Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2014, 23:02   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Drama in Israel : vier jarig kindje vermoord door Hamas terroristen

De vier jarige Daniel Tregerman is vandaag bezweken aan zijn verwondingen. Hij was thuis aan het spelen toen een raket op zijn huis viel, afgeschoten door Hamas terroristen, weerom vanuit een school van de UNRWA.

Mijn medeleven gaat naar de nabestaanden.

4-Year-Old Israeli Boy, Daniel Tregerman, Killed by Mortar Fired From Near UNRWA School in Gaza

Oud 22 augustus 2014, 23:21   #2
Eppes
Partijlid

Standaard En ook dit

Israël: un père blessé en protégeant des enfants

Le Belgo-Israélien a été touché par un éclat de roquette dans une crèche d'une localité frontalière de Gaza

Un Israélien a été sérieusement blessé jeudi par un éclat d'obus dans une localité frontalière de la Bande de Gaza alors qu'il portait secours �* un groupe d'enfants, y-compris son fils dont c'était l'anniversaire, pour les mettre en sécurité au moment où les sirènes ont retenti dans le conseil régional Eshkol. Les enfants n'ont pas été blessé et l'homme, Jan Berman, âgé de 35 ans et détenant la double nationalité belge et israélienne, a été immédiatement évacué vers l'hôpital Soroka de Beersheva où il est toujours dans l'unité de soins intensifs.

Jan Berman et son épouse Leora accompagnaient leur petit garçon pour fêter son anniversaire �* la crèche lorsque la sirène d'alerte aux roquettes a retenti accordant seulement 15 secondes aux personnes pour se mettre �* l'abri.

Alors que de nombreux enfants se trouvaient �* l'extérieur du bâtiment, Jan Berman et la puéricultrice ont pressé les enfants �* l'intérieur de la salle qui est protégée contre les tirs de roquettes. Un des enfants, affolé, a un peu tardé �* rentrer et Berman, �* la dernière seconde l'a empoigné et l'a protégé de son corps. C'est �* ce moment précis qu'un éclat de roquettes a pénétré par la fenêtre et l'a touché au torse.

Jan Berman vit depuis plusieurs années dans un kibboutz frontalier de la Bande de Gaza. Bien connu de l'ambassade de Belgique en Israël, il s'est notamment fait connaître de la communauté belge locale lors de la Coupe du monde de football, en organisant au mois de juin, avec le soutien de l'ambassadeur, une série de soirées de soutien aux Diables rouges qui avaient attiré des centaines de personnes �* Tel-Aviv.

Vendredi matin, 3 roquettes ont été tirées sur la même région dont une a explosé �* une dizaine de mètres d'une crèche alors que les enfants se trouvaient �* l'intérieur du bâtiment protégé par des murs de béton. On ne signale pas de victimes, mais la façade de l'immeuble et les véhicules stationnés �* proximité ont été endommagés.
Eppes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 00:01   #3
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Een dood kindje ! in een oorlog !

Stop de persen !

Jezus ts (topicstarter), dit is nu al je zoveelste topic die echt helemaal nergens over gaat. Enig idee hoeveel kinderen er al dood zijn in Gaza?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 00:12   #4
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Weer een paar honderd bommen op Gaza.
Ze leren het nooit...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 23 augustus 2014 om 00:13.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 00:42   #5
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Weer een paar honderd bommen op Gaza.
Ze leren het nooit...
Yup, right now.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 00:46   #6
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat joch heeft trouwens een lelijk Argentijns shirt aan.
Oud 23 augustus 2014, 00:53   #7
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Yup, right now.
Goed zo.
Allahu akhbar!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 01:14   #8
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Een dood kindje ! in een oorlog !
Stop de persen ! Jezus ts (topicstarter), dit is nu al je zoveelste topic die echt helemaal nergens over gaat. Enig idee hoeveel kinderen er al dood zijn in Gaza?
Ja, OK dat is nu ook wel wat overdreven van de TS om mij daar voor wakker te maken, maar langs de andere kant gaat uw vergelijking niet op natuurlijk want van die "Enig idee hoeveel kinderen er al dood zijn in Gaza?", daar worden er toch 90% terroristen van.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Weer een paar honderd bommen op Gaza. Ze leren het nooit...
Om te leren moet ge wel een minimum aan IQ hebben natuurlijk. En dat hebben die natuurlijk niet.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 23 augustus 2014 om 01:15.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 01:18   #9
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ja, OK dat is nu ook wel wat overdreven van de TS om mij daar voor wakker te maken, maar langs de andere kant gaat uw vergelijking niet op natuurlijk want van die "Enig idee hoeveel kinderen er al dood zijn in Gaza?", daar worden er toch 90% terroristen van.
Om te leren moet ge wel een minimum aan IQ hebben natuurlijk. En dat hebben die natuurlijk niet.
Waar het omgaat is dat dit huilie huilie is.

Er is een kind dood in een conflict, ja wie geeft een fuck?
Ken dat kind niet.
Oud 23 augustus 2014, 01:40   #10
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar het omgaat is dat dit huilie huilie is.
Er is een kind dood in een conflict, ja wie geeft een fuck?
Ken dat kind niet.
Nee, het is altijd droevig en ik vind het wel erg, versta me niet verkeerd. Sorry maar dat jongetje is er toch 20 mini palestijnen waard die door die moslims blijkbaar aan de lopende band gemaakt worden als kanonnen vlees, die palestijnse kinderen hun lot is al voordat ze geboren worden bepaald - ook erg natuurlijk. Daarom zouden de Israelis zich misschien moeten concentreren op de broedmachines.
Oud 23 augustus 2014, 01:54   #11
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, het is altijd droevig en ik vind het wel erg, versta me niet verkeerd. Sorry maar dat jongetje is er toch 20 mini palestijnen waard die door die moslims blijkbaar aan de lopende band gemaakt worden als kanonnen vlees, die palestijnse kinderen hun lot is al voordat ze geboren worden bepaald - ook erg natuurlijk. Daarom zouden de Israelis zich misschien moeten concentreren op de broedmachines.
Waarom is het erg?

Het is toch evident dat er doden vallen binnen een conflict/oorlog?
Oud 23 augustus 2014, 08:19   #12
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

<mode = Eliyahu>

Tsja, oorlog is een vreselijk iets!

</mode>
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 09:47   #13
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

550 keer drama s in palestina de laatste weken dan..
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 10:02   #14
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom is het erg?
Het is toch evident dat er doden vallen binnen een conflict/oorlog?
Uiteraard is het evident, maar dat maakt het toch niet minder erg. Jezus, en ik dacht dat ik hier een "tough bastard" was.
Oud 23 augustus 2014, 10:46   #15
Schimmelpenninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, gij slaat ook automatisch over zeker wat dat ge niet wilt lezen. [B]Ik heb juist gezegd dat 1 Israelisch kindje gelijk staat met 20 islamkindjes, dat dat Israelisch kindje's dood 20 x erger is, dan 20 van uw dode vriendjes, en dat die Israeli's wapens moeten ontwerpen die gericht zijn op die broedfabrieken dat uw vrouwelijke moslimvriendinnen zijn. [/b]Zuiver kanonnenvlees dat die maken. Wat toekomst heeft zo'n Palestina kindje nu ? En inderdaad pure discriminatie van mij. Trouwens uwe vriend Mohammed doet anders ook aan pure discriminatie, want heeft hij niet gezegd dat een man meer waard is dan een vrouw. Is het nu goed zo ?
Volgens mij moet jij DRINGEND hulp gaan zoeken!
Zo kan het toch niet verder hé? Dit begint gevaarlijke vormen aan te nemen!

Ik neem aan dat niemand er bezwaar tegen heeft dat zulke dingen in het VET en ROOD benadrukt mogen worden!?

Laatst gewijzigd door Schimmelpenninck : 23 augustus 2014 om 10:52.
Schimmelpenninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 16:05   #16
westdiep
Gouverneur

Standaard

Ik vind zoiets verschrikkelijk, net zoals de vele kinderen die omkomen in de Gaza-strook.

Het maakt niet uit hoe je het benadert, maar niemand zou zoiets normaal mogen vinden.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 17:25   #17
zeddie
Banneling

Standaard

Venezolaanse president noemt Netanyahu “moderne Herodes”
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 17:58   #18
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Uw mening dat een kinderleven 20 keer meer waard is dan het andere, omwille van afkomst interesseert me geen bal.
In mijn ogen is dat inderdaad zo. En in de realiteit van het dagelijks leven word dat ook in de praktijk toegepast. En zeker door de moslims en recentelijk door ISIS. En doe niet verontwaardigd want Mohamed maakt ook onderscheid. Iedereen en dus ook, maar vooral de moslims maken onderscheid tussen een leven en het andere. Doe dus liever minder hypocriet. Trouwens heb ik U gemeld voor het editen van mijn post in uw citaat over mij. Dat is absoluut tegen de forumregels.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 23 augustus 2014 om 18:00.
Oud 23 augustus 2014, 18:11   #19
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Volgens mij moet jij DRINGEND hulp gaan zoeken!
Zo kan het toch niet verder hé? Dit begint gevaarlijke vormen aan te nemen!
Daar blijf ik bij en dat is mijn mening die ik vrij ben om te ventileren. En het is even erg dan de mening van bvb Nietsche om te zeggen "Er is een kind dood in een conflict, ja wie geeft een fuck?
Ken dat kind niet." In antwoord op die post heb ik zelf gezegd of laten verstaan "Nee, het is altijd droevig en ik vind het wel erg, versta me niet verkeerd."

Maar gij leest ook blijkbaar niet alles en als ik het goed begrijp vind gij het zelfs erger en beangstigender dat ik persoonlijk het ene mensenleven nu eenmaal hoger inschat dan het andere (zeker als het uw vriendjes de moslims zijn natuurlijk), dan dat ik er niets om zou geven. Ik heb niet gezegd "what the fuck", maar duidelijk laten verstaan dat ik het erg vind.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Ik neem aan dat niemand er bezwaar tegen heeft dat zulke dingen in het VET en ROOD benadrukt mogen worden!?
Daar heb ik wel bezwaar tegen en vooral omdat U zeer selectief en onvolledig mijn posts leest, vooraleer uw mond open te doen.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 23 augustus 2014 om 18:14.
Oud 23 augustus 2014, 18:19   #20
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Ik vind zoiets verschrikkelijk, net zoals de vele kinderen die omkomen in de Gaza-strook.

Het maakt niet uit hoe je het benadert, maar niemand zou zoiets normaal mogen vinden.
Heb ik ook niet gezegd, maar ik vind de ene dode nu eenmaal erger als de andere. De reactie van Nietsche is heel menselijk en normaal als hij zegt what de fuck, ik ken dat kind niet. De reactie van ene Schimmelpenninck is gewoon erover en voor de volle 100% geinspireerd door zijn Jodenhaat en liefde voor de moslims.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be