Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2012, 20:49   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Nederlands bedrijf wil Big Brother spel op Mars -- dat gaat niet lukken

Die Nederlanders zijn altijd veel ambitieuzer dan wij, Belgen. Dat siert hen.

Maar in dit project gaan ze absoluut niet slagen:
Reality Show on Mars Could Fund Manned Colony by 2023
http://www.space.com/16300-mars-one-...ow-colony.html

Ze hebben slechts 6 miljard dollar nodig om hun plan uit te voeren.

En ze zullen dat bijeenschrapen door "het grootste mediaspektakel uit de geschiedenis" op poten te zetten.

Ik wens ze veel succes, en hoop dat ze lukken. Maar ik vrees het ergste.

--------------------

The Last Frontier is voor mijn het klonen van een mens - niet de Mars- of Maankolonie. Ethische bezwaren of vraagstukken zeker. Maar iemand moet dat toch eens ondernemen (eerst op apen). Nu wagen alleen de briljante maar licht gestoorde Raëlianen zich daar aan.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 07:20   #2
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

moet kunnen

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 08:00   #3
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

2023 is aan de rappe kant. Langs de andere kant: toen JFK zijn speech gaf dat ze binnen tien jaar op de maan moesten staan en terug, toen verklaarden ze hem ook zot. Ze hadden pas in 1961 een mens in de ruimte gekregen en in 62 in een baan om de aarde. En toch, zeven jaar later stonden ze op de maan, na een weliswaar ongelooflijke gok.

Het kan, als men wil, altijd. In principe is het overgrote deel van de technologie en kennis beschikbaar. Het is kwestie van alles in een werkbaar geheel samen te krijgen en voldoende geld te hebben. Met zes miljard gaan ze volgens mij niet ver lopen. Omgerekend naar vandaag koste iedere apollovlucht bijna 18 miljard dollar. En dat was maar drie dagen vliegen voor drie man, geen basis , nietekloten.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 08:44   #4
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ik had al wel van het plan gehoord, maar ik had nog niet gehoord dat ze het echt alleen wilden bekostigen met een uitgekauwde formule als Big Brother. En ik vond het idee eerst al ambitieus voor een team van topmannen die nul ervaring hebben in ruimtevaart of techniek in het algemeen.
Oud 3 juli 2012, 08:54   #5
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

ik heb meer vertrouwen in wat de mannen van spaceX en zo van plan zijn
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 11:56   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Die Nederlanders zijn altijd veel ambitieuzer dan wij, Belgen. Dat siert hen.

Maar in dit project gaan ze absoluut niet slagen:
Reality Show on Mars Could Fund Manned Colony by 2023
http://www.space.com/16300-mars-one-...ow-colony.html

Ze hebben slechts 6 miljard dollar nodig om hun plan uit te voeren.

En ze zullen dat bijeenschrapen door "het grootste mediaspektakel uit de geschiedenis" op poten te zetten.

Ik wens ze veel succes, en hoop dat ze lukken. Maar ik vrees het ergste.

--------------------

The Last Frontier is voor mijn het klonen van een mens - niet de Mars- of Maankolonie. Ethische bezwaren of vraagstukken zeker. Maar iemand moet dat toch eens ondernemen (eerst op apen). Nu wagen alleen de briljante maar licht gestoorde Raëlianen zich daar aan.
Wie wil er nu naar zo's godverlaten oord als Mars waar het of te warm maar meestal berekoud is.
Doe mij dan maar de planeet Adusis 2 bij de zon Alpha Centauri.
Iedere dag 30 graden.
Alle vrouwen zijn daar mooi.
En geen Hollander te bekennen.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 3 juli 2012 om 11:56.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 13:03   #7
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Mwah, waarom zou je mensen willen klonen? Je bereikt er feitelijk niks mee. Mensen worden er niet ouder door, en gaan nog net zo goed dood, en het levert bovendien weinig begrip op over waar je nou echt mee bezig bent. Ja, je kan een briljante natuurkundige klonen zodat hij nog meer natuurkundige vraagstukken op kan lossen, maar als dat je doel is kan je beter mikken op een designbaby ontworpen voor die taak, die werkt beter en is bovendien ook biotechnisch veel interessanter. Een last danwel final frontier is het hoe dan ook niet. Zelfs na het ontwikkelen van de perfecte mens kan je nog verder streven naar perfectie buiten de traditionele menselijke beperkingen. En als je niet geinteresseerd bent in dat soort verbeteringen is klonen feitelijk ook niet zo interessant.

Enfin, one frontier at a time.
Oud 3 juli 2012, 13:47   #8
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Mwah, waarom zou je mensen willen klonen? Je bereikt er feitelijk niks mee. Mensen worden er niet ouder door, en gaan nog net zo goed dood, en het levert bovendien weinig begrip op over waar je nou echt mee bezig bent. Ja, je kan een briljante natuurkundige klonen zodat hij nog meer natuurkundige vraagstukken op kan lossen, maar als dat je doel is kan je beter mikken op een designbaby ontworpen voor die taak, die werkt beter en is bovendien ook biotechnisch veel interessanter. Een last danwel final frontier is het hoe dan ook niet. Zelfs na het ontwikkelen van de perfecte mens kan je nog verder streven naar perfectie buiten de traditionele menselijke beperkingen. En als je niet geinteresseerd bent in dat soort verbeteringen is klonen feitelijk ook niet zo interessant.

Enfin, one frontier at a time.
Klonen zou veel antwoorden geven op vragen over het nature-nurture debat.

En laat ook genetische onsterfelijkheid toe. Dat vind ik niet niks.

Klonen is wellicht ook een eerste stap naar het bouwen van mensen met het expliciete doel om ze lichamelijk te verbeteren. Maar tests rond verbeteringen moeten uiteindelijk altijd op de uiteindelijke recipient gebeuren (niet op een surrogaat als een mensaap). En om dus problemen te vermijden, zie ik die tests liever gebeuren op een kloon van X, dan op X zelf.

Laatst gewijzigd door C2C : 3 juli 2012 om 13:49.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 14:02   #9
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Ik zou ze liever een Battlestar zien bouwen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be