![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() Link
Citaat:
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual. -H. Marcuse Laatst gewijzigd door Munglik : 15 juli 2012 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Wie gaat er akkoord met zijn observaties?
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() neoliberalisme vermomd als democratie is inderdaad gevaarlijk als totallitair systeem
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Ik kan hier misschien de mist ingaan, maar dit is hoe ik op dit moment erover denk:
Citaat:
Citaat:
De menselijke natuur is niet egoïstisch noch corrupt, dat is enkel die van ons, en die hebben wij zelf gecreëerd. Er is dan ook een verschil tussen een natuur en een denkpatroon. Het is eigenlijk fout van mij te spreken over een menselijke natuur die varieert, het gaat meer over denkpatronen, ideeën, situaties, omgevingen. Dat de schrijver de menselijke natuur ziet als iets wat kan beschreven worden als egoïstisch en corrupt snap ik helemaal niet. Er moeten sowieso zaken zijn die daar toe moeten leiden, en die zaken zijn ook geen producten van de menselijke natuur. Kort samengevat: ik vind dat de schrijver van deze tekst de plank misslaat op vlak van zijn beschrijving van de menselijke natuur. Dat gezegd zijnde heb ik geen bezwaar tegen de rest van de inhoud van zijn tekst. Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 16 juli 2012 om 22:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Dan ga ik dus duidelijk de mist in aangezien ik al in de eerste plaats het punt van de schrijver niet echt goed begreep en ten tweede dat citaat geheel uit zijn context rukte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
kapitalisme én competitie én sociale cultuur =/= neoliberalisme
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Mensen waren vroeger afhankelijk van elkaar en hun directe omgeving voor werk en hulp - taken die de overheid nu regelt. Er waren sterkere sociale banden dan heden en er was daarom ook meer loyaliteit en discipline. Velen voelen dat nu als een gemis. En nu moet de overheid dit gaan oplossen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 17 juli 2012 om 10:42. |
||
![]() |