Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2005, 18:46   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard 1 MILJOEN pageviews voor de Baron (thePiano's website)

[size=2]6 juli 2005: [size=+1]1 MILJOEN[/size] pageviews voor de Baron jean de Sélys!
thePiano dankt iedereen voor de betoonde belangstelling.
[/size]

Noteer reeds: Deze webpagina verhuist binnenkort naar een eigen domeinnaam:
http://www.verzet.org en de naam van deze webpagina wordt omgedoopt naar [size=4]verzet.org[/size]

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by thePiano on 06-07-2005 at 19:47
Reason:
--------------------------------

[size=2]6 juli 2005: [size=+1]1 MILJOEN[/size] pageviews voor de Baron jean de Sélys!
[/size]

http://www.verzet.org en de naam van deze webpagina wordt omgedoopt naar [size=4]verzet.org[/size]

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

[font=Verdana][size=2]6 juli 2005: [size=+1]1 MILJOEN[/size] pageviews voor de Baron jean de Sélys!
[/size][/font]

http://www.verzet.org en de naam van deze webpagina wordt omgedoopt naar [font=Verdana][size=4]verzet.org[/size][/font]

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door thePiano : 6 juli 2005 om 18:47.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 19:56   #2
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Zozo.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 20:10   #3
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
[/size]

Proficiat Piano! Wat mij opvalt is dat, als je op google iets over WOII zoekt, uw pagina altijd bovenaan de lijst staat. Dat wilt al iets zeggen!

Bovendien schitterende naamkeuze voor nieuwe domeinnaam!
Oud 6 juli 2005, 20:20   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ja, Verzet tegen Adolf Hitler en zijn opvolgers in Vlaanderen!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 20:26   #5
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Was er ook maar verzet tegen de brute Leopold II en zijn opvolgers. Dat zou fijn zijn.
Oud 7 juli 2005, 00:28   #6
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
masochist
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 00:47   #7
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Was er ook maar verzet tegen de brute Leopold II en zijn opvolgers. Dat zou fijn zijn.
Citaat:
[size=2]Tussen 1895 en 1908 was Congo nog het persoonlijke bezit van Leopold II. De Congolese professor Elikia Mbokolo wijst er in de documentaire op dat in 1920 tien miljoen Congolezen niet terug te vinden waren in de statistieken. Onder druk van het koningshuis en een perscommuniqué van een razende Louis Michel, knipte de VRT alvast het commentaar uit de film waarbij Leopold II vergeleken wordt met Hitler.[/size]
Oud 7 juli 2005, 01:22   #8
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

En zeggen dat de bubbers deze koning vereren.

Het kind op de foto kijkt onbewogen de lens in. Het is een oude foto, zwart-wit met rafelige randen en het kind heeft een zwarte huidskleur. Dan valt het oog op een afschuwwekkend detail: het kind mist zijn rechter hand. Er volgen nog meer foto’s van zwarte kinderen die een hand missen of een voet. Met deze foto’s opent de documentaire Witte koning, zwarte dood. De kinderen zijn verminkt tijdens het schrikbewind dat koning Leopold II voerde in het door België gekolonialiseerde Kongo. Nog steeds groeien generaties Belgen op met het beeld van Leopold II als weldoener en de Kongolezen als een ondankbaar volk. De Britse filmmaker Peter Bate ontdekt een belangrijk hiaat in de standaard geschiedschrijving. Ruim een jaar lang verdiept Bate zich in archieven, praat hij met talloze experts en trekt hij met zijn filmploeg de binnenlanden van Kongo in. Hij verzamelt meer dan voldoende bewijsmateriaal om Leopold II in zijn film postuum voor de rechtbank te dagen. Met ‘Witte koning, zwarte dood’ doet hij het traditionele beeld van Leopold II als ‘de trots van België’ voorgoed teniet. Achtergrondinformatie
Na het overlijden van koning Leopold I in 1865 treedt zijn zoon Leopold II aan als koning van het nog jonge België. In 1884 legt hij de hand op Kongo. Hij roept het land en zijn bevolking uit tot zijn persoonlijke eigendom. Het zijn met name de rubberplantages die Leopold fortuin brengen. Door de uitvinding van de opblaasbare band is de vraag naar rubber in het westen opeens bijzonder groot. Terwijl de slavernij in 1863 is afgeschaft, verandert Kongo in een slavenkamp. Mensenlevens tellen niet voor de koning, die uitsluitend geïnteresseerd is in het opvoeren van de productie. Daar zet hij alle wrede en gewelddadige middelen voor in die hij maar kan bedenken, waaronder het afhakken van handen als afschrikwekkende strafmethode. In de veertig jaar tijd waarin Leopolds bewind valt, neemt de Kongolese bevolking met ruim tien miljoen af. Afgeschermd van alle buitenstaanders kan Leopold II zijn praktijken jarenlang ongestraft uitvoeren. Er komt pas een eind aan door toedoen van de Congo Reform Association, die achteraf als de eerste humanitaire beweging ter wereld kan worden beschouwd. In 1908 draagt Leopold II noodgedwongen het geplunderde en doodzieke Kongo over aan de Belgische staat.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 07-07-2005 at 02:24
Reason:

