Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2012, 11:43   #1
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard Hofnar Torfs en de details van het koninklijk hof

Zojuist Torfs op de 7de dag bezig gehoord in een debat omtrent de monarchie. Daar ging het oa over het niet betalen van belastingen en accijnzen op benzine en diesel door het koninklijk hof. Torfs, als lid van het establishment, vond dat de discussie over het al dan niet betalen van belastingen door de koning en zijn gevolg, maar een detail is die aan de begroting van ons land weinig of niks zal veranderen. Dus maw, als ik het goed begrepen heb,mag ik vanaf nu met rode diesel in mijn wagen rijden, want die paar honderd liter die ik tank per jaar, en dan zonder taksen en accijnzen zal weinig of geen invloed hebben op de nationale begroting. Ik denk dat als Torfs gaat tanken, hij eerst vraagt aan de pompbediende hoeveel een druppel benzine kost. Als die dan durft te antwoorden niks, dan zal Torfs zeggen, wel druppel mijn tank dan maar vol. Torfs jongen, je hebt je naam alle eer aangedaan en voor mij ben je vanaf nu de hoofd-hofnar.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 11:49   #2
stuyckp
Banneling

Standaard

Op een gegeven moment dacht ik echt dat ik bijna ging kotsen. Zo walgelijk is die Torfs en DeCroo is zo mogelijk nog een grotere onozelaar.
Belgicisme ten top op de meest walgelijke manier.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 11:49   #3
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Zojuist Torfs op de 7de dag bezig gehoord in een debat omtrent de monarchie. Daar ging het oa over het niet betalen van belastingen en accijnzen op benzine en diesel door het koninklijk hof. Torfs, als lid van het establishment, vond dat de discussie over het al dan niet betalen van belastingen door de koning en zijn gevolg, maar een detail is die aan de begroting van ons land weinig of niks zal veranderen. Dus maw, als ik het goed begrepen heb,mag ik vanaf nu met rode diesel in mijn wagen rijden, want die paar honderd liter die ik tank per jaar, en dan zonder taksen en accijnzen zal weinig of geen invloed hebben op de nationale begroting. Ik denk dat als Torfs gaat tanken, hij eerst vraagt aan de pompbediende hoeveel een druppel benzine kost. Als die dan durft te antwoorden niks, dan zal Torfs zeggen, wel druppel mijn tank dan maar vol. Torfs jongen, je hebt je naam alle eer aangedaan en voor mij ben je vanaf nu de hoofd-hofnar.
De Croo kon weer - in pure onbeschofte O-VLD-traditie - de anderen niet laten uitspreken. Degoutant!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 12:45   #4
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De Croo kon weer - in pure onbeschofte O-VLD-traditie - de anderen niet laten uitspreken. Degoutant!
Hij moest ook Torfs redden wat betreft de functies van het hof.
Torfs kwam niet verder dan "vriendelijk zijn voor de mensen"
Decroo moest daar aan toevoegen handelsmissies opzetten, investeerders aantrekken en dergelijke.
Torfs is een misplaatst figuur die er niets van kan.

Wie stemt eigenlijk op zo'n schertsfiguur ?

Laatst gewijzigd door stuyckp : 17 juni 2012 om 12:46.
Oud 17 juni 2012, 12:51   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Op een gegeven moment dacht ik echt dat ik bijna ging kotsen. Zo walgelijk is die Torfs en DeCroo is zo mogelijk nog een grotere onozelaar.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 14:20   #6
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Ik denk dat ik weet waarom er zoveel miserie in de wereld is...

Op zondag rustte de heilland uit.. De Zevende Dag is een rechtstreekse aanranding van het evangelie volgens Johannes (laat ons bidden, wij bidden u, verhoor ons gheer). Dat uitgerekend Torfs daar, vandaag, op het meest gezegende uur van de week, Koninklijke fallus moet vreten...

Heerlijk dat alles gewoon online gedocumenteerd blijft, kwestie van die slappe vod vol pseudo-pauselijke pis ooit nog eens de rekening te presenteren.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 14:42   #7
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 14:44   #8
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Torfs is de vleesgeworden verkleutering.
Hij kan geen serieus debat voeren, het ontaardt altijd direct in een poging om elke zin te veranderen in een min of meer grappige oneliner.
Decroo is de hielenlikker van Laken, alles wat Laken doet of zegt wordt door hem goedgepaat.
Precies omwille van die houding wordt hij zo vaak gevraagd in een debat over de monarchie, ook al is zijn strekking verwaarloosbaar.
Oud 17 juni 2012, 18:44   #9
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Rik Torfs is een kwal...
Oud 17 juni 2012, 22:19   #10
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 22:20   #11
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij moest ook Torfs redden wat betreft de functies van het hof.
Torfs kwam niet verder dan "vriendelijk zijn voor de mensen"
Decroo moest daar aan toevoegen handelsmissies opzetten, investeerders aantrekken en dergelijke.
Torfs is een misplaatst figuur die er niets van kan.

