![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opa, kijk ik vond op zolder
'n Foto van een ouwe boot Is dat nog van voor de polder Van die oude vissersvloot Jochie, dat is een gelukkie Ik was dat prentje jaren kwijt 'k Heb nu weer een heel klein stukkie Van die goede ouwe tijd Daar is het water, daar is de haven Waar j'altijd horen kon "we gaan aan boord" De voerman laat er nou paarden draven En aan de horizon leit Emmeloord Eens ging de zee hier tekeer Maar die tijd komt niet weer Zuiderzee heet nou IJsselmeer Een tractor gaat er nou greppels graven 'k Zie tot de horizon geen schepen meer Kijk, die jongeman ben ikke Ja, ikke was de kapitein, hehe Hiero, en die grote dikke Ja, dat moet malle Japie zijn Opa, en die blonde jongen Vooraan bij de fokkeschoot Opa, zeg nou wat Die jongen is je ome, en die is dood In 't diepe water, ver van de haven In die novembernacht, voor twintig jaar Door 't brakke water is hij begraven Maar als 'k nog even wacht, zien wij elkaar Toen ging de zee zo tekeer In een razend verweer Ongestraft slaat niemand haar neer Nu, jaren later, hier paarden draven Zie ik de hand en macht van onze Heer Waar is het water, waar is de haven Waar je altijd horen kon "we gaan aan boord" De voerman laat er zijn paard nou draven En aan de horizon leit Emmeloord Eens ging de zee hier tekeer Maar die tijd komt niet weer: 't Water leit nou achter de dijk Waar eens de golven het land bedolven Golft nou een halm https://www.youtube.com/watch?v=oYHjHsZ73KE
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 26 november 2014 om 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit hier heel alleen kerstfeest te vieren
De straf die ik verdiend heb zit ik uit Ik stal voor ons gezin, maar dat had toch geen zin Want jij viert nu kerstfeest met een ander Hoe heb je mij zo snel kunnen vergeten? Waarom zit er nu een ander op mijn stoel? Ik ben zo eenzaam hier, in die koude kille cel Kan jij echt niet begrijpen wat ik voel? Nu zit je bij de kerstboom met een ander Mijn kinderen die zingen 'Stille Nacht' Ja stil zal het voor mij zeer zeker wezen Met niets dat mijn verdriet verzacht Mijn medemensen kregen een pakketje Met de kerstwens "Vader kom toch gauw weer thuis" Ik kreeg de mijne niet, dat doet me veel verdriet Niet welkom zijn in je eigen huis Misschien mag ik mijn kinderen nog wat geven Wat geven uit het diepste van mijn hart Vergeten kan ik niet, daarom dit kerstfeestlied Een lied zo vol met smart Voor mij zullen hier geen kaarsen branden Ik voel mij als een kerstboom zonder piek Ik voel me zo alleen, waar moet ik straks toch heen In gedachten hoor ik kerstmuziek Ik zit hier heel alleen kerstfeest te vieren De straf die ik verdiend heb zit ik uit Ik stal voor ons gezin, maar dat had toch geen zin Want jij viert nu kerstfeest met een ander Misschien mag ik mijn kinderen nog wat geven Wat geven uit het diepste van mijn hart Vergeten kan ik niet, daarom dit kerstfeestlied Een lied zo vol met smart.......... ![]() https://www.youtube.com/watch?v=-6QmBtFmSPQ
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlakbij de haven
staan heel oude huizen Somber en donker bouwvallig en koud Daar woont een meisje ze noemen haar Patsy Zij is het meisje Dat veel van me houd Kaal en versleten zijn Patsy haar kleren Ondanks die kleren hoort Patsy bij mij Thuis wil geen mens van mijn meisje iets weten Toch gaat mijn liefde voor haar nooit voorbij Patsy, ik hoor toch bij jou Nooit wil ik een ander als vrouw Ook al woon je in een krot Met de huisdeur kapot Je weet toch hoeveel ik van je hou Iedere nacht lig ik rustloos te dromen zie hoe je wacht in die sombere straat Denkend dat ik niet meer bij je zal komen Maar als ik kom is het misschien al te laat Laatst vroeg een buurman heel zachtjes aan vader Ken jij die Patsy, ze kwam weleens hier meisje is vroeg aan haar einde gekomen Gisteren vond men haar in de rivier. ![]() Patsy, ik hoor toch bij jou Nooit wil ik een ander als vrouw Mijn geluk is voorbij Jij bent niet meer bij mij Patsy, straks kom ik bij jou https://www.youtube.com/watch?v=nGrWUR1kQSg
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kleine Dirkie had een hondje door een auto overreden
Met gebroken poot in 't straatgewoel gevonden Met twee houtjes en een stukkie van een ouwe gonjezak Had ie 't pootje eerst gespalkt en toen verbonden Daarna had ie 't dier heel zacht opgepakt en thuisgebracht En vervuld van stille angst en diepe zorgen Zei ie: "Mormel, had ook uitgekeken voor je overstak" En 't voorzichtig in een zolderhoek geborgen Als 'ie boterhammen kreeg verborg 'ie iedere keer een stukkie Voor zijn zieke kameraad onder z'n kieltje En dan sloop ie op z'n tenen met een koppie zonder oor Naar de zolder en zei: "Vreet nou maar, schlemieltje" Hekkie keek 'm nou en dan met z'n koppie scheef 's an De filantropie kon 't beestje niet verwerken Toen 'ie op een keer wou blaffen siste Dirkie: "Houd je bek Je ligt zo uit je pension als ze 't merken" Op een keer kwam Hekkie onverwachts, z'n poot nog in 't verband De kamer in, een hondje laat zich niet verbieden Moeder zei: "Nou is de boot an, kijk me zo'n scharminkel an 't Lijkt waarachtig wel de Joodse invalide Van wie hoort dat stuk gespuis? Straks heb ik Artis in me huis" Dirkie stamelde, hij kon 't nauwelijks zeggen "Toen ie onder een auto lee, dacht ik, ik neem 'm effe mee Anders hadden ze 'm zo maar laten leggen" "As 'ie binnen 't uur m'n huis niet uit is gaat 'ie in de plomp" Verklaarde ma "da's wat voor mij, die nare krengen" Toen zei pa gedecideerd: "Wanneer z'n poot genezen is, Zal ik 'm persoonlijk naar 't asiel toe brengen" Dirk zei liefdevol: "Nou teef, de eerste maand ben je weer safe" Intuitief was ie van de patient gaan houden Moeder schamperde: "Zeg ober, geef u Hekkie een stukkie kreeft Man, je moet een villa voor 'm laten bouwen." Kleine Mies 't jongste zusje noemde Hekkie smalend viezerik Dan hulde Dirkie zich in hooghartig zwijgen Soms werd 't 'm wat al te machtig en dan kreet ie: "Treiterkop Wat is vies, kijk jij maar liever naar je eige" Eens beet Hek in Miesje's pop, 't meisje gaf het beest een schop Dirk vloog op en loeide: "Valse Salamander Raak dat beessie nog 's aan, dan zal ik je effe kreupel slaan Als 'ie slaag krijgt is 't van mij en van geen ander" Hekkie leefde ongestoord temidden van conflicten voort Schoon onbewust dat ze de oorzaak was van rampen De 1 vervolgde haar met haat, de ander werd 'r kameraad Het huisgezin had zich gescheiden in twee kampen Het ppotje was weer gecureerd, Dirkie had de hond geleerd Mooi te zitten en nou was ie reuze branie Vader zei soms: "Klein serpent, zo'n beest is toch intelligent" "Ja", zei Moeder, "Ga d'r mee naar Sarasani" Na zes maanden stille oorlog had 't noodlot zich voltrokken Hekkie had iets raars gedaan in Moeder's kamer Bertus 't oudste broertje zag 't en riep: "Kijk 's wat een zwijn Op de trijpen stoelen, Moe", hij greep een hamer Wierp die Hekkie naar z'n kop, 't beestje vloog schuimbekkend op Viel toen neer, op dat moment kwam Dirkie binnen Bleef als vastgenageld staan, keek lijkwit zijn broertje aan Niemand wist toen wat met Dirkie te beginnen Zacht als was 't een kostbaar kleinood heeft toen Dirk 't verstarde beest Naar z'n hoekie op de zolder meegenomen 's Avonds in het donker groef ie in het Vondelpark een kuil In een eenzaam laantje onder iepebomen Met een snuitje bleek als was lei 'ie Hekkie onder 't gras En zei trillend, beide oogjes toegeknepen "Hekkie, 't was niet mijn schuld, mensen hebben geen geduld Arm dier, ze hebben jou thuis nooit begrepen" https://www.youtube.com/watch?v=3L0bxfH1Blk
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Try to imagine a house that's not a home
Try to imagine a Christmas all alone That's where I'll be Since you left me My tears would melt the snow What can I do Whitout you I've got no place, no place to go It'll be lonely this Christmas Without you to hold It'll be lonely this Christmas lonely and cold It'll be cold so cold Without you to hold This Christmas Each time I remember the day you went away And how I would listen to the things you wanted to say I just break down as I look around And the only things I see Are emptiness and loneliness And an unlit christmas tree It'll be lonely this Christmas Without you to hold It'll be lonely this Christmas lonely and cold It'll be cold so cold Without you to hold This Christmas You remember last year, when you and I were together We never thougt there'd be an end And I remember looking at you then And I remember thinking that Chistmas must have been made for us Cause darlin' this is the time that you really need love When it means so very very much It'll be lonely this Christmas Without you to hold It'll be lonely this Christmas lonely and cold It'll be cold so cold Without you to hold This Christmas Merry Christmas darlin', wherever you are https://www.youtube.com/watch?v=NJ6kJ7GWtv0
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De peren
Als ’t bataljon ging uit marcheren Marcheerde Jopie mee Ze droeg een mandje vol met peren Ze droeg er soms wel twee Zodra de jongens rusten mochten Was Jopie al present En al de landweermannen kochten Een peertje voor een cent Ze sleet ze aan het luitenantje En aan de korporaal De ziekendrager, het sergeantje Ze kochten allemaal Ze bleef maar altijd mee marcheren Al brandde ook de zon En Jopie die verkocht maar peren Aan het hele bataljon De jongens mochten Jopie lijen Want Jopie mocht er zijn De meeste vroegen tussenbeien 'Zeg Jopie ga met mijn!' En Jopie liet zich gauw bepraten Ze had een week gemoed En vaak kwam een van de soldaten Haar 's avonds tegemoet |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Naar de paarden
Ik ga elke zaterdag naar de paarden, het zijn de lieftste dieren op aarden, ook ga ik rijden door de bossen en de heiden daar na ga ik de paarden kammen, dat doe ik liever dan dammen, als ik tot mijn spijt weer naar huis moet, geef ik ze en kus op hun snoet. Ik heb nog noot met en zweep gereden Als ik ga trouwen draag ik en sleep, alle paarden zijn lief, Ik ben voor altijd julie hartendief, als er en veulen word geboren, spring ik van de kerktoren, Op school moest ik de cito maken, jammer genoeg ging de juf niet staken, dit versje over paarden , tot ooit op de paarden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zwerf verlaten hier door de straten
'k Kan 't leven haten, wijl ik droevig zing Niets wat mij spaarde, een hel op aarde Zie mij aan, arme Spaanse vluchteling Nooit heb 'k een mens of een dier iets misdaan ' k Deed niets dan goeds Nu is m'n land plots in opstand gegaan Overal stroomt bloed Al wat ik bezat ben ik kwijt Niemand weet hoe ik lijd Ik zwerf hier verlaten door straten 'k Kan 't leven haten, terwijl ik droevig zing Niets wat mij spaarde, een hel op aarde Zie mij aan, arme Spaanse vluchteling Zal ik m'n land en m'n ouders nog zien Vraag ik steeds weer Zie ik nog eenmaal m'n liefste, misschien Help mij toch Heer Leven in donkere nacht Is wat de oorlog mij bracht Ik zwerf hier verlaten door straten 'k Kan 't leven haten, terwijl ik droevig zing Niets wat mij spaarde, een hel op aarde Zie mij aan, arme Spaanse vluchteling
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik loop als een schooier door weer en door wind, bij dag en tot diep in de nacht
Er is haast geen mens me wat vriend'lijk gezind, ik wordt door een ieder veracht De dames en heren die gaan me voorbij, er zijn er die 'k goed heb gekend Ze houden vol afschuw hun kleren opzij, uit angst voor zo'n schunnige vent Refrein: Maar onder mijn lompen, daar draag ik nog iets, waarmee ik de wereld tart Daar klopt en daar leeft, daar leid en daar beeft, mijn fiere schooiers - hart Er was eens een tijd, het is jaren gelee, dat ik niet zo'n verschoppeling was Toen sneed me de wind door mijn kleren niet heen, toen drong er geen kou door mijn jas Toen had ik een woning, toen kende ik geluk, toen had ik een vrouw en een kind Opeens greep het noodlot ze weg met een ruk, wat ik toch zo teer had bemind Refrein Een krach op de beurs en mijn zaken failliet, aan flarden mijn hele bestaan Een vriend die me hielp, ach die vond ik toen niet, ze lieten het noodlot begaan En drie maanden later, toen greep 't mijn vrouw, ze hing veel te veel aan 't geld 'T was uit met haar liefde, 't was uit met haar trouw, ze was zo op weelde gesteld Refrein
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=7cV1NLyU8Uo
Moeder verloor de strijd Ging naar de eeuwigheid En kleine Henk o straf Bracht moesje mee naar 't graf Maar hij besefte niet Ondanks zijn groot verdriet Dat nu zijn moesje Voorgoed hem verliet Bij de muur van het oude kerkhof Wacht het knaapje droef en teer 't Vraagt aan ons lief heertje boven Wanneer komt m'n moesje weer Vader zegt dat moesje slaapt hier U kan alles is dat waar Roep m'n moedertje dan wakker Want ik kan heus niet buiten haar Roep m'n moedertje dan wakker Want ik kan heus niet buiten haar Bij het te rustte gaan En als hij op moest staan Miste hij meer en meer Zijn moeders kussen weer Leeg werd het om hem heen Voelde droef alleen Slechts bij het graf vond hij Troost naar het scheen Bij de muur van het oude kerkhof Wacht het knaapje droef en teer 't Vraagt aan ons lief heertje boven Wanneer komt m'n moesje weer Vader zegt dat moesje slaapt hier U kan alles is dat waar Roep m'n moedertje dan wakker Want ik kan heus niet buiten haar Roep m'n moedertje dan wakker Want ik kan heus niet buiten haar Roep m'n moedertje dan wakker Want ik kan heus niet buiten haar Smart om zijn moeders dood Werd hem op het laatst te groot En ijlend riep hij moe Straks kom ik naar je toe En op een zekere keer Toen lag zijn vader teer 't Ventje in 't graf Bij z n moedertje neer Aan de muur van t oude kerkhof Kwam het knaapje nimmer meer 't Was vereend weer met z'n moesje Daar bij ons lieve heer Zonder moedertje te leven Daar voor was hij nog te klein Daarom kon hij in de hemel Alleen bij haar gelukkig zijn Daarom kon hij in de hemel Alleen bij haar gelukkig zijn
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bonnie St. Claire - Dr. Bernard
Dr Bernard, U moet me zeggen hoe gaat het met hem nu. Dr. Bernard ik kan alleen maar bidden voor hem en U. Elke keer, denk ik weer, hij ligt daar zo alleen. Dr. Bernard help me, breng hem door het ergste heen. Zeg me, alleen de waarheid maar. Is hij, nu niet meer in gevaar. Dokter, ik ben zo bang. Heel mijn leven, was altijd alleen voor hem. Heel mijn leven, is niets meer zonder hem. Alles geven, wil ik maar hou hem bij mij. ooo ik mis hem, ik hou zo van hem, en ik mis hem. (Dokter) Maakt u zich niet zo veel zorgen, net was ik nog bij hem. Hij slaapt nu zeker door tot morgen, de zuster blijft bij hem. Maar gister avond was hij op, hij heeft me zelfs gekust. (Dokter) Er is ook niets bijzonders nu maar, het is beter dat hij rust. Zeg me, alleen de waarheid maar. Is hij, nu niet meer in gevaar. Dokter, ik ben zo bang. Heel mijn leven, was altijd alleen voor hem. Heel mijn leven, is niets meer zonder hem. Alles geven, wil ik maar hou hem bij mij. Ooo ik mis hem, ik hou zo van hem maar ik mis hem. (Telefoon) Hallo?? nee... NEEE.nee
![]() |
#16 |
|
![]() DROOMSTIER (Hermans Liedje)
Breng me een zakdoek, haal tissues voor mij. Breng je geloei in de lucht , En ik zing je een lied. Ook al was je een droomstier, je raakte je stier-zijn toch kwijt. Mijn droomstier, Droomstier. Uit miljarden genen, werd er eentje verruild. De protesten die klonken in de wereld, gaven amper geluid. Je hebt me verlaten, lieve Herman Ik zie je nooit meer terug Droomstier. Mijn droomstier, Droomstier. Oh, oh, oh, Het is een gekkenhuis, Ik zal altijd aan je blijven denken. Oh, oh, oh, Het is een gekkenhuis. Breng me een zakdoek, haal tissues voor mij. Breng je geloei in de lucht , En ik zing je een lied. Ook al was je een droomstier, je raakte je stier-zijn toch kwijt. Droomstier (3x) copyright: R. Hobo |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() He Monique (Frans en Monique)
Hallo, met Monique He, Monique Mag ik mammie even spreken Nee, pappie, dat gaat nu niet, want ze staat in de keuken En ze maakt voor ons tweetjes het eten klaar Oh, zeg me alsjeblieft Hoe is 't met jou en haar Oh, pappa, mamma huilt bijna de hele nacht En daar kan ik bijna niet van slapen He, Monique Misschien maak jij haar het leven wel zo zuur Nee pappa, dat is het niet, ik ben altijd lief voor haar En ik dek iedere morgen de ontbijttafel Misschien wordt het 's avonds Bij de TV te laat Nee pappa, dat is het ook niet, ik ga altijd op tijd naar bed En ik kom 's morgens altijd op tijd op school refrain: Waarom dan heeft je mammie Zo veel verdriet en pijn Ze heeft toch jou m'n schatje En kan gelukkig zijn He, Monique Misschien gaat mammie 's avonds vaak uit Nee pappa, dat is het niet, ze blijft altijd bij me thuis En ze bemoeit zich alleen maar met mij Dan heeft ze toch zeker Heel in 't geheim een vriend Nee pappa, dat geloof ik niet, als ze altijd bij mij is Kan ze toch geen vriend hebben refrain Waarom dan heeft je mammie Zo veel verdriet en pijn Ze heeft toch jou m'n schatje En kan gelukkig zijn He, Monique Waarom huilt dan toch je mammie Oh pappa, ik denk dat 't aan jou ligt Nu jij er niet meer bent zijn we alletwee zo verdrietig En we missen je zo erg Als dat werkelijk waar is Kom ik direct naar huis Ja pappa, dat zal ik fijn vinden Dan blijf je altijd bij ons En dan dek ik ook de tafel voor jou Daag, pappa Tot straks Daag, pappa, kom maar vlug naar huis Daag, daag http://www.youtube.com/watch?v=X1inRHPNlDs
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anja - De Laatste Dans
refr.: De laatste dans die moet je mij nog schenken De laatste dans en dan laat ik je vrij Er is nog kans dat jij je zult bedenken Daarom bewaar de laatste dans voor mij Een ander kwam, die ander nam Wat ik 't liefste had, wat ik 't meest aanbad Maar voor je gaat en mij verlaat Kom nog 'ns hier en doe me een plezier refr. Jij danst met haar, dat valt me zwaar Maar ik begrijp 't wel, jouw hart verandert snel Ik heb verdriet, al huil ik niet Dans nog 1 keer met mij zoals weleer refr. Daarom bewaar de laatste dans voor mij
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() 't Is Marie's schuld dat ik dees post, zij had het over deze draad in een andere draad...
![]() Dit is het enige smartlapperige dat ik kan verdragen : Drs P - Dodenrit We rijden met de troïka door 't eindeloze woud Het vriest een graad of dertig, het is winter en vrij koud De paardehoeven knersen in de pasgevallen sneeuw 't Is avond in Siberie en nergens is een leeuw We reizen met de kinderen, al zijn ze nog wat jong Door 't eindeloze woud waarover ik zo-even zong Een lommerrijk en zeer onoverzichtelijk terrein Waarin men zich gelukkig prijst dat er geen leeuwen zijn We zijn op weg naar Omsk, maar de weg daarheen is lang En daarom vullen wij de tijd met feestelijk gezang Intussen gaat zich iets bewegen in de achtergrond: Iets donkers en iets talrijks en het lijkt me ongezond Ze zijn nog vrij ver achter ons, ik zie ze echter wel Het is een hele massa en ze lopen nogal snel En door ons achterna te lopen halen zij ons in Wat onvoordelig uit kan pakken voor een jong gezin De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen Ze hebben grote tanden, dat is duidelijk te zien Het zijn waarschijnlijk wolven en kwaadaardig bovendien Al is de toestand zorgelijk, ik raak niet in paniek Ik houd de moed erin door middel van de volksmuziek We kennen onze bundel en we zingen heel wat af Terwijl de wolven nader komen in gestrekte draf Het is van hier naar Omsk nog een kleine honderd werst 't Is prettig dat de paarden net vanmiddag zijn ververst Wel jammer dat de wolven ons toch hebben ingehaald Men ziet de flinke eetlust die hun uit de ogen straalt We doen heel onbekommerd en we zingen continu Toch moet er iets gebeuren onder moeders paraplu En zonder op te vallen overleg ik met mijn vrouw "Wie moet er aan geloven," vraag ik, "Toe, bedenk eens gauw" "Moet Igor het maar wezen?", "Nee, want Igor speelt viool" "Wat vind je van Natasja?", "Maar die leert zo goed op school!" "En Sonja dan?", "Nee, Sonja niet, zij heeft een mooie alt" Zodat de keus tenslotte op de kleine Pjotr valt. Dus onder het gezang pak ik het ventje handig beet Daar vliegt hij uit de trojka met een griezelige kreet De wolven hebben alle aandacht voor die lekkernij Nog vierentachtig werst en o, wat zijn wij heden blij We mogen Pjotr wel waarderen om zijn eetbaarheid Want daardoor raken wij die troep voorlopig even kwijt Zo jagen wij maar voort als in een gruwelijke droom Ajo ajo ajo al in die hoge klapperboom Daar klinkt weer dat gehuil en onze hoop is weer verscheurd De wolven zijn terug en nu is Sonja aan de beurt Daar gaat het arme kind, zij was zo vrolijk en zo braaf Nog achtenzestig werst en in Den Haag daar woont een graaf Ik zit nog na te peinzen en mijn vrouw stort menig traan En kijk daar komen achter ons de wolven al weer aan Dus Igor, 't is wel spijtig maar jij wordt geen virtuoos Nog tweeenvijftig werst en daar was laatst een meisje loos Nu Igor is verwijderd hebben wij weer even rust Maar nee, daar zijn de wolven weer, op nog een part belust De doodskreet van Natasja snijdt ons pijnlijk door de ziel Nog zesendertig werst en in blauwgeruite kiel Mijn vrouw en ik zijn over, dus we zingen een duet En als 't even mee wil zitten halen we het net Helaas, ik moet haar afstaan aan de hongerige troep Nu nog maar twintig werst en Hoeperdepoep zat op de stoep Ik zing nu weer wat lustiger want Omsk komt in zicht Ik maak een sprong van blijdschap en verlies mijn evenwicht Terwijl de wolven mij verslinden, denk ik "Dat is pech Ja Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg" (Trojka hier, trojka daar) Ja, je ziet er veel dit jaar (Trojka hier, trojka daar) Overal zit paardehaar (Trojka hier, trojka daar) Steeds uit voorraad leverbaar (Trojka hier, trojka daar) Zachtjes snort de samovaar (Trojka hier, trojka daar) Met een Slavisch handgebaar (Trojka hier, trojka daar) Doe het zelf met naald en schaar (Trojka hier, trojka daar) Is dat nu niet wonderbaar (Trojka hier, trojka daar) Twee halfom en een tartaar (Trojka hier, trojka daar) Een liefdadigheidsbazaar (Trojka hier, trojka daar) Hulde aan het gouden paar (Trojka hier, trojka daar) Foei hoe suffend staat gij daar (Trojka hier, trojka daar) Moeder is de koffie klaar (Trojka hier, trojka daar) Kijk daar loopt een adelaar (Trojka hier, trojka daar) Is hier ook een abattoir (Trojka hier, trojka daar) Basgitaar en klapsigaar (Trojka hier, trojka daar) Flinkgebouwde weduwnaar (Trojka hier, trojka daar) Leve onze goede Tsaar!
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 26 november 2014 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |