Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2012, 19:37   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Het is begonnen: Europeanen emigreren massaal naar Afrika

Laatst op Terzake: duizenden Spanjaarden zoeken nu jobs in Marokko, omdat er in Spanje geen te vinden zijn.

Lachen met de racisten van het Vlaams Blok!

Maar ik had dus gelijk. Het is begonnen. Veel sneller dan ik dacht, dat wel. Er moet dus dringend een subforum komen over emigratie, zoals ik hier al eerder vroeg:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=172802
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 00:11   #2
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Laatst op Terzake: duizenden Spanjaarden zoeken nu jobs in Marokko, omdat er in Spanje geen te vinden zijn.

Maar ik had dus gelijk. Het is begonnen. Veel sneller dan ik dacht, dat wel. Er moet dus dringend een subforum komen over emigratie, zoals ik hier al eerder vroeg:

Nu moeten ook nog de Marrokkanen terug naar huis gaan, dan zitten we goed !
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 00:46   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat is begonnen? Er is niets begonnen, beste vriend. Als Spanjaarden goed betaalde jobs nastreven die ze in eigen land niet vinden, wijken ze in de eerste plaats uit naar Zuid-Amerika.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 00:55   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is begonnen? Er is niets begonnen, beste vriend. Als Spanjaarden goed betaalde jobs nastreven die ze in eigen land niet vinden, wijken ze in de eerste plaats uit naar Zuid-Amerika.
Inderdaad. 2!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 01:21   #5
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de grote emigratie is dus begonnen. Zoals ik in de hoger-geciteerde link aangeef. Naar Latijns-Amerika, Afrika of Azië - doet er niet toe, zolang het maar niet het stervende Europa is.
Oud 15 juli 2012, 01:27   #6
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook, maar ook naar Marokko, en dat is niet nieuw, is al langer zo.

Spanje en Marokko werken nl. nauw samen met mekaar op economisch, zakelijk gebied, bedrijven oprichten, waar uiteraard ook Spanjaarden tewerk gesteld zijn, hetzij als arbeider, hetzij om opleiding te geven.

http://www.adegi.es/seccion/competit...48769e01979f2d
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 13:47   #7
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
het stervende Europa
Inderdaad. Hier is geen toekomst. Langer werken voor minder.

Gerelateerd:

Btw-verhoging kost Spaans gezin jaarlijks 415 euro
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 14:19   #8
Dennis
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar ik had dus gelijk. Het is begonnen. Veel sneller dan ik dacht, dat wel.

Dit is toch al enkele jaren bezig. Portugezen verhuizen in grote getalen naar Angola en Brazilië. Spanjaarden naar Spaanstalige Zuid-Amerika.
De Grieken, heb ik de indruk, gaan vooral naar West-Europa.

Dit heeft echter niets te maken met een stervende Europa. Dezelfde tendensen zagen we in de 19de eeuw en begin de 20ste eeuw.
Deze emigratiegolven zorgden voor de aanwezigheid van het blanke ras in Noord- en Zuid-Amerika en Oceanië.
Echter denk ik niet dat het deze keer weer zo'n grote emigratiegolven worden als toen en er in Afrika blanke naties ontstaan, zoals het in de Amerikas wel gebeurd is.

Laatst gewijzigd door Dennis : 15 juli 2012 om 14:22.
Dennis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 14:21   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ook, maar ook naar Marokko, en dat is niet nieuw, is al langer zo.

Spanje en Marokko werken nl. nauw samen met mekaar op economisch, zakelijk gebied, bedrijven oprichten, waar uiteraard ook Spanjaarden tewerk gesteld zijn, hetzij als arbeider, hetzij om opleiding te geven.

http://www.adegi.es/seccion/competit...48769e01979f2d
zijn het de Spanjaarden die emigreren? Of zijn het Spaanse Marokkanen die Remigreren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 14:23   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
Dit is toch al enkele jaren bezig. Portugezen verhuizen in grote getalen naar Angola en Brazilië. Spanjaarden naar Spaanstalige Zuid-Amerika.
De Grieken, heb ik de indruk, gaan vooral naar West-Europa.

Dit heeft echter niets te maken met een stervende Europa. Dezelfde tendensen zagen we in de 19de eeuw en begin de 20ste eeuw.Deze emigratiegolven zorgden voor de aanwezigheid van het blanke ras in Noord- en Zuid-Amerika en Oceanië.
Echter denk ik niet dat het deze keer weer zo'n grote emigratiegolven worden als toen en er in Afrika blanke naties ontstaan, zoals het in de Amerikas wel gebeurd is.
Toen bleef Europa niet verweest achter, gekoloniseerd door hordes zeer snel voortplantende stammen uit vreemde culturen en vijandelijke religies.

