![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Hoe kan men onder een Chinees communistisch regime democratie eisen?
(15 jaar Hong Kong onder China) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is trouwens niet veel verschil in inspraak vanwege de burger in de 'geconsolideerde democratiën' in 'het westen' en een systeem waar je niet verwacht wordt bolletjes te gaan kleuren om de zoveel jaar.
Je hebt eigenlijk ook geen 'partijen' nodig om een democratisch gehalte aan je samenleving te geven. Nu ja, iedereen pocht graag over de goedheden van het eigen systeem. Die arrogantie maakt blind voor de dikwijls veel genuanceerdere realiteit. Over Hong Kong Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juli 2012 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als je vandaag van Hong-kong naar china reist , vb met de bus naar Guangzhou, dan moet je nog altijd uitstappen aan de grens en een lange rij controle paseren . Hong kong is dan ook nog steeds niet echt verbonden of een open wereld met China . Als je geen veroordelingen hebt opgelopen is Hong-Kong eerder een vrij open wereld . ik ben er heel graag , heb inmiddels een frequent vistors pas en hoef geen pasport controle meer . begrijp je link niet goed met communisme ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik heb me erg op de vlakte gehouden omdat ik over Hong Kong haast niets weet, en heb dus alleen een zinnetje geciteerd van BBC World service naar aanleiding van betogingen voor meer democratie in Hong KOng. Ik hoop wat op te steken van deze draad hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hou rekening met de selectie die mediakanalen maken uit de honderden betogingen die er wekelijks plaats vinden in de wereld. Zo wordt een 'opinie' gecreëerd bij de bevolking. Ik merk goed hoe dit werkt vanuit Latijns Amerika. De westerse media heeft een duidelijke politieke agenda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal eens in de alternatieve media kijken. De Wereld Morgen of zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() De betogingen in hong-kong gaan grotendeels over migratie , Hong-Kong is een heel vrij en moderne samenleving met veel mogelijkheden , en vele chinezen komen dan ook naar Hon-Kong om hun kindjes daar te baren om de verworven rechten en vrijheden van Hong-kong mee te geven aan hun kind .
De bevolking van Hong-Kong ziet dat niet echt zitten , en maken zelfs liedjes over de migratie zijnde als het een sprinkhanenplaag is . |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hu Jintao is staatshoofd van China, een land met 1,3 miljard inwoners. Da's het meest bevolkte land van de planeet aarde, met 7 miljard inwoners.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet steeds. anders zou men niet de moeite doen verkiezingsfraude te plegen zoals in Mexico vermoedelijk alweer. In Latijns America kan er democratisch wel nog een verschil gemaakt worden. ik betwijfel of dat in Europa nog kan. Ik zie er geen partij dicht bij de macht die in staat is een bedrijf te renationaliseren bv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |