![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rechtse dictatorpraat! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Een vaste pensioenleeftijd is onzin. Het aantal dienstjaren tot dat recht geeft op een pensioen is veel realistischer en gezonder voor zowel de maatschappij als individu.
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En mensen met een geaccidenteerd parcours kunnen dan nooit op pensioen gaan. Laat in de eerste plaats mensen doorwerken die dat willen. Hoewel daar ook gegronde bezwaren tegen in te brengen zijn. Ik ben ervan overtuigd dat verlenging van de pensioenleeftijd en financiële nuloperatie is voor de staat. Wie het tegendeel kan bewijzen, die doet het maar. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 juni 2012 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Wat moet die beginnen op zijn oude dag ?
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Wie ben jij, om voor anderen te beslissen tot wanneer ze moeten gaan werken ? Uw geliefde Opperparasiet, de koning, dewelke wij met z'n allen moeten vetmesten met duur eten, en moeten huisvesten in paleizen en op luxe plezierboten, heeft van heel zijn leven niet gewerkt !! ( het luie varken )
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() Gelijkberechtiging van de vrouw:
pensioensleeftijd mannen: 63 jaar pensioensleeftijd vrouwen: 68 jaar |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook voor een verhoging van de pensioen leeftijd. Uiteraard voor mensen met een zware fysieke inspanning mag dat wel wat verlaagd worden.
Voor mij dus. Voor anderen? Laat ze maar wat extra werken...enfin aanwezig zijn. Of ze nu thuis niks doen of op hun werk dat maakt weinig verschil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Nee, niet akkoord. Vanaf de 50 ste verjaardag : iedereen op vol pensioen, ongeacht of die gewerkt heeft of niet. Wie niet gewerkt heeft, heeft zijn plaats aan anderen gelaten, per slot van rekening, en dat verdient ook wel een beloning.
![]() Wie weinig gewerkt heeft, heeft pech gehad, weinig werk gevonden. Moet die 2 maal gestraft worden, en nu ook nog eens geen pensioen krijgen ? Nee dus, dat is niet netjes. Wie veel gewerkt heeft, is aan rust toe, en heeft recht op pensioen. Dus , je ziet het, het simpelste is iedereen vroeg op pensioen te sturen, met een volledig pensioen. Plaats voor de jeugd nu, dat is ook positief.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Daar komt noch bij dat de baas je oproept op vrije dagen bij extreme weersomstandigheden zoals ijzel en storm, omdat vele collega's dan traag rijden voor vallende dakpannen of uitgeschakeld worden door slippartijen. En als je dan zelf je wieldoppen kapotglijdt tegen een stoeprand, zoals wel meer gebeurt bij sneeuw, ijzel en ijsgang, dan moet je ze zelf betalen. Staat in het contract van taxichauffeur... ![]() ![]() ![]() Van werken als taxichauffeur word je noch mooi, noch rijk, noch slim. Maar sommige jongens blijven daar erg vrolijk bij. Goeie kerels...Laat ze maar gerust vroeg in pensioen gaan. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 juni 2012 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie als werkloze een deeltijdse job aanneemt houdt op het einde van de maand weinig en in een aantal gevallen zelfs minder over dan wanneer hij niet zou werken... Als je datzelfde gaat opleggen aan gepensioneerden zal de werklust in die groep ook snel dalen...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 11 juni 2012 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
60-plussers zijn zeer geschikt om ingezet te worden als ITers ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Dat ze eens beginnen om van de huidige wettelijke pensioenleeftijd, de effectieve pensioenleeftijd te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Misschien ook de 45-uren werkweek terug invoeren?
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |