![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Nederlanders begrijpen al niets van Belgie en door het VPRO programma worden weer eens de vooroordelen bevestigd.
Een serie over Belgie met uitsluitend Belgicisten, die op een slijmerige manier het oude Belgie van vroeger laten zien. Op geen enkele manier wordt de kijker geinformeerd over het Belgie van nu en de dilemma,s van nu Ik weet niet of het een blunder is van de VPRO , de programmamaker of van diegenen die de programmamakers hebben geadviseerd. In ieder geval Nederlanders hebben voor de zoveelste keer weer eens de oubolligheid en de lelijke kanten en de vergane glorie van Belgie gezien. Vreselijk wat een troep op de publieke omroep!De VPRO onwaardig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De aflevering Christophe Deborsu zo 16 sep 2012, 20:25 heb ik gezien en die vond ik goed en erg ironisch. Toevallig was ik net terug van een weekje Oostende en een weekje Ardennen, 25 km zuid van Dinant. Klopte precies met wat ik gezien en ervaren had. De uitzending van gisteren was ook vermakelijk en ironisch. Wat is er tegen zelfspot? Beter dan de hoogdravende praatjes van politici. ps. Ik was ook nog een dagje in Namour. Daar was feest met honderden kramen met braadworsten en bier en wafels voor een duizend scholieren bij herfstig weer. Wat een trieste armetierige grauwe toestand daar. Die kinderen schenen er vrolijk onder te blijven. Ze konden ook een tray met een tiental kleine glaasje likeur kopen. Stonden ze in een hoekje op te drinken met veel gegiechel. Geen politie op straat dus heel onschuldig allemaal. Dat is bij elkaar dan de glorie en hoop van België. Maar museum Feliciën Rops was klasse. Laatst gewijzigd door Piero : 24 september 2012 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nederlanders zullen er weinig van opsteken. De gebruikelijke vooroordelen worden bevestigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alleen de glorie uit de vorige eeuw is te zien. Zonde van de tijd om te kijken en zonde van het geld om het uit te zenden. De Nederlanders heffen het glas en zullen zeggen "zie je wel ,de Belgen zijn dom" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het lijkt wel satire; indien dat het geval was geweest zou het VPRO-waardig genoemd kunnen worden. Nu helaas niet. Namens de publieke omroep welgemeende verontschuldigingen.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb naar eentje reeds gekeken. Dat met die Annelies Verbeke. Srijfster ![]() De VPRO vond het blijkbaar nodig om de gesproken teksten te ondertitelen. Nochtans Annelies Verbeke sprak weliswaar geen erg keurig Nederlands, maar dialect was het nu toch ook niet. VPRO-zeikerds!
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 24 september 2012 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 24 september 2012 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beieren verschilt al meer met Noordrijn-Westfalen dan met Oostenrijk.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Ik benijd de Belgen om hun savoire vivre. Iets dat de Hollanders (en ik ben er geen al spreek ik de taal) niet in huis hebben. Met een uitzondering hier en daar dan.
Ach, een beetje zelfspot kan geen kwaad en men behoeft geen spijkers op laag water te zoeken. In deze humorloze maatschappij is Belgie altijd weer een verademing.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() ik heb ook een stukje gezien met een soort van zanger erin, ben zn naam even kwijt. Vondt het op zich wel aardig om uberhaupt iets over België te zien op onze tv, maar er was niet zo veel diepgang. Beetje zeveren over waarom hij zo'n geweldige artiest is en dat dat allemaal kwam doordat België zo'n artistiek land is.
![]() |
#15 |
|
![]() Citaat:
nog is proberen? Laatst gewijzigd door Shadowke : 24 september 2012 om 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Wat een gezeur, much ado about nothing. Belgie is een gezellig land en in mijn jonge jaren, toe we de toen nog bestaande renbanen afstroopten zoals Groenendaal en Boitsfort, vond ik een weekend Belgie heerlijk ontspannend. Mijn toenmalige stalmaat won regelmatig wat koersen en maakten wij het geld heerlijk op in het Brusselse of daaromtrent.
Ik zal derhalve, als ik in Belgie ben met mijn boot de Hollandse vlag verstoppen.
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Nederland is slecht geïnformeerd over Belgie, het interesseert hen ook niet. De meeste Nederlanders kennen Bart De Wever niet, De Winter kennen ze wel. Als het op de Nederlandse tv over de belgsiche politiek gaat komen de gucht, leterme, van rossem, margriet hermans of zelfs urbanus opdraven. De Wever is bij mijn weten nog nooit op NL tv geweest.
Laatst gewijzigd door mvd : 24 september 2012 om 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Van Poppel : 24 september 2012 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |