![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat de topic over het racistisch geweld tegen Joden dreigt te verzanden in een persoonlijke vete tussen twee forummers, stel ik voor dat we hier verder gaan waar we gebleven waren.
Mijn laatste post: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We moeten onze Joden koesteren. De Joodse gemeenschap is een gemeenschap van ondernemers en hoogopgeleide mensen. Ze dragen bij op alle vlak : economisch, sociaal, cultureel, internationale betrekkingen, noem maar op. Ze brengen zaken en werkgelegenheid, ze zorgen voor hun eigen zieken en bejaarden maar dragen ook bij tot het 'algemene' welzijn (voorbeeld ervan is de kinderspeelkamer in het Middelheim-ziekenhuis dat door Joodse organisaties is gesponsord). Hun kinderen zijn goed opgevoed en ze halen duidelijk een "moral highground". Bovendien zijn de Joodse wijken meestal rustige wijken zonder problemen. Zeg maar de room van de maatschappij.
De Noord-Afrikanen dragen dan weer vooral bij op het gebied van de criminaliteit en de overlast. Ze dringen zich op bij sociale woningen, trekken geld waar het ook mogelijk is (steun hier, steun daar). Werken is teveel gevraagd, en bovendien gaan ze nog de autochtonen lastig vallen. Als dat nog niet genoeg is staan ze vooral op voor zoveel mogelijk rechten (zeg maar eisen) maar zonder plichten. Zeg maar .... Ik weet dat je ook 'goede' noord-afrikanen en 'slechte joden' gaat vinden. Maar over het algemeen denk ik erniet teveel naast te zijn. Als een keuze moet worden gemaakt, dan hoef ik geen twee keer na te denken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
jij klaagt altijd over de selectieve verontwaardiging, maar je vergeet steeds dat je je er zelf schuldig aan maakt...
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik in de andere thread al schreef, Zionisten, fundamentalistische joden en fundamentalistische Muslims zijn gelijkwaardig qua onverdraagzaamheid en fanatisme. In mijn ogen is er geen verschil qua "moral highground" tussen die twee. Gemiddeld gezien hebben Joden echter meer geld dan Muslims en daaraan zijn de verschillen die Antoon hoerboven beschrijft te wijten, en niet het geloof/ras. Daarom vechten de Zionisten in Israel ook met Apache helicopters en de Palestijnen met zelfmoorcommandos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede, de veroordelingen die ik tot nu toe gezien heb vanwege Moslim-verantwoordelijken waren zeer zwak. Ik heb er nog geen enkele zien de voortdurende anti-Joodse hetze veroordelen. Let wel, ik betreur dit omdat ik hoop dat de vele Moslims die hier wèl vreedzaam willen samenleven eindelijk eens "uit hun kot" komen en de pensée unique van de Moslimgemeenschap verlaten. Ik betreur evenzeer dat allerlei kerels dit weer zullen misbruiken om de Moslim-gemeenschap als geheel zwart te maken (maar jammer genoeg wordt het hen heel gemakkelijk gemaakt). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze werden zeker niet bijeengesprokkeld met werkloosheidsvergoedingen en kinderbijslag. De joodse wereld in ondernemend : dat is iets waarvan je de islamitische wereld niet kan beschuldigen. Integendeel. Door hun verbeten oerconservatisme dwingen de moslims zichzelf in de marginaliteit. Niet enkel hier, maar wereldwijd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Daarbij zijn er ook een heel aantal hoog opgeleide Noord-Afrikanen in ons land (dokters, advocaten, ingenieurs enz..). Stellen dat de Islam dus gelijk staat met weinig of geen ondernemingszin is onzin!
![]() |
![]() |
#10 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Akkoord dat er joodse extremisten zijn (bvb Likud en co), even erg als de meest fundamentalistische islam terrorist, maar blijkbaar verkiezen zij het conflict te beslechten daar waar het thuishoort, in het MO. Op Belgische bodem slaat de weegschaal toch door aan 1 kant, mijn inziens. . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In irak is echter gebleken dat ook die Appaches sitting ducks zijn, ge moet alleen maar weten waar ze te raken, met nen RPG in de hand kom je door het ganse land, ... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
er is wel een extremistische tegenhanger die tegen de moslims is.. en die probeert al jaren een charmeoffensief in te zetten naar de joden in antwerpen. dit wordt dan zeer graag gebruikt door het ael... er zijn wel degelijk 2 partijen die het Palestijns conflict willen importeren, en het zou wel eens kunnen gaan werken alhoewel het ael nog niet aanslaat bij de meeste moslims en het merendeel van de joden ook niet in het charmeoffensief trapt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat ik probeer te duiden is dat de weegschaal hier in Belgie omtrent verdraagzaamheid en racisme tussen die 2 allochtone bevolkingsgroepen NIET in evenwicht is en duidelijk overhelt naar 1 kant. Wat de mensen doen met hun geld is hun zaak. Daarbij, in beide bevolkingen zijn er die hun extremistische achterban financieren. Het punt is dat ze hun conflict niet in een gastland moeten komen 'uitvechten'. Het heeft totaal geen zin haat en extremisme te exporteren naar een land waar de gemeenschap niets te maken heeft met dat conflict, toch lijkt het zo dat 1 van die gemeenschappen er meer werk van maakt dan de andere om het geschil met racistische daadkracht ook alhier te beslechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als de politie werk zou maken van alle vzwkes die gebruikt worden als dekmantel voor fondswerving voor terroristen, ze zouden een gigantische mesthoop kunnen vinden (beerput leek me iets te klein en daarom minder dramatisch ![]() |
|
![]() |
![]() |