Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2012, 05:43   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard de beveiliging van de Olympische Spelen

http://www.bbc.co.uk/news/uk-18837524

Het is een serieuze afgang voor G4S,een beveiligingsfirma...en nog geen kleintje ook...

De firma was door de organisator van de Londense Olypische Spelen al jaren geleden gecontracteerd om de "gewone beveiliging" te verzorgen.Dat gaat over "aanwezigheidspatrouilles",de scanposten bemannen,het checken of dingen die dicht moeten zijn, dicht zijn,en dingen die open moeten zijn, open zijn, en ook het verzorgen van continue informatiestromen omtrent veiligheidsaspecten.Zoals we van een privé-bewakingsfirma mogen verwachten.

De politie zou dan zorgen voor ploegen die ietwat "doortastender" kunnen optreden indien gewenst,en de strijdkrachten voor "lethal force" mocht het echt nodig zijn en de afscherming van de grote omgeving.
Eigenlijk zouden alle gewone veiligheidsaspecten een privé-aangelegenheid zijn,betaald vanuit de voorziene pot die bedoeld was voor het organiseren van de Olypische Spelen.Overheids-ordediensten zouden op de OS zo onzichtbaar mogelijk blijven,dat was toch de bedoeling.

Een mooi gelaagde veiligheidsstruktuur dus,met een duidelijk "escalatiemodel" voor snodaards die de boel wilden verpesten.

Er was origineel ingeschat dat voor de beveiliging van de OS 23700 mensen nodig waren waarvan G4S er 10400 zou aanleveren..Het zullen er meer zijn,vooral geleverd door de overheid(politie en leger)

We zijn nu 2 weken voor de Games en G4S moet nog 9000 man doen "afstuderen" als beveiligingsagent.(Die zouden dan ook nog hun "post" goed moeten leren kennen,iets waar de Britse politie en het Leger al weken mee bezig zijn met hun personeel).Er wordt betwijfeld hoe geloofwaardig dat G4S-personeel wel zal zijn.In ieder geval geloven de organisatoren en de overheid er niet meer in...en dus zijn al minstens 3500 extra Britse militairen(velen amper terug van een inzet in het buitenland) toegewezen voor beveiligingstaken die eigenlijk door de privé-firma dienden te gebeuren...dat is bovenop de 7500 militairen die al voorzien waren..

Het Britse MoD is razend,duizenden en duizenden militairen kunnen hun welverdiende vakantie en rust na een buitenlandse ontplooing niet opnemen,en de Britse strijdkrachten die in het kader van de besparingen massa's mensen (bijna 20000 dit jaar alleen al) moeten dumpen worden nu ook nog eens op deze manier ingezet...

Ook het Britse publiek wordt redelijk gepikeerd hierdoor..temeer daar blijkt dat G4S al vele tientallen miljoenen ponden extra geld gekregen had voor "management fees" en dergelijke,de kosten zijn er maar het beveiligingspersoneel niet....

Het ziet ernaar uit dat G4S nu effectief soldaten zal mogen betalen die hun werk moeten doen...

G4S beschouwde de OS totnogtoe waarschijnlijk als een wat groot uitgevallen braderie

Laatst gewijzigd door kelt : 14 juli 2012 om 05:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 06:22   #2
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Een infiltrant/klokkenluider bracht heel deze G4S-zaak onlangs aan het licht.

U kan het hele verhaal hier lezen : http://forum.politics.be/showthread.php?t=166362&page=2

Het zullen blijkbaar dus de Olympische militaire spelen worden.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 06:29   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Het zullen blijkbaar dus de Olympische militaire spelen worden.
Voila..het gevaar is dat beroeps-criticasters straks weer zullen vergeten hoe dat zo gekomen is

Terwijl eigenlijk" de privé" ruim de kansen gekregen heeft om hun eigen veiligheid te organiseren.

Erger nog,tientallen miljoen ponden waren voorbestemd om mensen op te leiden tot stewards en veiligheidsagenten,om jobs te creeren dus en lager geschoolde mensen een opportuniteit te bieden,tenminste toch gedurende de spelen.Het ziet ernaar uit dat een aanzienlijk aantal van die ponden bij de managers van G4S zitten,en een ander aanzienlijk deel zal moeten dienen om politie en militairen enigszins te compenseren voor het feit dat ze dit jaar ook nog eens andermans werk zullen moeten doen....

Altijd weer is het de overheid die de laatste loopgraaf moet bemannen als "de efficiente privé-managers " er een potje van makent

De grote baas van G4S mag straks ook voor een onderzoekscommissie verschijnen.

Laatst gewijzigd door kelt : 14 juli 2012 om 06:33.
Oud 14 juli 2012, 07:01   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Voila..het gevaar is dat beroeps-criticasters straks weer zullen vergeten hoe dat zo gekomen is

Terwijl eigenlijk" de privé" ruim de kansen gekregen heeft om hun eigen veiligheid te organiseren.

Erger nog,tientallen miljoen ponden waren voorbestemd om mensen op te leiden tot stewards en veiligheidsagenten,om jobs te creeren dus en lager geschoolde mensen een opportuniteit te bieden,tenminste toch gedurende de spelen.Het ziet ernaar uit dat een aanzienlijk aantal van die ponden bij de managers van G4S zitten,en een ander aanzienlijk deel zal moeten dienen om politie en militairen enigszins te compenseren voor het feit dat ze dit jaar ook nog eens andermans werk zullen moeten doen....

Altijd weer is het de overheid die de laatste loopgraaf moet bemannen als "de efficiente privé-managers " er een potje van makent

U bedoelt zoiets als dit :

standard uk - Alan Johnson: Government is to blame for this Olympic security fiasco
Having to draft in extra troops for the Games shows a worrying complacency over security matters

Trouwens, niet vergeten dat het G4S-schandaal al langer bekend is en dat de Britse media en de regering hun best hebben gedaan om dit verhaal uit de media te houden en later te ontkennen.

Plots stonden de kranten vol met artikels waarin men vertelde hoe fantastisch G4S wel was.

Men heeft het nu echter allemaal moeten toegeven...

En nu zou de Britse regering de prive inschakelen om de politieagenten elders in de Londense metropool te vervangen.

Dus nee, U verdedigt naar mijn mening net iets te fel de Britse regering.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 14 juli 2012 om 07:13.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 07:43   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
U bedoelt zoiets als dit :

standard uk - Alan Johnson: Government is to blame for this Olympic security fiasco
Having to draft in extra troops for the Games shows a worrying complacency over security matters

Dus nee, U verdedigt naar mijn mening net iets te fel de Britse regering.
Laat ons eerst maar eens vaststellen dat (oppositie-)politici met graagte en toewijding zullen wijzen op de splinter in andermans oog.Dat is niet uniek Brits...

Verder,zoals ik al eerder schreef,die firma heeft alle kansen gekregen van de overheid.een overheid die,mag ik aannemen,de bedoeling heeft,middels het verschaffen van geld,een werklast uit te geven...Het is eigenlijk verschrikkelijk te bedenken dat de overheid dan ook nog dag na dag,maand na maand ieder detail zou moeten opvolgen toch?

Verdedig ik dan de overheid...welja,dat doe ik....want tenslotte zal de overheid wel weer presteren,waar "de privé" het niet doet....

Het zal,uiteindelijk,aan de belastingsbetaler wel weer meer kosten dan oorspronkelijk begroot...

...wel,Als een reus als G4S al,in eigen land nota bene,niet kan wat de strijdkrachten wel zullen voor mekaar krijgen,met personeel dat daar eigenlijk niet voor dient...tsja....waar staat de "bewakingssector" eigenlijk?

(zou G4S,bijvoorbeeld,al overleg gepleegd hebben met andere bewakingsfirma's om DE JOB gedaan te krijgen?...ik zeg maar iets......het zou kunnen gebeuren dat de overheid dit zelf vlugvlug ook nog moet doen...)

moraal van het verhaal: Over "de politiek" is veel te zeggen en schrijven,maar de privé(na de banken,nu ook de bewakingssector) staat toch wel met de broek op de enkels...

In het geciteerde artikel wordt beweerd dat er een "complacancy" was omtrent veiligheid....dat is een flagrante leugen,het zijn blijkbaar de privé-partners die dachten dat ze een braderie moesten gaan bewaken. En aangezien de spelen nog niet begonnen zijn is er nog geen" fiasco"......alleen maar een zwaar ingrijpen van juist diegenen die benadeeld en bedrogen zijn!

..managers...pffff

Laatst gewijzigd door kelt : 14 juli 2012 om 07:57.
Oud 15 juli 2012, 11:19   #6
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

G4S is het oude Securicor concern, ooit van de fam Sorensen.

Een van de Sorensens heb ik goed gekend, immens rijk en wonend in zuid-Zweden op een immens landgoed. Hij was destijds (1974) de CEO van Securicor.

De Zweedse cultuur staat haaks op alles wat je aan beveiliging nodig hebt.
Een lakser en gemakzuchtig volk dan Zweden is nauwelijks te vinden.
Technisch niet onbekwaam, maar laksheid en gemakzucht loopt als een rode draad door hun industrie en samenleving.

Als deze cultuur de OS moet beveiligen dan weet ik het wel.

De werkelijkheid blijkt derhalve mijn opinie te ondersteunen.
Oud 15 juli 2012, 12:04   #7
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht

Een van de Sorensens heb ik goed gekend, immens rijk en wonend in zuid-Zweden op een immens landgoed. Hij was destijds (1974) de CEO van Securicor.

Technisch niet onbekwaam, maar laksheid en gemakzucht loopt als een rode draad door hun industrie en samenleving.

Als ex-topverkoper voor een nog steeds en altijd Zweeds Europees marketleider moet ik je karaktermoord op de Zweden tegenspreken.

Een Zweedse vlam van mij kwam ook al helemaal niet overeen met jouw beschrijving van de Zweedse volksaard.

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 juli 2012 om 12:05.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 12:15   #8
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is nu eens een onwaarheid als een niet-koe.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 12:15   #9
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als ex-topverkoper voor een nog steeds en altijd Zweeds Europees marketleider moet ik je karaktermoord op de Zweden tegenspreken.

Een Zweedse vlam van mij kwam ook al helemaal niet overeen met jouw beschrijving van de Zweedse volksaard.
2
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 12:40   #10
eno2
Banneling

Standaard

Cameron leerde zijn volk staatsmonopolies privatiseren
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 20:17   #11
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Als salesmanager van een groot staatsbedrijf was dit mijn directe ervaring. ' s Morgens om 9 uur aan de whisky.
Eindeloze onderhandelingen, eindeloze gesprekken en uiteindelijk tot niets komen.

Een deel van deze cultuur vindt je in GB terug. Niet zo vreemd, de voorvaderen van de Britten komen voor 80% voort uit Scandinavisch bloed.
Oud 16 juli 2012, 08:37   #12
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

De mannen van Al Kwaïda gaan dit allemaal graag lezen denk ik...
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 08:40   #13
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:

Technisch niet onbekwaam, maar laksheid en gemakzucht loopt als een rode draad door hun industrie en samenleving
.

Daarom dat Zweden één der landen met de hoogste levensstandaard ter wereld is waarschijnlijk ? Omdat die zo enorm gemakzuchtig en laks zijn...
Oud 16 juli 2012, 08:42   #14
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Als salesmanager van een groot staatsbedrijf was dit mijn directe ervaring. ' s Morgens om 9 uur aan de whisky.
Eindeloze onderhandelingen, eindeloze gesprekken en uiteindelijk tot niets komen.

Een deel van deze cultuur vindt je in GB terug. Niet zo vreemd, de voorvaderen van de Britten komen voor 80% voort uit Scandinavisch bloed.
Allee, nu zijn onze Germaanse voorvaderen ook allemaal laks en gemakzuchtig zeker ?
Daarom dat ze de hele wereld rondgereisd en gekoloniseerd hebben ? Uit puur gemakzucht ?
Oud 17 juli 2012, 17:28   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.zdnet.com/computer-glitch...co-7000001053/

Een executive van G4S wijt de tekortkomingen van zijn organisatie grotendeels aan een computerprogramma dat roosters opstelt en zo......een programma dat de firma blijkbaar ook gebruikt voor het "roosteren" van personeel van andere "evenementen".

Een paar posts geleden vreesde ik al dat deze firma het beveiligen van de Olympische Spelen zag als een ietwat groot uitgevallen braderie.....dit is hiermede bevestigd..

Waarschijnlijk "dacht" het G4S systeem dat er enkel een probleempje van schaalvergroting is tussen het voorzien van wat bewakers voor de Mediamarkt en de OS London 2012.
Nu hebben ze dus geleerd dat je 10000 mensen niet zomaar uit de schuif haalt...wat een verrassing...En dat ze problemen hadden hebben ze eigenlijk maar "beseft" verleden maand.....

De firma heeft ondertussen al toegezegd de extra kosten voor het inzetten van troepen te zullen betalen(dat wordt alvast op 50 miljoen pond ingeschat)....

wat een afgang...

Laatst gewijzigd door kelt : 17 juli 2012 om 17:33.
Oud 17 juli 2012, 17:32   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
De mannen van Al Kwaïda gaan dit allemaal graag lezen denk ik...
Ik denk van niet...
In plaats van rozige "bewakertjes" die een centje bijverdienen zal het vollopen met Brits militair personeel....Afghanistan veteranen zelfs...en meestal extreem pissig omdat dit hun vakantie behoorde te zijn....Loop ze maar niet te dicht voor de voeten...

ieter nateel heef sijn foorteel.

Laatst gewijzigd door kelt : 17 juli 2012 om 17:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be