Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2012, 12:44   #1
Anatomehelena
Banneling

Standaard Plopsaland en gehandicapten

Ik bezoek regelmatig Plopsaland met de kinderen en heb reeds zelf kunnen vaststellen dat er veel moeite gedaan wordt om mindervaliden te helpen. Over het algemeen moeten ze zelfs niet aanschuiven om op een attractie te gaan. Nog nooit heb ik iemand die wél stond aan te schuiven daarover horen mopperen.
Waar het CGKR nu weer zo een trammelant van maakt is mij compleet een raadsel. Plopsaland heeft toch wel het recht om zelf te bepalen wat kan en wat niet kan voor de veiligheid van de bezoeker ?
Als er een ongeval zou gebeuren met een gehandicapte tijdens een rit op een attractie, zal Mr. Dewitte de schadeclaims vergoeden? Ik denk het niet.
Met discriminatie heeft dit al evenmin iets te maken.
Goede reactie van de directie: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120718_067
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 13:08   #2
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

CGKR is een synoniem voor wereldvreemdheid en het opdringen van hun eigen ideëen op anderen.

Weg ermee!
Oud 18 juli 2012, 13:11   #3
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Papieren ondertekenen voor een attractie?
geen nette oplossing

Laatst gewijzigd door 1207 : 18 juli 2012 om 13:12.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 13:16   #4
Anatomehelena
Banneling

Standaard

Tuurlijk papieren ondertekenen! Als je de bestaande normen i.v.m. veiligheid wil overtreden, moet je inderdaad een papier tekenen. Logisch toch.
Oud 18 juli 2012, 13:48   #5
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Papieren ondertekenen voor een attractie?
geen nette oplossing
Het gaat ook hier helemaal niet over een papier tekenen voor een attractie. De chronologie was (als ik me niet vergis) als volgt.

-Er werden vragen gesteld over de veiligheid bij sommige attracties bij bezoek door andersvaliden (mentaal en/of fysiek)
-Plopsa zorgde voor een volledig onderzoek, uitgevoerd door een externe firma om een beter zicht te krijgen op deze vraag en hoe ze hier iets aan konden doen.
-Naar de resultaten van dit onderzoek, werden er een aantal attracties als onveilig beschouwd voor bovengenoemde doelgroep, Plopsa beperkte dan ook de toegang van deze attracties voor deze doelgroep.
-CGKR kreeg meldingen hierover binnen en vond dit discriminatie. Zij gaven Plopsa de opdracht om dit opnieuw te bekijken.
-Omdat Plopsa, zonder de attracties om te bouwen, niets aan de feitelijke (veiligheids)situatie iets kon doen, werd er geopteerd om de echt gemotiveerden wel de toelating te geven de attractie te gebruiken na het tekenen van een document waarin men hier duidelijk zelf de verantwoordelijkheid voor draagt.

Dit is met andere woorden het antwoord op een eerdere vraag van het Centrum en de ouders van de doelgroep.

Als ik het goed versta is de kritiek vanuit het centrum trouwens enkel dat Plopsa meer info moet geven over de attracties zodat ouders een beter onderbouwde keuze kunnen maken over het al dan niet tekenen/gebruikmaken van de attractie. Over de maatregel op zich hoor ik geen kritiek.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 17:07   #6
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

plopsaland maakt geen onderscheid tussen de verschillende handicaps.
in de praktjk zou het er op neer komen dat ca de helft van dit forum zo'n document moet ondertekenen.
het zit hier vol autisten, adhd'ers, depressieven en aanverwanten
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 17:38   #7
Anatomehelena
Banneling

Standaard

Sinds wanneer is depressie een handicap?
Oud 18 juli 2012, 18:18   #8
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Ik bezoek regelmatig Plopsaland met de kinderen en heb reeds zelf kunnen vaststellen dat er veel moeite gedaan wordt om mindervaliden te helpen. Over het algemeen moeten ze zelfs niet aanschuiven om op een attractie te gaan. Nog nooit heb ik iemand die wél stond aan te schuiven daarover horen mopperen.
Waar het CGKR nu weer zo een trammelant van maakt is mij compleet een raadsel. Plopsaland heeft toch wel het recht om zelf te bepalen wat kan en wat niet kan voor de veiligheid van de bezoeker ?
Als er een ongeval zou gebeuren met een gehandicapte tijdens een rit op een attractie, zal Mr. Dewitte de schadeclaims vergoeden? Ik denk het niet.
Met discriminatie heeft dit al evenmin iets te maken.
Goede reactie van de directie: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120718_067
Als ik jou afbeelding zie, dan stel ik mij serieuze vragen over het feit dat jij op de attractie's wilt gaan.
Verder ben ik van mening dat Plopsaland beter wordt verplaatst naar het centrum van ons land: het is absurd dat zovele landgenoten, over heel België, zich naar dat miniem punt helemaal in het uiterste hoekje van België moeten verplaatsen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be