![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het valt me op dat de allerergste uitwassen onder de Moslims van Belgische origine zijn, ik bedoel dus: mensen met Vlaamse/Waalse/Brusselse, kortom Belgische afkomst. En dus niet van Marokkaanse, Turkse ed afkomst. Zie dat wicht die nu in de actualiteit staat. Zie de geschifte die denkt duiveluitdrijvingen te moeten doen. En tal van andere voorbeelden.
Als men de extremistische misdaden van Moslims van Belgische origine tov extremistische misdaden van Moslims van buitenlandse origine vergelijkt met het totale aantal Belgische moslims tov totala aantal Moslims van buitenlandse origine, dan zou met voor verbijsterende resultaten kunnen staan. Wat moeten we hieronder concluderen? Indien de Islam een bloeddorstige godsdienst is dat het slechtste uit de mensen haalt (zoals vele rechtse vrijmetselaars hier beweren), dan zijn de Belgen veel slechter en vatbaarder voor extremisme dan bv Marokkaanse, Turkse ed dergelijke mensen. Maar de Islam is geen 'bloeddorstige' Godsdienst, dat het slechtste van de mensen naar boven haalt. De Islam is, net als het Katholicisme en andere Godsdiensten een godsdienst dat mensen erg vredevol kunnen beleven. Ik zie het anders: die onnozele sujetten die recent in het nieuws komen en kwamen zijn gewoon ernstig karaktergestoord, die -gelijk welke godsdienst ze gingen participeren- absoluut geen meerwaarde bieden aan die godsdienst. Echte goede Moslims zullen het wel erg betreuren dat dergelijke sukkels hun Godsdienst besmeuren.
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 7 juni 2012 om 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Goede moslims zijn fundamentalisten, net zoals goede katholieken opus dei zijn.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
De Katholieke kerk was destijds ook erg ambitieus om overal (politiek en maatschappelijk) macht uit te oefenen. En het is hen vele eeuwen gelukt.
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verdomd veel "Belgen" bij de Boko Haram. Om er maar 1 groepje uit te pikken.
Maar hier heb je nog veel meer keuze. Maar niks is fanatieker dan een verse bekeerling. Dat is een al langer gekend fenomeen.
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() The Koran and the Kafir (Islami and infidel) by A. Ghosh gives quite an eyeopening details of the Islamic fanaticism throughout the globe for the last 1,400 years.
Ironically, whose parents were crushed and forced to accept Islam by the sword, are the most fiercest defenders of Islam today... Laatst gewijzigd door zeddie : 7 juni 2012 om 18:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() De redenen hiervoor zijn volgens mij vrij eenvoudig, en tweeërlei:
1) Waar een bekeerling is, is ook gewoonlijk een bekeerder: iemand die hem of haar overhaald heeft moslim te worden. De gewone gematigde moslim gaat zich daar niet mee bezighouden, die heeft wel betere dingen te doen dan te proberen zieltjes te winnen, en dus gaat dat vaak een fanatieke moslim zijn. Die dan ook die fanatieke en extremistische leer gaat doorgeven; 2) Mensen die zich op latere leeftijd tot de islam (of eender welke godsdienst) bekeren zijn gewoonlijk verwarde figuren die niet goed weten wat ze willen, geen houvast hebben. Niet zelden makkelijk beïnvloedbaar en labiel. Ideale slachtoffers dus. Eens bekeerd, gaan zij dan ook volledig op in dat gedachtegoed, vaak tot in het extreme. Je ziet dat ook in het Christendom. Vraag in Amerika bijvoorbeeld naar wie de 'ergsten' zijn onder de Christenen, en je zal als antwoord krijgen de 'born again' figuren. De criminelen die in de gevangenis 'God vinden', of de labiele celebrities. Ik ken zelf zo een typisch voorbeeld, uit mijn buurt waar ik opgegroeid ben: als tiener een typische 'Jhonny': merkkledij, elk weekend in de discotheken, extreem Vlaams Blokker van de 'alle Marokkanen buiten' variëteit, blits cabrioke, enzovoort. Dan, ergens als twintiger, opeens een radicale ommezwaai: vettig haar, mottige baard, floeren broeken, enfin, de landloper-look, rondhangen in bruine kroegen, zuipen, leven in een stal van een huis, opnieuw de extremen. Dan op reis gaan, terugkomen, en meneer was bekeerd tot moslim. Wit kleed, mutske, opeens z'n huis kraaknet, geen varkensvlees of alcohol meer, enkel halal eten, enz. Weer meteen het extreme. Iedere moslim tegen wie je dat verhaal vertelt zegt hetzelfde: hou die maar in het oog, wat DAT zijn de figuren die tot zotte dingen in staat zijn. Of beter, die tot zotte dingen te overtuigen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() de meest fanatieke ? ik vrees het ook
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() dat men beter een examen zou afnemen voor ze moslim mogen worden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Het is me niet duidelijk of men het hier heeft over
- Moslims die echte Belgen waren en zich bekeerden - Moslims wiens ouders de Belgische nationaliteit hebben verkregen en/of wiens kind op Belgisch territorium is geboren, waardoor de kinderen in beide gevallen ook automatisch Belg genoemd worden, al dekt dit de lading geenszins. --> Voor het tweede geval: het is een bekend en veelvuldig voorkomend fenomeen dat Moslims die emigreren radicaliseren. Kijk naar de Turken in Turkije vs de Turken hier. In Turkije zal je al ernstig moeite moeten doen om een hoofddoek te zien. Gigantische oorbellen, lipstick, mooi zwart krullend haar, stiletto's, hotpants, ... zijn daarentegen absoluut van de partij!! Men gaat ook zeer graag om met westerse toeristen en wordt er maar al te graag bevriend mee, etc. Het gaat dus zeker niet enkel om commercieel gewin, en men is dan zeer joviaal tegen deze mensen. Kijk naar hun gedrag hier: men doet alsof je een minderwaardig melaats creatuur bent. Dit wordt verklaart door de alom aanvaarde theorie dat mensen die zich bedreigd voelen in hun identiteit, sterker teruggrijpen naar die identiteit. Als je verhuist naar een land waar jouw identiteit tot een minderheid behoort, voel je je automatisch bedreigd. Dat is blijkbaar de werking van de psyche ... alsook de impact van sociologische factoren hierop. Daarbij heeft migratie nog een andere kant: veel stress, onzekerheid, verlies van omgeving die men gewend is, ... Psychisch een zeer zware dobber waar zeker niet iedereen, zeker mensen die afkomstig zijn uit een land waar psychische problemen niet worden onderkend en zelfs fysieke problemen als straf Gods worden aanzien die moeten beslecht worden door een religieuzer bestaan ... Hierdoor zou men kunnen verklaren dat één op vier mensen uit de Maghreblanden schizofreen zijn, wat een getal is dat vele malen hoger ligt dan de prevalentie van deze meest ernstige psychische ziekte, bij westerlingen. Echter, zeer veel van die schizofrenen zijn nooit officieel gediagnosticeerd ... Ik denk dat we ze nochtans veelvuldig terugzien in statistieken, de media, ... Het veschil tussen een godsdienst in extremum aanhangen en een waan hebben is inderdaad niet meer ver weg. Daarbij komt nog het ons allicht ook bekende fenomeen dat verwarde mensen, vaak bange mensen, die iets hebben meegemaakt enzovoort, teruggrijpen naar hetgeen waar ze ook duizenden jaren voor ons reeds naar teruggegrepen hebben in dezelfde onzekere en moeilijke omstandigheden: religie. De mens gaat op zoek naar zekerheid om zijn bestaan zin te geven, om niet bang te zijn, om zich gesust en geborgen te voelen, omdat het hun een "bodem" of grond geeft ... Dat geldt extra voor migranten en de psychische kwetsbaarheid die zij hebben ... Voor mogelijke bekeerde echte Belgen geldt uiteraard hetzelfde. Het is duidelijk dat deze mensen sterker op de proef gesteld werden in hun leven dat ze aankonden, alwaar zij op zoek zijn gegaan naar een sterk omvattend kader wat hun zekerheid en structuur bood die ze nodig hadden. Als er op zo'n dag een Moslim aan je deur komt kloppen, je de hemel predikt en je je daarbij of zuster of broeder voelt en deel van een veel groter geheel die bovendien de wereld ieder moment gaan veroveren ... Dan heb je rap gekozen. Doch op zo'n moment mag allicht iedereen toevallig voor je deur staan en je eet allicht uit zijn of haar hand. Dat deze mensen dan nog vele malen heviger ervoor gaan komt allicht omdat ofwel zijzelf het gevoel hebben dat ze zich nog moeten bewijzen en moeten laten zien dat ze het echt menen en in die mate overtuigd zijn (en geen infiltrant zijn) dat ze zelfs hun eigen groep aanvallen of in de steek zullen laten. Ofwel krijgt men deze druk vanuit de Moslimgemeenschap opgelegd (ze geven hun het gevoel dat ze zich moeten bewijzen en aantonen dat ze bereidt zijn heel ver te gaan voor hun "nieuwe geloof". Een fenomeen dat perfect sociologisch verklaarbaar is dus. Dat dit er in ons apenland nog wat grover aantoe gaat, komt er volgens mij gewoon door dat ze ook effectief vrij spel hebben in dit land en het gevoel van straffeloosheid terecht heerst ... Men wéét ondertussen ook en zeker wel in de onderste gelederen van de samenleving dat de kans dat je na twee minuten weer op straat staat als een vrij man, nooit gevat wordt, een niet-effectieve celstraf krijgt, ... je gewoon twee minuten later van naam veranderd en je daarmee wegkomt, ... je sowieso altijd in de hangmat valt en zelfs als crimineel nog meer mogelijkheden krijgt dan niet-crimineel (sociaal assistente toegewezen, juridisch assistente toegezen, advocaat toegewezen, ...) en absoluut bij het handje wordt gehouden.
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() in het ergste gevaal gaat imand 'bekeerd tot islam' gebruiken om ocmw-geld los te krijgen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |