?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 mei 2012 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Worden die werkelijk uitbesteed aan de privé? Dat lijkt me ook geen goede evolutie. Maar het lijkt me wel vrij wenselijk dat de hogere jobs (als die er zijn ![]() Anderzijds begrijp ik jouw punt wel. Zeker in tijden dat minder hoog opgeleiden moeilijker werk vinden, mag de overheid hier een belangrijke werkgever van zijn. Hoe dan ook denk ik dat er meestal sowieso meer lagergeschoolden dan hoger geschoolden nodig zijn, simpelweg door de hiërarchische structuur van een bedrijf. Dat neemt niet weg dat het met het huidige sociale zekerheidsstelsel onaantrekkelijk is om de gemiddelde job voor minder hoog opgeleiden te doen en het werk vaak ook allesbehalve enthousiasmeert door de toegenomen arbeidsdeling.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |