![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De eerste keer dat me dat overkomt.
Een paar dagen geleden ga ik naar de nachtwinkel om de hoek en betaal met 50 euro. Ik krijg een biljet van 10 en 20 euro retour. Vandaag kom ik daar terug, en betaal met die 10 euro. Blijkt dat een vals biljet te zijn - toen niet gemerkt, nu overduidelijk. Het biljet is zo vals, dat het wel gewoon gefotocopieerd lijkt (geen watermerk, geen blinkende strip, donkere kleur, te licht, niet-krakend papier, etc...). Maar ik heb dat dus onbewust vorige keer gewoon aangenomen. Het verdachte is dat de man in de nachtwinkel onmiddellijk zag dat het biljet vals was, terwijl hij het me vorige keer had gegeven. -ofwel heeft de man me vorige keer dus gewoon bedrogen, omdat hij zelf van dat biljet af wilde geraken -ofwel draait die mee in een netwerk van valsmunters. Wat nu? Moet ik dat aangeven bij de politie? (Lijkt me overdreven). Ik wil ook niemand vals beschuldigen. Maar ik ben wel absoluut zeker van de oorsprong van dat biljet - want ik betaal bijna nooit meer met baar geld, en steek dat altijd in een aparte portefeuille. Enfin, een bizar voorval. Ik vind de zaak toch wat verdacht. Vooral het gedrag van de verkoper in de nachtwinkel. (Liefst geen racistische opmerkingen.)
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() gewoon terug uitgeven in dezelfde nachtwinkel. En als ze het niet aanvaarden: dreigen met politie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een biljet van 10 euro, ik zou daar niet zo hysterisch over doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat heeft C2C geprobeerd. En niet dreigen, naar de politie gaan. Als de shopuitbater het toen niet kon herkennen en nu wel, is hij eveneens strafbaar, want je mag geen vals geld verspreiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Lijkt me idd straf dat hij het toen hij het uitgaf niet als vals herkende, maar wel direct toen hij het terug binnenkreeg.
![]() |
#7 |
|
![]() Bij het uitgeven kan prima, maar hij (of een medewerker) heeft het briefje ook eerder ingenomen, of van de bank gekregen, en dat kan niet. De enige andere mogelijkheid is dat hij of iemand anders uit eigen zak heeft gewisseld met de kassa. Vrij onprofessioneel, niet?
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Beschouw het als een godsgeschenk !
Een prima begin voor een samenzweringstheorie ![]() Het is het werk van moslimgeleerden die onze naïviteit trachten te kwantificeren ! ![]() Laatst gewijzigd door Knipp : 2 juli 2012 om 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() ja lap, niet gezien dat je al geprobeerd had om het terug uit te geven. Dus: politie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
Maar kan ik dat bewijzen? Alleen met woorden. De uitbater van de nachtwinkel zal wel ontkennen.
Laatst gewijzigd door C2C : 2 juli 2012 om 20:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Maar dat heb ik dus net geprobeerd, onbewust. En de man achter de kassa zag meteen dat het vals was. Het biljet dat hij me vorige keer gegeven heeft.
Citaat:
Ik heb het hier nog altijd liggen.
Laatst gewijzigd door C2C : 2 juli 2012 om 20:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Die 10 euro zijt ge kwijt.
Dat waren dure sigaretten hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat de politie razendsnel met een SQUAT-team die nachtwinkel zal binnenvallen, dus de uitbater zal er geen onmiddellijk gevolg aan overhouden. Als de politie al iets doet met die informatie (wat dus wellicht niet het geval is). Enfin, 30 minuten van mijn tijd verdoen voor zo'n redelijk onbenullig voorval is misschien overdreven.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() gewoon nachtwinkel binnengaan en zeggen:" ik kom om u bescherming te bieden. Voor tien euro zijt ge er vanaf. Anders kan er wel eens iets gebeuren met uw vitrine. Er zijn nogal wat vandalen op de baan de laatste tijd."
Terwijl je dit zegt, sta je te zwaaien met een koevoet |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Da's blijkbaar inderdaad de wet.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() Citaat:
De man heeft ook een stuk karton naast z'n kassa hangen, met daarop een écht én een vals 10-eurobiljet en 20-eurobiljet. Toch straf hé. Al die elementen samen maken het voor mij té louche.
![]() |
![]() |