Wie stemt eigenlijk op zo'n schertsfiguur ?
Belgen ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 22:23   #12
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Als we de regionale en communautaire regeringen afschaffen, kunnen we die besparing gebruiken om Zijne Majesteit de Koning meer financiële hefbomen te bezorgen.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 23:04   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Als we de regionale en communautaire regeringen afschaffen, kunnen we die besparing gebruiken om Zijne Majesteit de Koning meer financiële hefbomen te bezorgen.
Waarom zouden we nog meer geld geven aan een persoon die nauwelijks een democratische controle over zich heeft?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 23:16   #14
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Torfs heeft gelijk als hij zegt dat de uitgaven aan het koningshuis irrelevant voor de begroting zijn.

Het wel of niet stromen naar het koningshuis van miljoenen euro's is een louter symbolische kwestie. Wie daar nu aandacht aan besteed, is ofwel een populist ofwel een enorm slechte strateeg. Je pleit immers het best eerst voor die maatregelen die over miljarden gaan, vooraleer wat prulvoorstellen in de marge te doen.

Als van de X euro die naar het koningshuis geen belastingen afgaan, dan gaat er dus X euro naar het koningshuis. Het wordt al de hele tijd verkondigt dat er X euro naar het koningshuis vloeit, en niet X min belastingen, dus eigenlijk verandert dit nieuws over accijnzen niets aan de boodschap van populisten.

En, neen, ik ben niet voor een koningshuis. Zoals ik reeds zei: hier NU aandacht aan besteden -nu dat er belangrijkere zaken te spreken zijn- wijst op populisme of lage strategische kwaliteiten. Het koningshuis is maar een klein deel van alle walgelijke erfenissen in België en de wereld.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 23:38   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Torfs heeft gelijk als hij zegt dat de uitgaven aan het koningshuis irrelevant voor de begroting zijn.
Als Torfs dat meent, dan heeft hij maar wenig respect voor de modale burger die heel het koninklijk circus met z'n belastingscenten moet betalen.
Oud 17 juni 2012, 23:40   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het wel of niet stromen naar het koningshuis van miljoenen euro's is een louter symbolische kwestie. Wie daar nu aandacht aan besteed, is ofwel een populist ofwel een enorm slechte strateeg. Je pleit immers het best eerst voor die maatregelen die over miljarden gaan, vooraleer wat prulvoorstellen in de marge te doen.

Als van de X euro die naar het koningshuis geen belastingen afgaan, dan gaat er dus X euro naar het koningshuis. Het wordt al de hele tijd verkondigt dat er X euro naar het koningshuis vloeit, en niet X min belastingen, dus eigenlijk verandert dit nieuws over accijnzen niets aan de boodschap van populisten.
't Heeft niets met populisme te maken, wel met de bereidheid transparant te zijn. Wat schijnbaar kan bij de monarchie bij onze noorderburen en in het VK, hoeft bij ons geen probleem te zijn. Of toch wel?

En waarom dan wel?
Oud 18 juni 2012, 04:46   #17
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Forumgenoten, voor zij die het nog niet begrepen hebben, de ganse discussie gaat erover dat in deze harde tijden van crisis, besparingen, extra belastingen op alles, het koningshuis ook netjes belastingen zou mogen betalen op alles juist zoals elke Belg. Als ik dan hoor en zie, dat de Lorre met zijn 300000euro/jaar/belastingvrij nauwelijks toekomt dan is dit een schande en een regelrechte kaakslag in het gezicht van elke hardwerkende belg die zich braafjes laat uitmelken en uitpersen door de fiscus. Daar gaat deze ganse discussie over.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 07:50   #18
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

En, neen, ik ben niet voor een koningshuis. Zoals ik reeds zei: hier NU aandacht aan besteden -nu dat er belangrijkere zaken te spreken zijn- wijst op populisme of lage strategische kwaliteiten. Het koningshuis is maar een klein deel van alle walgelijke erfenissen in België en de wereld.
De koning die het goede voorbeeld geeft dat hoeft uiteraard niet voor u.
Ik zou aannemen dat hij een geste doet en begint met BTW te betalen zonder dat de dotatie naar omhoog moet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be