Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2011, 07:46   #1
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard De eeuwige Waarheid.

Spreuken komen en gaan, maar de waarheid is eeuwig.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 08:49   #2
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

De waarheid is zo vluchtig als een scheet.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 10:03   #3
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie zijn neus bij zijn anus houdt heeft nog niet de waarheid gevonden.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 29 december 2011 om 10:28.
Oud 29 december 2011, 11:48   #4
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Spreuken komen en gaan, maar de waarheid is eeuwig.
De waarheid laat zich alleszins niet door een ideologie verdringen.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 20:25   #5
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
De waarheid laat zich alleszins niet door een ideologie verdringen.
De waarheid is een ideologie, want de waarheid is een Idee en wel de absolute Idee, die als zelfbewustzijn gelijk is aan de heilige geest.

Beter is daarom te zeggen dat de waarheid zich niet door het materialisme van de wetenschap laat verdringen.

Deze kent de waarheid immers niet.
De waarheid is geen object van de wetenschap.
Daarmede erkennende dat ze zelf liegt, de leugen is of tenminste onverschillig.
Oud 30 december 2011, 08:22   #6
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
De waarheid is een ideologie, want de waarheid is een Idee en wel de absolute Idee, die als zelfbewustzijn gelijk is aan de heilige geest.

Beter is daarom te zeggen dat de waarheid zich niet door het materialisme van de wetenschap laat verdringen.

Deze kent de waarheid immers niet.
De waarheid is geen object van de wetenschap.
Daarmede erkennende dat ze zelf liegt, de leugen is of tenminste onverschillig.
De waarheid ken je door observatie en herhalen van tests. Niet door ideologie.
Oud 30 december 2011, 11:17   #7
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De waarheid ken je door observatie en herhalen van tests. Niet door ideologie.
De waarheid ken je in het bijzonder door goed na te denken.

Wat jij bedoelt is slechts de uiterlijke wetenschappelijke waarheid, maar wat ik bedoel is de hogere eeuwige waarheid, die geestelijk is.
Oud 30 december 2011, 11:31   #8
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
De waarheid ken je in het bijzonder door goed na te denken.

Wat jij bedoelt is slechts de uiterlijke wetenschappelijke waarheid, maar wat ik bedoel is de hogere eeuwige waarheid, die geestelijk is.
Nadenken is niet genoeg. Je moet het ook testen en zeker zijn.

De hogere waarheid bestaat uit 1 regel, de gulden regel die in ALLE culturen terug te vinden is en die zeer veel leed zou besparen mocht iedereen ze volgen:

Doe nooit aan een ander wat je zelf niet graag hebt.

Deze zin is de enige en volledige waarheid waar alle moraliteit op gebouwd kan worden.

Laatst gewijzigd door Effect : 30 december 2011 om 11:33.
Oud 30 december 2011, 19:54   #9
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nadenken is niet genoeg. Je moet het ook testen en zeker zijn.
Je kunt niet alles uiterlijk testen.

Zo kun je de eeuwigheid en oneindigheid niet uiterlijk waarnemen, dat berust op denken.
Citaat:
De hogere waarheid bestaat uit 1 regel, de gulden regel die in ALLE culturen terug te vinden is en die zeer veel leed zou besparen mocht iedereen ze volgen:

Doe nooit aan een ander wat je zelf niet graag hebt.
dat is iets anders, namelijk de ethiek.
Waar overigens niet naar geleefd wordt.
En wat je ook niet uiterlijk kunt testen.
Je moet dit namelijk beredeneren waarom je denkt dat dit waar is.
Citaat:
Deze zin is de enige en volledige waarheid waar alle moraliteit op gebouwd kan worden.
Dat lijkt me wat te simpel.

Maar het is zeker wel een mooie spreuk.
Oud 30 december 2011, 20:05   #10
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik hoop het, want jouw post is de enige die ik hier gelezen heb
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 09:21   #11
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De eeuwige Waarheid is dat de Mens eeuwig leeft, in diepste wezen aan GOD gelijk is.
Oud 31 december 2011, 09:29   #12
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
een scheet is meer dan je weet:

hij raast en hij tiert
hij blaast en hij giert

hij maakt je broek warm
hij verlicht je strontdarm

en boven dat
veegt hij alle krummels van je gat

Maar een eeuwige waarheid is hij nog niet, want daarvoor stinkt ie teveel....
Oud 31 december 2011, 09:30   #13
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik hoop het, want jouw post is de enige die ik hier gelezen heb
ik had ook niks anders van jouw verwacht: bruine eenoog, de anus van Boeddha....
Oud 3 januari 2012, 21:33   #14
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De waarheid is eeuwig en oneindig.

Het oneindige is volkomen logisch, het eindigende is juist onlogisch.
Zo kent men ook in de rekenkunde geen allergrootste getal, zo dat er daarna niks meer zou komen.
Nee: de getallenreeks is oneindig.
En zo kan je ook elke getal oneindig delen en er bestaat niet zoiets als een allerkleinste getal.
En bij het getal 0 ben je door een inwendige oneindige reeks heen gegaan.
Het is een essentiële denkfout van de wetenschap dat het heelal eindig en tijdelijk zou zijn.
Oud 3 januari 2012, 22:21   #15
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De eeuwige Waarheid is dat de Mens eeuwig leeft, in diepste wezen aan GOD gelijk is.
Dit is niet waar, maar de leugen die satan de mens influisterde.

Genesis 3

De eerste zonde

1 De slang nu was het listigste van alle dieren des velds, die de HERE God gemaakt had; en zij zeide tot de vrouw: God heeft zeker wel gezegd: Gij zult niet eten van enige boom in de hof?
2 Toen zeide de vrouw tot de slang: Van de vrucht van het geboomte in de hof mogen wij eten,
3 maar van de vrucht van de boom, die in het midden van de hof staat, heeft God gezegd: Gij zult daarvan niet eten noch die aanraken; anders zult gij sterven.
4 De slang echter zeide tot de vrouw: Gij zult geenszins sterven,
5 maar God weet, dat ten dage, dat gij daarvan eet, uw ogen geopend zullen worden, en gij als God zult zijn, kennende goed en kwaad.
6 En de vrouw zag, dat de boom goed was om van te eten, en dat hij een lust was voor de ogen, ja, dat de boom begeerlijk was om daardoor verstandig te worden, en zij nam van zijn vrucht en at, en zij gaf ook haar man, die bij haar was, en hij at.
7 Toen werden hun beider ogen geopend, en zij bemerkten, dat zij naakt waren; zij hechtten vijgebladeren aaneen en maakten zich schorten.
8 Toen zij het geluid van de HERE God hoorden, die in de hof wandelde in de avondkoelte, verborgen de mens en zijn vrouw zich voor de HERE God tussen het geboomte in de hof.
9 En de HERE God riep de mens tot Zich en zeide tot hem: Waar zijt gij?
10 En hij zeide: Toen ik uw geluid in de hof hoorde, werd ik bevreesd, want ik ben naakt; daarom verborg ik mij.
11 En Hij zeide: Wie heeft u te kennen gegeven, dat gij naakt zijt? Hebt gij van de boom gegeten, waarvan Ik u verboden had te eten?
12 Toen zeide de mens: De vrouw, die Gij aan mijn zijde gesteld hebt, die heeft mij van de boom gegeven en toen heb ik gegeten.
13 Daarop zeide de HERE God tot de vrouw: Wat hebt gij daar gedaan? En de vrouw zeide: De slang heeft mij verleid en toen heb ik gegeten.
14 Daarop zeide de HERE God tot de slang: Omdat gij dit gedaan hebt, zijt gij vervloekt onder al het vee en onder al het gedierte des velds; op uw buik zult gij gaan en stof zult gij eten, zolang gij leeft.
15 En Ik zal vijandschap zetten tussen u en de vrouw, en tussen uw zaad en haar zaad; dit zal u de kop vermorzelen en gij zult het de hiel vermorzelen.
16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermeerderen de moeite uwer zwangerschap; met smart zult gij kinderen baren en naar uw man zal uw begeerte uitgaan, en hij zal over u heersen.
17 En tot de mens zeide Hij: Omdat gij naar uw vrouw hebt geluisterd en van de boom gegeten, waarvan Ik u geboden had: Gij zult daarvan niet eten, is de aardbodem om uwentwil vervloekt; al zwoegende zult gij daarvan eten zolang gij leeft,
18 en doornen en distelen zal hij u voortbrengen, en gij zult het gewas des velds eten;
19 in het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aardbodem wederkeert, omdat gij daaruit genomen zijt; want stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren.
20 En de mens noemde zijn vrouw Eva, omdat zij de moeder van alle levenden is geworden.
21 En de HERE God maakte voor de mens en voor zijn vrouw klederen van vellen en bekleedde hen daarmede.
22 En de HERE God zeide: Zie, de mens is geworden als Onzer een door de kennis van goed en kwaad; nu dan, laat hij zijn hand niet uitstrekken en ook van de boom des levens nemen en eten, zodat hij in eeuwigheid zou leven.
23 Toen zond de HERE God hem weg uit de hof van Eden om de aardbodem te bewerken, waaruit hij genomen was.
24 En Hij verdreef de mens en Hij stelde ten oosten van de hof van Eden de cherubs met een flikkerend zwaard, dat zich heen en weer wendde, om de weg tot de boom des levens te bewaken.

Uit: NBG-vertaling 1951
© 1951 Nederlands Bijbelgenootschap
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m...=1&l=nl&set=10

En eeuwig bestaan (ieder mens bestaat eeuwig) is niet hetzelfde als eewig leven.
Eeuwig leven = God kennen in Jezus Christus de opgestane Heer.

Johannes 17

Het Hogepriesterlijk gebed
1 Dit sprak Jezus en Hij hief zijn ogen ten hemel en zeide: Vader, de ure is gekomen; verheerlijk uw Zoon, opdat uw Zoon U verheerlijke,
2 gelijk Gij Hem macht hebt gegeven over alle vlees, om aan al wat Gij Hem gegeven hebt, eeuwig leven te schenken.
3 Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt.
4 Ik heb U verheerlijkt op de aarde door het werk te voleindigen, dat Gij Mij te doen gegeven hebt.
5 En nu, verheerlijk Gij Mij, Vader, bij Uzelf met de heerlijkheid, die Ik bij U had, eer de wereld was.

En vermist gij die leugen nog gelooft en verkondigt ben je ook één vd vele anti-christussen waarvoor Jezus gewaarschuwd heeft.
Dus ga maar eens stoppen met jezelf als een christus, een gezalfde te presenteren en serieus op zoek te gaan naar de Waarheid.
De Waarhied is geen theorie maar een Persoon.

Johannes 14

Het huis des Vaders
1 Uw hart worde niet ontroerd; gij gelooft in God, gelooft ook in Mij.
2 In het huis mijns Vaders zijn vele woningen – anders zou Ik het u gezegd hebben – want Ik ga heen om u plaats te bereiden;
3 en wanneer Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb, kom Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat ook gij zijn moogt, waar Ik ben.
4 En waar Ik heenga, daarheen weet gij de weg.
5 Tomas zeide tot Hem: Here, wij weten niet, waar Gij heengaat; hoe weten wij dan de weg?
6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.
7 Indien gij Mij kendet, zoudt gij ook mijn Vader gekend hebben. Van nu aan kent gij Hem en hebt gij Hem gezien.
8 Filippus zeide tot Hem: Here, toon ons de Vader en het is ons genoeg.
9 Jezus zeide tot hem: Ben Ik zolang bij u, Filippus, en kent gij Mij niet? Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien; hoe zegt gij dan: Toon ons de Vader?
10 Gelooft gij niet, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is? De woorden, die Ik tot u spreek, zeg Ik uit Mijzelf niet; maar de Vader, die in Mij blijft, doet zijn werken.
11 Gelooft Mij, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is: of anders, gelooft om de werken zelf.

Laatst gewijzigd door stropke : 3 januari 2012 om 22:26.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 07:47   #16
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Dit is niet waar, maar de leugen die satan de mens influisterde.
Vreemde Satan die de Mens bewust doet worden aan God gelijk te zijn.

Geef Mij dan Satan maar.

Zoals Jezus de Zoon van God is, en ook God zelf, zo zijn ook alle mensen de kinderen van God en zelf Goden.

Is Jezus dan Satan?.....
Citaat:
Genesis 3

De eerste zonde

1 De slang nu was het listigste van alle dieren des velds, die de HERE God gemaakt had; en zij zeide tot de vrouw: God heeft zeker wel gezegd: Gij zult niet eten van enige boom in de hof?
2 Toen zeide de vrouw tot de slang: Van de vrucht van het geboomte in de hof mogen wij eten,
3 maar van de vrucht van de boom, die in het midden van de hof staat, heeft God gezegd: Gij zult daarvan niet eten noch die aanraken; anders zult gij sterven.
4 De slang echter zeide tot de vrouw: Gij zult geenszins sterven,
5 maar God weet, dat ten dage, dat gij daarvan eet, uw ogen geopend zullen worden, en gij als God zult zijn, kennende goed en kwaad.
Zo is het: de duivel had hier dus volkomen gelijk, want zoals God het onderscheid van goed en kwaad kent, zo zal de mens dat ook kennen.

De mens zal geen onschuldig dier blijven.

Wel wordt de mens door het eten van de vrucht ( het seksuele bewustzijn van de voortplanting) bewust van de dood, want geboorte en dood horen bij elkaar.

Maar de dood doet niks af aan het eeuwige leven, omdat de mens na zijn dood voor eeuwig in hemel leeft.

Ja, al levende op aarde is de mens ook al innerlijk in de hemel en leeft dus al meteen eeuwig.
De zogenaamde dood is alleen de overgang van het ene leven in het andere.

Aldus de nieuwe bijbel van harriechristus.
Oud 4 januari 2012, 07:52   #17
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

22 En de HERE God zeide: Zie, de mens is geworden als Onzer een door de kennis van goed en kwaad; nu dan, laat hij zijn hand niet uitstrekken en ook van de boom des levens nemen en eten, zodat hij in eeuwigheid zou leven.
Hier geeft God dus zelf de Duivel gelijk.

En gedraagt God zich als een Duivel door de mens te beletten van de boom des eeuwigen levens te eten.

Nu: harriechristus belet het de Mens niet, maar maakt hem (de mens) bewust God zelf te zijn en eeuwig te leven.

Dat heeft verder niks met ene vrucht te maken (dat is slechts symbolisch), maar is een kwestie van kennis, zelfbewustzijn.
Oud 4 januari 2012, 07:54   #18
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Niemand komt tot de heilige geest (dat zijn de microwezentjes) dan door harriechristus.
Oud 4 januari 2012, 07:56   #19
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
11 Gelooft Mij, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is: of anders, gelooft om de werken zelf.
Geloof Mij dat ik in de microwezentjes ben en de microwezentjes in Mij.

En verder zijn de microwezentjes ook in alle mensen.

En door hen zijn ook alle mensen Goden.

http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html
Oud 4 januari 2012, 11:15   #20
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof Mij dat ik in de microwezentjes ben en de microwezentjes in Mij.

En verder zijn de microwezentjes ook in alle mensen.

En door hen zijn ook alle mensen Goden.

http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html
Ik geloof helemaal niet in jouw en jouw leugens.
Al je antwoorden hebben genoeg bewezen dat ge een vd vele anti-christussen bent, waarvoor Jezus waarschuwde.
Dat microwezentje is niks anders dan een boze geest. Als je zo doorgaat ga jij met hem tenonder, wat zijn bedoeling is met jouw. Joh.8:44-47
Tja als ge tenonder wilt gaan, jouw keus maar na je dood kunt ge er niet meer op terug komen. Dan is het telaat. Je kunt het bewijs van jouw waarheid niet leveren want je bent niet op Golgotha geweest om het Offer voor de zonde te brengen en je bent niet opgestaan uit de dood.
Harrie ga es nadenke voor het te laat is, voor eeuwig te laat. Ge weet niet wanneer jouw tijd is dus....
Beetje dom, zou Maxima zeggen.
Dus als ge eens serieus gaat denken kunnen we verder, anders einde gesprek en dat weet ge heel goed. Met iemand die niet WIL is praten onmogelijk. en die microwezentjes weten dat ook heel goed.
Ze hebben het zelf toegegeven dat Jezus Christus de eeuwig Zoon is, gelijk aan de Vader.

Matt8:
De genezing van twee bezetenen
28 Nadat Hij aan de overkant in het land der Gadarenen was gekomen, kwamen Hem twee bezetenen uit de grafsteden tegemoet, zeer gevaarlijke, zodat niemand langs die weg kon voorbijgaan.
29 En zie, zij schreeuwden, zeggende: Wat hebt Gij met ons te maken, Zoon van God? Zijt Gij hier gekomen om ons vóór de tijd te pijnigen?
30 Nu werd er ver van hen een grote kudde zwijnen gehoed.
31 De boze geesten smeekten Hem en zeiden: Indien Gij ons uitdrijft, laat ons dan in de kudde zwijnen varen.
32 En Hij zeide tot hen: Gaat heen! Zij voeren uit en gingen in de zwijnen; en zie, de gehele kudde stormde langs de helling de zee in en zij kwamen om in het water.
33 En de hoeders namen de vlucht en kwamen in de stad en berichtten alles, ook van de bezetenen.
34 En zie, de gehele stad liep uit, Jezus tegemoet, en toen zij Hem zagen, drongen zij er bij Hem op aan hun gebied te verlaten.

Uit: NBG-vertaling 1951
© 1951 Nederlands Bijbelgenootschap

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be