![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Zie: http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb
Nemen de ouders hier de juiste beslissing? Hoe ga je daar als ouder mee om? Wat is de volgende stap: transseksualiteit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De volgende stap, zou transseksualiteit kunnen zijn inderdaad.
Wat is daar mis mee dan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja! Sanne is eindelijk gelukkig. Dit kan een fase zijn of permanent, dat zal de toekomst uitwijzen, maar in ieder geval is een gelukkig kind beter dan een ongelukkig. Hoe ga je daar als ouder mee om: Dat moet je de ouders vragen, op dit forum ga je enkel Raf enerzijds en Paulus anderzijds krijgen die bij hoog en laag zweren dat zij de absolute waarheid in pacht hebben voor alle mensen. Wat is de volgende stap: Dat is eveneens niet aan dit forum om te beslissen, enkel aan Sanne zelf op haar 18e verjaardag. Transseksualiteit is een heel zware operatie, daar ga je niet lichtzinnig over (als in, op een forum bepalen wat Sanne moet doen). Wie weet slaat de pendulum terug en spreken we binnen enkele jaren opnieuw over Senne, en wie weet loopt er binnen anderhalf decennium een extra vrouw op aarde. Misschien houdt ze het bij functionele crossdressing of slechts hormonale kuren. Wat ik maar wil zeggen is, dit is een heel complex verhaal, waarop de meeste forummers een zeer enggeestige visie zullen geven. Laat dit aan de betreffende familie zodat ze gelukkig kunnen zijn. Het enige dat wij kunnen en mogen doen is een tolerante en open houding hebben om het hen zo makkelijk mogelijk te maken. De meeste problemen in deze situaties zijn immers door haat en discriminatie, niet door genderdysforie zelf.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 5 juli 2012 om 08:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom wordt er gedaan alsof het een probleem is, die jonge wilde/wilt gewoon liever een meisje zijn. En zo behandelen ze haar nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Aan wie ligt dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() vraag is of dat kind niet te jong is om zomaar volledig in haar beslissing mee te gaan.
we gaan haar toch niet op haar 12e een geslachtsoperatie geven om dan vast te stellen dat het kind na zijn puberteit toch gewoon een jongen wil zijn. ben je volwassen, i don't care, maar een 7jarig kind haar willetje blind volgen? Laatst gewijzigd door 1207 : 5 juli 2012 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik me niet vergis kan men de puberteit onderdrukken. Indien dit geen kwalijke gevolgen geeft, kan dit de oplossing zijn, zodat Sanne op de leeftijd van 16 of 18 zelf kan beslissen welke kant ze opgaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het gros van de gevallen zijn mensen die genderdysforie ervaren op deze manier vrij zeker van hun zaak. Laatst gewijzigd door Восход-1 : 5 juli 2012 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Het was vooral in reactie op Effect en 1207, vooral Effect die met de implicaties van "we wachten tot ze 18 is" weinig rekening hield.
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 5 juli 2012 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Het is in elk geval toe te juichen dat de ouders en de school hier goed mee omgaan. Dat is een heel goede zaak.
Meer valt hierover niet te zeggen, behalve het toewensen van succes aan het kind en haar ouders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Ik vrees dat wachten tot 18 de enige wettelijk mogelijkheid is, maar zoals ik al zei, er zijn andere en betere partijen om daarover een uitspraak te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind het heel mooi dat die ouders hun kind zichzelf laten zijn. En de toekomst zal wel uitwijzen hoe dat verder evolueert. Het kind zal in elk geval de keuze krijgen om zich te ontwikkelen zoals het wil en dat zal het alvast allemaal makkelijker maken. Ik weet alleen niet of het wel de goede keuze is om dit verhaal zo met naam en toenaam in de krant te zetten. Misschien was het beter geweest voor het kind om dit wat anoniemer aan te pakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zou trouwens ook erg interessant zijn om te zien of er in een groep zonder genderonderscheid (zoals men in enkele Scandinavische scholen tracht te doen als ik het me goed herinner) de notie transseksualiteit nog optreedt.
|
![]() |
![]() |