Het kind op de foto kijkt onbewogen de lens in. Het is een oude foto, zwart-wit met rafelige randen en het kind heeft een zwarte huidskleur. Dan valt het oog op een afschuwwekkend detail: het kind mist zijn rechter hand. Er volgen nog meer foto’s van zwarte kinderen die een hand missen of een voet. Met deze foto’s opent de documentaire Witte koning, zwarte dood. De kinderen zijn verminkt tijdens het schrikbewind dat koning Leopold II voerde in het door België gekolonialiseerde Kongo. Nog steeds groeien generaties Belgen op met het beeld van Leopold II als weldoener en de Kongolezen als een ondankbaar volk. De Britse filmmaker Peter Bate ontdekt een belangrijk hiaat in de standaard geschiedschrijving. Ruim een jaar lang verdiept Bate zich in archieven, praat hij met talloze experts en trekt hij met zijn filmploeg de binnenlanden van Kongo in. Hij verzamelt meer dan voldoende bewijsmateriaal om Leopold II in zijn film postuum voor de rechtbank te dagen. Met ‘Witte koning, zwarte dood’ doet hij het traditionele beeld van Leopold II als ‘de trots van België’ voorgoed teniet. Achtergrondinformatie
Na het overlijden van koning Leopold I in 1865 treedt zijn zoon Leopold II aan als koning van het nog jonge België. In 1884 legt hij de hand op Kongo. Hij roept het land en zijn bevolking uit tot zijn persoonlijke eigendom. Het zijn met name de rubberplantages die Leopold fortuin brengen. Door de uitvinding van de opblaasbare band is de vraag naar rubber in het westen opeens bijzonder groot. Terwijl de slavernij in 1863 is afgeschaft, verandert Kongo in een slavenkamp. Mensenlevens tellen niet voor de koning, die uitsluitend geïnteresseerd is in het opvoeren van de productie. Daar zet hij alle wrede en gewelddadige middelen voor in die hij maar kan bedenken, waaronder het afhakken van handen als afschrikwekkende strafmethode. In de veertig jaar tijd waarin Leopolds bewind valt, neemt de Kongolese bevolking met ruim tien miljoen af. Afgeschermd van alle buitenstaanders kan Leopold II zijn praktijken jarenlang ongestraft uitvoeren. Er komt pas een eind aan door toedoen van de Congo Reform Association, die achteraf als de eerste humanitaire beweging ter wereld kan worden beschouwd. In 1908 draagt Leopold II noodgedwongen het geplunderde en doodzieke Kongo over aan de Belgische staat.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Het kind op de foto kijkt onbewogen de lens in. Het is een oude foto, zwart-wit met rafelige randen en het kind heeft een zwarte huidskleur. Dan valt het oog op een afschuwwekkend detail: het kind mist zijn rechter hand. Er volgen nog meer foto’s van zwarte kinderen die een hand missen of een voet. Met deze foto’s opent de documentaire Witte koning, zwarte dood. De kinderen zijn verminkt tijdens het schrikbewind dat koning Leopold II voerde in het door België gekolonialiseerde Kongo. [img]file:///C:/Mijn%20documenten/leopold%20II%20%20congomoorden_bestanden/DDD010404_klein2.jpg[/img] Nog steeds groeien generaties Belgen op met het beeld van Leopold II als weldoener en de Kongolezen als een ondankbaar volk. De Britse filmmaker Peter Bate ontdekt een belangrijk hiaat in de standaard geschiedschrijving. Ruim een jaar lang verdiept Bate zich in archieven, praat hij met talloze experts en trekt hij met zijn filmploeg de binnenlanden van Kongo in. Hij verzamelt meer dan voldoende bewijsmateriaal om Leopold II in zijn film postuum voor de rechtbank te dagen. Met ‘Witte koning, zwarte dood’ doet hij het traditionele beeld van Leopold II als ‘de trots van België’ voorgoed teniet. Achtergrondinformatie
Na het overlijden van koning Leopold I in 1865 treedt zijn zoon Leopold II aan als koning van het nog jonge België. In 1884 legt hij de hand op Kongo. Hij roept het land en zijn bevolking uit tot zijn persoonlijke eigendom. Het zijn met name de rubberplantages die Leopold fortuin brengen. Door de uitvinding van de opblaasbare band is de vraag naar rubber in het westen opeens bijzonder groot. Terwijl de slavernij in 1863 is afgeschaft, verandert Kongo in een slavenkamp. Mensenlevens tellen niet voor de koning, die uitsluitend geïnteresseerd is in het opvoeren van de productie. Daar zet hij alle wrede en gewelddadige middelen voor in die hij maar kan bedenken, waaronder het afhakken van handen als afschrikwekkende strafmethode. [img]file:///C:/Mijn%20documenten/leopold%20II%20%20congomoorden_bestanden/DDD010404_klein1.jpg[/img] In de veertig jaar tijd waarin Leopolds bewind valt, neemt de Kongolese bevolking met ruim tien miljoen af. Afgeschermd van alle buitenstaanders kan Leopold II zijn praktijken jarenlang ongestraft uitvoeren. Er komt pas een eind aan door toedoen van de Congo Reform Association, die achteraf als de eerste humanitaire beweging ter wereld kan worden beschouwd. In 1908 draagt Leopold II noodgedwongen het geplunderde en doodzieke Kongo over aan de Belgische staat.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 juli 2005 om 01:24.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 05:45   #9
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Tegen een heropstanding van de Nieuwe Orde in Vlaanderen. 25% is toch al heel wat. Ik hoop dat de Vlamingen nog kunnen/willen lezen en nog iets verder raken dan de gemiddelde kots- en braakzinnetjes zoals je die op forums zoals dit leest.
Oud 7 juli 2005, 05:51   #10
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Dat is een stokpaardje van het VB dat daar op haar website heel wat aandacht aan heeft besteed. Uiteraard niet met de bedoeling een onbekende historische waarheid te onthullen, maar bedoeld als politieke hak onder het koningshuis. Ik zie onze lieve dierenvriend Prins Laurent nog niet meteen handen en voeten afhakken van VeeBee'rs die niet willen gehoorzamen.

Maar een search op google over Leopold II en zijn Rood Rubber, levert massa's info over die periode dat Leopold zijn terreur regime openhield in Congo. Dat 'gat' aan informatie op het internet werd duidelijk al lang opgevuld. Ik heb mijn handen vol aan dat andere 'gat' waar datzelfde VeeBee zo duister en eenzijdig blijft over informeren.
Oud 7 juli 2005, 06:11   #11
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Proficiat Piano! Wat mij opvalt is dat, als je op google iets over WOII zoekt, uw pagina altijd bovenaan de lijst staat. Dat wilt al iets zeggen!
Jeps, een leuke erkenning voor iets waar ik al bijna twee jaar bijna al mijn latijn in stop. Ik heb zeker nog eens twee jaar nodig om dat project rond te krijgen. Dan ga ik weer wat anders doen. Ik heb nog twee of drie projecten op stapel staan, nu ik over een gigabyte kan beschikken bij mijn nieuwe provider, zie ik dat weer zitten. "De Eerste Wereldoorlog", "De geschiedenis van de Vlaamse Beweging" en "De Geschiedenis van Antwerpen" zijn er zo een paar. Ik blijf nog wel bezig tot aan mijne laatste snik.

Citaat:
Bovendien schitterende naamkeuze voor nieuwe domeinnaam!
Dat lag nogal voor de hand. Blokwatch.be bestaat al en vervult haar eigen rol met glans en brio! Ik kan me bezig houden met de historiek: "Wat vooraf ging...". Met het doel om jongeren en mensen te inspireren om zich niet zomaar te laten platwalsen door de verbale geweldscultuur en het nog steeds stijgend electoraal succes van het VeeBee. Dat verzet inderdaad mogelijk blijft en dat je dat op vele manieren kan doen, onder andere zoals ik dat doe door te: Informeren, Herinneren en Waakzaam Blijven. 8)
Oud 7 juli 2005, 07:19   #12
PAJOT
Banneling

Standaard

Jouw site is mijn favoriet, sinds www.fabelland.nl offline is gegaan.

Jouw sprookjes zijn de mooiste die ik ken. Zelfs beter dan die van Fabiola en Anne F.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 07:21   #13
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Das niet slecht hé, hop naar de 2 miljoen.
Oud 7 juli 2005, 07:23   #14
Moneta
Provinciaal Gedeputeerde

Moneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Jouw site is mijn favoriet, sinds www.fabelland.nl offline is gegaan.

Jouw sprookjes zijn de mooiste die ik ken. Zelfs beter dan die van Fabiola en Anne F.

Oud 7 juli 2005, 08:02   #15
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen een heropstanding van de Nieuwe Orde in Vlaanderen. 25% is toch al heel wat.
25%? Ik dacht dat de SP.A alleen al rond de 20% zat, laat staan dan nog de zelfverklaarde democraten samen.

Citaat:
Ik hoop dat de Vlamingen nog kunnen/willen lezen en nog iets verder raken dan de gemiddelde kots- en braakzinnetjes zoals je die op forums zoals dit leest.
Uiteraard raken wij verder dan uw bijdragen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 08:05   #16
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een stokpaardje van het VB dat daar op haar website heel wat aandacht aan heeft besteed. Uiteraard niet met de bedoeling een onbekende historische waarheid te onthullen, maar bedoeld als politieke hak onder het koningshuis. Ik zie onze lieve dierenvriend Prins Laurent nog niet meteen handen en voeten afhakken van VeeBee'rs die niet willen gehoorzamen.
W.O.II is een stokpaardje van thePiano die daar op zijn website heel wat aandacht aan heeft besteed. Uiteraard niet met de bedoeling een onbekende historische waarheid te onthullen, maar bedoeld als politieke hak onder het VB. Ik zie het VB nog niet meteen Joden vergassen of concentratiekampen openen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 7 juli 2005, 08:12   #17
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met het doel om jongeren en mensen te inspireren om zich niet zomaar te laten platwalsen door de verbale geweldscultuur en het nog steeds stijgend electoraal succes van het VeeBee.
Ironisch genoeg is het nog steeds stijgend electoraal succes van het VB nu net voor een groot deel te danken aan de verbale geweldscultuur van VB-bashers als thePiano...
Oud 7 juli 2005, 11:29   #18
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
W.O.II is een stokpaardje van thePiano die daar op zijn website heel wat aandacht aan heeft besteed. Uiteraard niet met de bedoeling een onbekende historische waarheid te onthullen, maar bedoeld als politieke hak onder het VB. Ik zie het VB nog niet meteen Joden vergassen of concentratiekampen openen.
Dat was aanvankelijk wel een deel van het opzet, en er stonden toen ook 14 VBwatch-artikels op. Maar sinds de installatie van Blokwatch.be in januari van dit jaar, is dat helemaal overbodig geworden. Zoals die mannen dat doen kan niemand dat.
Oud 7 juli 2005, 12:22   #19
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Is ThePiano baron?

Ik haat adel en ander aristocratisch tuig.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 12:37   #20
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Is ThePiano baron?
Nee, maar wel een buschauffeur met een strafblad. Is dat ook goed?
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be