![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De meeste onder jullie beseften al lang dat de VRT, Ter Zake, de nieuwsdienst, Deredactie.be etc etc niet veel beter waren dan Fox News - erger zelfs omdat ze niet zozeer een ideologie vertegenwoordigen of zelfs goedpraten, maar enkel hun meesters dienen - nu ik zou hen dus huisnegerkes noemen, anderen kunnen vergelijkingen maken met bvb. Goebbels...
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Om mijn stelling zal ik onderbouwen met twee uitzendingen, die recent gepasseerd zijn...
Nu, vooraf moet gezegd worden dat er zoiets als misbruik van cijfers en gegevens... in 't Engels hebben ze daar een quote voor: Lies, damned lies and statistics... maar een zender die belastingsgeld als voornaamste bron van inkomsten heeft mag, volgens mij, niet aan die leugens meedoen.
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In casu heb ik het over twee uitzendingen waarvan het manifest duidelijk is dat ze cijfers misbruiken en/of negeren, om toch een of ander punt naar voor te brengen.
Sorry maar dat is het omgekeerde van wat een (liefst onpartijdige, met publieke fondsen betaalde) 'nieuwsdienst' moet doen. Het is ronduit degoutant, eigenlijk. Dat Murdoch zijn geld aan leugens en misinformatie verspreiden, daar wil ik gerust een debat over hebben (nb; als ge niet door hebt dat ik geen fan ben moet ge uw hersenen eens laten nakijken)... maar een staatszender kan niet verdedigt worden wanneer ze liegt en 'misinformation' verspreidt... En dat is duidelijk regelmatig het geval wat de VRT betreft, en dat doen een paar recente reportages blijken... Ik begrijp dat velen hier sceptisch zullen zijn wegen mijn meningen over Vlaamse autonomie enz... en daarom gaat dit over twee compleet andere zaken, en eentje waar ik eerder mijn eigen ruiten insmijt; maar een mens gelooft in de warheid vertellen, of een mens gelooft in bullshit verkopen...
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik begin met de tweede uitzending; diegene die op Goebbels-achtige wijze het verdwijnen van gletjers in de Alpen zonder klikken of klakken, zonder uitleg zelfs, koppelde aan wat statistieken over bevroren water op onze planeet.
Sorry, maar Goebbels zou fier zijn. De Hydrocarbon Republikeinen in de VS zullen jullie wellicht wat geld toestoppen als jullie volhouden... Twee cijfers werden vooral, en herhaaldelijk naar vorengebracht; 1) Een derde van de zeespiegel stijging komt door het smelten van gletsjers Mijn opmerkingen, als iemand die denkt dat de opwarming van de Aarde wellicht de grootste bedreiging is voor de gemiddelde bewoner van de EU, en ook van de rest van de wereld... Misschien en persoonlijk denk ik zelf dat het waar is, maar het zal dan weinig te maken hebben met gletsjers in Europa - hoe dan ook blijft thermische uitzetting van de oceanen een veel belangrijker factor. Mijn punt is dus vooral dat gletjers in de Alpen en zelfs Scandinavie als representantief of zelfs belangrijk voor de zeespiegel afschilderen is ronduit misleidend, het is eigenlijk propaganda.
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 11 juli 2012 om 03:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nu punt 2) over dezelfde uitzending:
2/3 van het zoete water zit vast in ijs (nb; een groot deel van de rest zit in de grote meren tssn de VS en Canada...) en een veel 'zoete water' zit inderdaad vast in gletjers, maar als men er niet bij vertelt dat Antarctica en Groenland ergens dik boven de 90% van gletjer-water vertegenwoordigen en dat enkelle dun beolkte gebien in uiterstst Noord of Zuid Amerika nog een een groot deel van de rest voor zich nemen, dan kan men moeilijk niet tot de conclusie komen dat men een vuile leugenaar is... Voor wie het niet snapt; buiten Cantraal Azie, iets wat de uitzending terloops vermeldt heeft - wellicht omdat net zoals een goede leugen een goede hoop bullshit nood heeft aan een vleugje waarheid; men neemt een snavel van een eend en een lichaam van een bever en de gif klieren van een slang en men plakt ze aan aan elkaar en doet alsof het de waarheid is, of ten minste een onafhankelijke benadering van de waarheid... - zijn er maar weinigen die rechtstreeks afhangen voor water van gletsjers... zeker in geindustrialiseerde landen...
