![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120611_041
Citaat:
Inderdaad, hoeveel gezinnen hebben dat reeds meegemaakt en/of kennen mensen uit hun kennissenkring die dat hebben beleefd? Het is eigenlijk een epidemie geworden, eens je het hebt meegemaakt of weten gebeuren bij een buur of whatever verlaat je je huis niet meer met een gerust hart! Onlangs ook bij mijn eigen ouders: kleine ruit ingeslagen, langs gemaakte opening de kruk van de ruit binnenin opengedraaid en naar binnen gekropen. Moet een kind geweest zijn. Toen ik rond het huis liep in de tuin zag ik eerst een ruit openstaan in een kamer en dacht dat ze langs daar naar binnen waren gekomen. Politie erbij gehaald en met hen, revolver in de aanslag, het huis verkend, want er kon nog wel eens iemand aanwezig zijn. Ook politie geraakt dat gewoon, gewone dagelijkse kost. Doch niemand meer. Het open kamervenster was hun manier om gemakkelijker en vlugger buiten te geraken. Enz enz Wat even erg of nog erger is is de houding van onze "overheid" die veel te laks optreedt. Als ze er al een oppakken weet die ook dat hij eventjes later weer aan de slag kan. En in de krant komt met "gekend bij de politie en het gerecht wegens reeds tien(tallen) inbraken... Wat moet je doen als burger als je dit meemaakt, of beter, geconfronteerd wordt met inbrekers in huis? Ze laten hun gangetje gaan en ze nog een potje koffie aanbieden ook? Vooral niet lastigvallen of tegenspreken of je vliegt zelf de cel in? Leve de multicul, we zouden niet meer zonder kunnen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn er precies zelf om aan het vragen:
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |