Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2012, 14:47   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Moslimextremisten en rechtse rakkers zuigen op dezelfde zakdoek

Heel dat gedoe over de relletjes in Molenbeek en Sharia4Belgium is te belachelijk voor woorden. Hoe veel tijd in zo'n onnozeliteit wordt gestoken door de rexies en hun media - dat toont dat beide partijen elkaar nodig hebben.

Zonder gefingeerde "moslimdreiging" heeft rechts niks om over te schrijven of te denken.

Zelfs als die moslimdreiging bestaat uit vooraanstaande woordvoerders als dat paar kinderen van 17 jaar die in een pitta-bar in hun trainingsvest ne cola drinken -- te grappig om aan te zien. Wat een dreiging!

Enfin, rechts hééft gewoon niks anders zinnigs meer te zeggen. Eigenlijk hebben ze nooit iets te zeggen gehad. Het aantal intellectuele bijdragen van rechts aan de wereldcultuur is op één hand te tellen.

Moslimextremistjes en rechtse partijen en media hebben elkaar duidelijk nodig en zijn elkaars "intellectuele" bondgenoten (niet dat we echt over intellect kunnen spreken, maar goed). Een beetje zielig toch.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 15:05   #2
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor je genuanceerde en constructief standpunt in deze discussie, maar ik wou toch vragen: op dezelfde zakdoek zuigen, is dat een courante uitdrukking?
Ik heb ze nog nooit gehoord, en het idee lijkt me eigenlijk vrij goor. Wat als die zakdoek al gebruikt werd? :/
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 15:46   #3
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslimextremisten en rechtse rakkers zuigen op dezelfde zakdoek
Mooi, dan kan je voor de verandering eens rechtse rakkers beginnen knuffelen. Links is tuk op moslims (moslims zijn allemaal extremisten, hun geloof is zeer extreem, zeker extreem oubollig, extreem achterhaald, extreem achterlijk, etc) maar baalt van rechtse rakkers. Nogal een racistische houding lijkt me.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 18:05   #4
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Bedankt voor je genuanceerde en constructief standpunt in deze discussie, maar ik wou toch vragen: op dezelfde zakdoek zuigen, is dat een courante uitdrukking?
Ik heb ze nog nooit gehoord, en het idee lijkt me eigenlijk vrij goor. Wat als die zakdoek al gebruikt werd? :/
Hou u bezig.
Oud 14 juni 2012, 19:17   #5
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Enfin, rechts hééft gewoon niks anders zinnigs meer te zeggen. Eigenlijk hebben ze nooit iets te zeggen gehad. Het aantal intellectuele bijdragen van rechts aan de wereldcultuur is op één hand te tellen.
Dit zinnetje allen al maakt de rest van uw redenering uiteraard waardeloos.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 20:53   #6
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou u bezig.
Ik denk dat ik beter lach met je hele post dan serieus inga op je potje schelden.

Ik zie trouwens dat je geen antwoord geeft op mijn vraag. Zuig jij soms vaak op zakdoeken? Dat is niks om je over te schamen, het is enkel een gewoonte die ik nog niet kende. Heb je er veel voldoening van?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 21:14   #7
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

C2C kom jij nooit in contact met moslimtuig? Zo nee, dan kan ik ergens begrip opbrengen voor je mening. Hoewel ik dit erg sterk zou vinden. Zoja, zet dit niet aan tot nadenken? Ervaar jij dat racisme nooit?
Oud 14 juni 2012, 21:16   #8
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Mooi, dan kan je voor de verandering eens rechtse rakkers beginnen knuffelen. Links is tuk op moslims (moslims zijn allemaal extremisten, hun geloof is zeer extreem, zeker extreem oubollig, extreem achterhaald, extreem achterlijk, etc) maar baalt van rechtse rakkers. Nogal een racistische houding lijkt me.
Ohja scheer gelijk iedereen over dezelfde kam. Alle vlamingen zijn vanzelfsprekend racistische homofobe islamofoben? Dat weten we aangezien 9% van de vlamingen nog VB stemt volgens de peilingen.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 21:20   #9
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel dat gedoe over de relletjes in Molenbeek en Sharia4Belgium is te belachelijk voor woorden. Hoe veel tijd in zo'n onnozeliteit wordt gestoken door de rexies en hun media - dat toont dat beide partijen elkaar nodig hebben.

Zonder gefingeerde "moslimdreiging" heeft rechts niks om over te schrijven of te denken.

Zelfs als die moslimdreiging bestaat uit vooraanstaande woordvoerders als dat paar kinderen van 17 jaar die in een pitta-bar in hun trainingsvest ne cola drinken -- te grappig om aan te zien. Wat een dreiging!

Moslimextremistjes en rechtse partijen en media hebben elkaar duidelijk nodig en zijn elkaars "intellectuele" bondgenoten (niet dat we echt over intellect kunnen spreken, maar goed). Een beetje zielig toch.
De angst voor de steeds groter wordende arrogantie van dat Moslimgespuis is HEEL TERECHT!!!! Ik ben blij dat o.a. Dewinter zich eindelijk op DE ECHTE VIJAND richt en dat beschimmelde antisemitisme eindelijk achter zich laat!

IK vind het vooral straf (en verontrustend) om te zien hoe regelrechte neonazi's, extreem linksen en moslimratten hun haat delen tegen de Joden en Israël in 't bijzonder! Zum kotzen!
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 05:14   #10
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit is zo'n beetje van het niveau "Vlaams-Nationalisten zijn slechte belgen, nah nah nah nah naaaaaah nah". Was het uwen toer deze keer om wat onnozele slogans te komen rondstrooien?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 12:38   #11
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Dit zinnetje allen al maakt de rest van uw redenering uiteraard waardeloos.
Geef dan eens vijf titels van grote werken, geschreven door rechtse auteurs, die wereldberoemd zijn en bijgedragen hebben aan de wereldcultuur?

-Atlas Shrugged, van Ayn Rand, misschien. En dan alleen omdat het zo'n hilarisch belachelijk boekje is.

-Heidegger ook, toegegeven.

-en Mein Kampf, natuurlijk.
Oud 15 juni 2012, 12:43   #12
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
C2C kom jij nooit in contact met moslimtuig? Zo nee, dan kan ik ergens begrip opbrengen voor je mening. Hoewel ik dit erg sterk zou vinden. Zoja, zet dit niet aan tot nadenken? Ervaar jij dat racisme nooit?
Sorry, maar werkloze hangjongeren in trainingsbroek en moslimtoga die cola drinken in een pita-bar en eens stoer en intimiderend naar mij kijken wanneer ik voorbijwandel noem ik geen moslimtuig. Dat zijn hangjoneren in de ghetto.

De schuld ligt daar helemaal bij het beleid, het verleden en de ghetto zelf. Niet bij die jongeren.

En ik kom zowiezo weinig in de ghetto. Dus ik heb geen contact met die hangjongeren.

De weinige keren dat ik daar passeer raak ik enkel gesterkt in mijn overtuiging: dat zijn kleine kinderen. Geen bedreiging waar de Staatsveiligheid moet worden op gezet.
Oud 15 juni 2012, 12:45   #13
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

De Staatsveiligheid zou zich beter focussen op de échte bedreiging voor onze samenleving: bankiers en politici die onze economie naar de knoppen helpen. Da's pas een dreiging, die miljarden keren gevaarlijker is dan kinderen in moslimghettos.
Oud 15 juni 2012, 17:07   #14
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef dan eens vijf titels van grote werken, geschreven door rechtse auteurs, die wereldberoemd zijn en bijgedragen hebben aan de wereldcultuur?

-Atlas Shrugged, van Ayn Rand, misschien. En dan alleen omdat het zo'n hilarisch belachelijk boekje is.

En wat met notoire racisten als Karl Marx, Friedrich Engels en Ché Guevara?
Waren die niet invloedrijk?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 18:25   #15
Helias
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Gezien je zowel fictie als non-fictie aanhaalt en zowel libertaire als authoritaire rechtse schrijvers vermeldt, zal ik dat ook doen:

Untergang des Abendlandes (Oswald Spengler)
Der Arbeiter. Herrschaft und Gestalt (Ernst Junger)
Der Begriff des Politischen (Carl Schmitt)
Sozialismus (Ludwig von Mises)
Sein und Zeit (Martin Heidegger)
Die Stadt (Ernst von Salomon)

Rivolta contro il mondo moderno (Julius Evola)

Atlas Shrugged (Ayn Rand)
The Cantos (Ezra Pound)
The Clash of Civilizations (Samuel Huntingdon)
The West and the Rest (Roger Scruton)
Reflections on the Revolution in France (Edmund Burke)
Parliament of Whores (PJ O'Rourke)
The Wealth of Nations (Adam Smith)
The Road to Serfdom (Friedrich Hayek)
The death of the west (Patrick Buchanan)
Our culture or what's left of it (Theodore Dalrymple)
The Conservative Mind (Russel Kirk)
Of Paradise and Power (Robert Kagan)
Murder in the Cathedral (TS Eliot)

De Goelag Archipel (Alexander Solzjenitsyn)

Vu de droite (Alain de Benoist)
Le Camp des Saints (Jean Raspail)
La Tentation Totalitaire (Jean-François Revel)
Le Feu Follet (Pierre Drieu la Rochelle)
Les Sept Couleurs (Robert Brasillach)
Un taxi mauve (Michel Déon)
De la démocratie en Amerique (Alexis de Tocqueville)

Hoeveel moet je er nog hebben? Ik heb mij dan nog beperkt tot één werk per auteur en ook de minder bekende werken vermeden.

Laatst gewijzigd door Helias : 15 juni 2012 om 18:30.
Oud 15 juni 2012, 19:23   #16
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezien je zowel fictie als non-fictie aanhaalt en zowel libertaire als authoritaire rechtse schrijvers vermeldt, zal ik dat ook doen:

Untergang des Abendlandes (Oswald Spengler)
Der Arbeiter. Herrschaft und Gestalt (Ernst Junger)
Der Begriff des Politischen (Carl Schmitt)
Sozialismus (Ludwig von Mises)
Sein und Zeit (Martin Heidegger)
Die Stadt (Ernst von Salomon)

Rivolta contro il mondo moderno (Julius Evola)

Atlas Shrugged (Ayn Rand)
The Cantos (Ezra Pound)
The Clash of Civilizations (Samuel Huntingdon)
The West and the Rest (Roger Scruton)
Reflections on the Revolution in France (Edmund Burke)
Parliament of Whores (PJ O'Rourke)
The Wealth of Nations (Adam Smith)
The Road to Serfdom (Friedrich Hayek)
The death of the west (Patrick Buchanan)
Our culture or what's left of it (Theodore Dalrymple)
The Conservative Mind (Russel Kirk)
Of Paradise and Power (Robert Kagan)
Murder in the Cathedral (TS Eliot)

De Goelag Archipel (Alexander Solzjenitsyn)

Vu de droite (Alain de Benoist)
Le Camp des Saints (Jean Raspail)
La Tentation Totalitaire (Jean-François Revel)
Le Feu Follet (Pierre Drieu la Rochelle)
Les Sept Couleurs (Robert Brasillach)
Un taxi mauve (Michel Déon)
De la démocratie en Amerique (Alexis de Tocqueville)

Hoeveel moet je er nog hebben? Ik heb mij dan nog beperkt tot één werk per auteur en ook de minder bekende werken vermeden.
Toegegeven, driekwart van die auteurs stierf met de Tweede Wereldoorlog. Samen met Mein Kampf.

Allez, dat rechts geen intellectuele bijdragen levert komt niet van mij hoor. Dat zegt rechts zelf. (Herinner u de draad over het beklag dat rechts doet: "waarom produceren wij geen denkers?").
Oud 15 juni 2012, 19:36   #17
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Volgens mij ontbreken ondermeer Gottfried Benn, Mircea Eliade, Mario Vargas Llosa en E.M. Cioran nog op uw lijstje.

Of vindt u die niet 'rechts' genoeg?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 20:03   #18
Helias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Toegegeven, driekwart van die auteurs stierf met de Tweede Wereldoorlog. Samen met Mein Kampf.

Allez, dat rechts geen intellectuele bijdragen levert komt niet van mij hoor. Dat zegt rechts zelf. (Herinner u de draad over het beklag dat rechts doet: "waarom produceren wij geen denkers?").
Dat geldt inderdaad voor het grootste deel van continentaal Europa. Maar in de Angelsaksische wereld bestaat een zeer levendige rechts-intellectuele scene.
Maar links brengt sinds het einde van de Koude Oorlog ook niet teveel origineels meer voor.
Oud 15 juni 2012, 20:05   #19
Helias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Volgens mij ontbreken ondermeer Gottfried Benn, Mircea Eliade, Mario Vargas Llosa en E.M. Cioran nog op uw lijstje.

Of vindt u die niet 'rechts' genoeg?
Het was, zoals ik duidelijk meende te stellen, niet mijn bedoeling om exhaustief te zijn. Ik heb me vooral beperkt tot de mensen waar ik van of over heb gelezen en die dus voor mij meer zijn dan namen in een lijstje.
Oud 15 juni 2012, 20:09   #20
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was, zoals ik duidelijk meende te stellen, niet mijn bedoeling om exhaustief te zijn. Ik heb me vooral beperkt tot de mensen waar ik van of over heb gelezen en die dus voor mij meer zijn dan namen in een lijstje.
Ik had dat van dat 'niet-exhaustief' zijn niet begrepen, sorry.

Dat neemt niet weg dat ik het lijstje wél interessant vind, en er tijdens de komende vakantie zeker gebruik van zal maken.

Ik wens u er dan ook voor te bedanken,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be