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 11 juli 2012 om 03:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tweede voorbeeld was de uitzendind ivm met Mexico 's een van de gevaarlijkste' landen ter wereld. Pff wat een buulshit gezever zonder uitleg of nuance...
Wat is het omgekeerde van een Pulitzer Prize? Enigste bewijs dat die huisnergerkes durfde voorleggen was een uitspraak van Ban Ki Moon... En ik kan weeral cijfers van het tegenovergestelde voorleggen, en ik zal dat ook doen; maar ik heb liever dat men die cijfers zelf onderzoekt... Ik dag jullie uit om een lijst te zoekn waar Mexico; per capita aan de top staat kwa onveiligheid/gevaar - sowieso staat het niet vooraan wat moorden of geweld betreft... maar ja, de VRT doet liefst mee als er een trend of mode (zeker een linkse) zich voordoet - het omgekeerde eist verstand, waerk, een ruggegraat en geld...
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Alsof er al 1 evenwichtige zin zonder sossenstank uit de zaadbek van onze Lieve Verstr gekomen is.. Tanghe, Van Rompaey, Phara de muilezel, Kuttekop Cools, Timmeke Pauwels, Lindrol Dewin etc. Etc.
Ze schieten hier graag al eens op de vrt, maar wat met de rioolgazetten en hun censuurcommissies aka de hoofdredacteur? Diene vanderkeele zit te zwelgen van genot bij zijn nonsensicale commentaar in het vtm-nieuws, hetgeen minstens even hard of harder zuigt... De universiteiten? Carl de sos, Jvdl, enz enz. Kzou ni graag een kritische vraag stellen bij zo'n narcisten... Klokkenluiders die monddood gemaakt en gezwegen worden, de drollen van de showbizzmedia gelijk Stijn Pleuris, Arno, Axelle Red, Clouseau.. die meeheulen met de hele stoet.. Piskuttenland... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat Terzake niet objectief is, is voor mij al jaren duidelijk, maar het wordt inderdaad steeds opvallender.
Het uit zich ook in de keuze van de onderwerpen. Op 03/07 moest de SP.a nog haar bocht nemen omtrent de uitstap van de kernenergie, hun standpunt op dat moment was dus : alle kerncentrales dicht op het voorheen afgesproken tijdstip. Waarover ging het in Terzake ? * Een reportage over Shetland, dat zich van Schotland zou afscheiden, mochten die zich van het VK afscheiden. Maw. een onderwerp dat diende om te zeggen : "let maar op, N-VA'ers, bij een splitsing van België zou een deel van Vlaanderen nog eens kunnen afsplitsen." Het onderwerp kwam niet echt overtuigend over, met welgeteld één schapenboer die de onafhankelijkheid ging uitroepen. * een reportage over de gevaren van kernafval, over de radioactieve rommel op de zeebodem na de ramp in Fukoshima, kwestie van het SP.a standpunt (dat 24 uur later compleet gedraaid was) te ondersteunen. Beide reportages waren "vertaald" (met Vlaamse stem dus), zodat er naar hartelust in geknipt kon worden. Eén onderwerp anti-NV-A, en eentje pro-SP.a/Groen! dus. En dat is veel venijniger qua propaganda. Je weet niet wat er allemaal weggelaten is uit de reportages, en andere onderwerpen kwamen niet aan bod die dag, alsof Shetland en Fukoshima nu echt superbelangrijk waren voor het nieuws die dag. Ik zeg het, als je enkel Terzake bekijkt, heb je 80% van het belangrijke nieuws gemist.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie kijkt er nu nog naar Terzake...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Vranckx is geen haar beter.
Vooral zijn "reportage" over het Muhammad al-Durrah incident was verschrikkelijk. http://en.wikipedia.org/wiki/Muhammad_al-Durrah_incident Dit werd gewoon als waarheid uitgezonden met eenzijdige verklaringen. Voel je vrij om de kritische "onderzoeken" eens te bekijken en alhoewel ik die kritische zaken zelf ook kritisch bekeken heb zijn er aan dit filmpje een aantal zaken die op zijn minst niet zuiver te noemen zijn. Ik moet mij voorzichtig uitdrukken maar ik heb het niet zo voor Israel. Toch vind ik eenzijdige en mogelijks foutieve (Van de kritiek op dit filmpje werd in zijn reportage met geen woord gerept.) docus als die een zijn een schande voor de onderzoeksjournalistiek en een toonbeeld van incompetentie. Laatst gewijzigd door Komerad : 11 juli 2012 om 17:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Vranckx is een mossel. De goeie doco's koopt ie over en dan gaat hij op prospectiereis naar dat land pas maanden na de zware onlusten. Dan komt Rudy parmantig als Captain Hindsight alles eens opsommen, om dan gewoon over te gaan naar de beelden van de echte journalisten.
In Egypte bleef ie mooi boven in het hotel, terwijl daar beneden vrouwelijke journalistes werden belaagd en verkracht door een meute van 300 zandnegers... Ross Kemp ging ettelijke keren mee naar het front in Afghanistan en bezocht talloze hardcore misdadige organisaties zoals niemand hem voor deed. Louis Theroux, nog zo'n kanjer die niks uit de weg gaat, Adam Curtis, Peter Scholl-Latour (Duitsland), enz enz enz... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Koppen XL, Terzake, veel Panoramareportages, Vranckx, ze blinken er allemaal in uit. Het ergerlijkste is dan nog de "vertaling", waarin je dan zinnetjes hoort als "We moeten nu weg, want het wordt te gevaarlijk en de Taliban krijgers zien er vervaarlijk uit", terwijl het dichtste dat die stem bij een Taliban krijger geweest is toen hij als kind met zijn speelgoedsoldaatjes speelde. Daarstraks een opgenomen Koppen XL gezien waarin een buitenlandse reportage vertaald werd over een undercover onderzoek naar het gebruik van kant-en-klare diepvriesmaaltijden in Franse restaurants. Op het einde vertelde onze eigenste Wim Devilder nog voorzichtig dat het weliswaar in Franse restaurants was, maar het niet zeker was dat het hier ook niet zo was, "maar dat zou dan misschien te gelegener tijd eens moeten uitgezocht worden." Dat is nu net het probleem met de VRT, in welk programma moeten we dat dan verwachten ? Qua onderzoeksjournalistiek wordt zeker 85% aangekocht, de enige onderzoeksjournalistiek die onze VRT uitvoert gebeurt af en toe in Panorama, of eens voor een stunt in Volt, waar dan toch weer vooral het amusementsgehalte het moet afleggen van het brengen van informatie. Gelukkig hebben we nu Ketnet en Canvas als ontdubbelde kanalen, dus nog meer plaats voor euh... herhalingen van aangekochte programma's. Over naar BBCHD, BBC1 HD, BBC2 en BBC4 dus, daar maken ze nog iets zelf...
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mensen die het niet zomaar pikken dat die losers hun vooroordelen opdringen aan ons allemaal dankzij belastingsgeld....
![]() |
#14 |
|
![]() N-VA of VB kritiek is natuurlijk altijd subjectief voor de hevige fans.
Je hebt gelijk wat betreft de vraagstellingen, maar ik heb het vermoeden dat de meeste politici een lijstje afgeven, op voorhand, van vragen die niet gesteld mogen worden. En zoals alle brave Vlamingen zijn ook onze journalisten de meest kruiperige personages van het systeem geworden. Het mooiste voorbeeld was onze vriend Siegfried Bracke, die de vragen die hij mocht stellen waarschijnlijk niet kon onthouden en daarom de volgende vraag maar steeds van zijn papieren aflas. Maar sedert hij N-VA er is heeft hij de wijsheid in pacht en word de blubber die hij uitbraakt lekker opgeslurpt door zijn devote volgelingen. N-Va-ers lijken veel op voetbalsupporters, vandaag speelt iemand voor een andere club tegen hun club en dan zijn het allemaal kloefekappers die niet tegen een bal kunnen trappen. Morgen worden die kloefekappers gekocht door hun club en dan spelen ze de pannen van het dak en verliezen ze natuurlijk altijd door de scheidsrechter. Natuurlijk niet door die kloefekappers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lol; zo leeg als een uitgetapte vat... Citaat:
![]() |