Een betere vergelijking is het verdwijnen van de keltische maatschappij: na de invallen door Germanen en Romeinen duurde het slechts een paar generaties en ze waren "verdwenen": opgegaan in de germaanse stammen of de romeinse verstedelijkte multicultuur. Na twee generaties was de omslag compleet. Met dat verschil dat de kelten weldegelijk naar een hoger niveau getild werden op die manier. Nog even geduld en we keren terug naar onze plaggenhutten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 juli 2012 om 14:26.
Oud 15 juli 2012, 14:39   #11
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zijn het de Spanjaarden die emigreren? Of zijn het Spaanse Marokkanen die Remigreren?
Spanjaarden circe, 't is om te 'werken' èh!

Spaanse Marokkanen trekken liever noordwaarts, jouw richting uit!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 15:35   #12
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Suriname, is door de immigranten uit Nederland, Belgie, en Brazilie in rap tempo aan het verblanken. De immigratie uit Belgie en Nederland begint nu echt los te komen, het straatbeeld in Paramaribo is zichtbaar veranderd de laatste 3 jaar. Iets wat vreemd genoeg onderbelicht blijft in de media.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 juli 2012 om 15:36.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 15:40   #13
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Suriname, is door de immigranten uit Nederland, Belgie, en Brazilie in rap tempo aan het verblanken. De immigratie uit Belgie en Nederland begint nu echt los te komen, het straatbeeld in Paramaribo is zichtbaar veranderd de laatste 3 jaar. Iets wat vreemd genoeg onderbelicht blijft in de media.
?

Ik heb daar een aantal nonkels-paters en daar hoor ik nochtans niks van. Ik vraag me trouwens af, wat je in een land als Suriname kunt gaan doen, behalve in een hangmat rondhangen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 15:49   #14
k9

Standaard

Citaat:

Je beseft toch dat dit vooral migranten zijn die terugkeren naar land van herkomst?

EN de migratie van europeanen die er wel is er al generaties, vraag me af wat er daar nu plots zo speciaal aan is?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 15:53   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Spanjaarden circe, 't is om te 'werken' èh!

Spaanse Marokkanen trekken liever noordwaarts, jouw richting uit!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Je beseft toch dat dit vooral migranten zijn die terugkeren naar land van herkomst?

EN de migratie van europeanen die er wel is er al generaties, vraag me af wat er daar nu plots zo speciaal aan is?
Misschien even lezen wat de mensen erover denken die de situatie zèlf ter plekke kennen ?

Oud 15 juli 2012, 15:57   #16
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet lullen, het gaat om raszuivere Spanjaarden die naar Marokko gaan.

Niet lullen. Én proberen niet te liegen.
Oud 15 juli 2012, 16:39   #17
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
?

Ik heb daar een aantal nonkels-paters en daar hoor ik nochtans niks van. Ik vraag me trouwens af, wat je in een land als Suriname kunt gaan doen, behalve in een hangmat rondhangen.
Dan ben je bekend met de PAS mag ik aannemen (?), een katholieke gesubsidieerde club die op sterven na dood is.

Ik snap evengoed niets als jou hoe en waar het geld blijft instromen in dit land, ter weetje dit land kent verhoudingsgewijs meer villa's dan Belgie. Het land is zowaar een grote bouwput.

Betreft werk, de luie Surinamers gaan voor de overheid werken, de slimme Surinamers werken voor Staatsolie, en de corrupte Suriname zitten in het bestuur en openbare werken. De Surinamers zonder opleiding (die werken), zitten in de bouw of zijn werkzaam als goudzoeker in het bos.

De Nederlanders en Belgen daarentegen hebben meestal managementfuncties, een bedrijf of zijn leerkracht. Brazilianen zitten meestal in de goudaanverwante business, met alles wat daar weer aan vast zit, money transfers, etc.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 juli 2012 om 16:41.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 16:59   #18
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Misschien even lezen wat de mensen erover denken die de situatie zèlf ter plekke kennen ?
Zat niet zo lang geleden daar voor een trouwfeest, nogmaals het overgrote deel van migranten vanuit spanje zijn mensen die terugkeren soms zelfs 2/3e generatie .

Daarnaast heb je altijd al migratie vanuit europa gehad .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 15 juli 2012, 16:59   #19
k9

Standaard

Citaat:
Niet lullen, het gaat om raszuivere Spanjaarden die naar Marokko gaan.

Niet lullen. Én proberen niet te liegen.
Ok geef daar dan maar bronnen voor .

Oud 15 juli 2012, 17:02   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zat niet zo lang geleden daar voor een trouwfeest, nogmaals het overgrote deel van migranten vanuit spanje zijn mensen die terugkeren soms zelfs 2/3e generatie
Ik bedoel: mensen die er WONEN

Citaat:
Daarnaast heb je altijd al migratie vanuit europa gehad .
Migratie vanuit Europa naar Afrika? Noemde je dat vroeger geen KOLONISATIE?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be