Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2012, 14:36   #1
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard Invasie van reuzekakkerlakken in Napels.

http://www.knack.be/belga-algemeen/n...0136656714.htm

Volgens de burgemeester niet erg
Citaat:
"Volgens experts is er geen gevaar voor de gezondheid van onze inwoners. Dit is geen noodsituatie, het is gewoon een verschijnsel in bepaalde wijken in de stad." Nog volgens Bonacci gaat het niet op om van een invasie te spreken, zelfs nu het aantal kakkerlakken gevoelig hoger ligt dan in de voorbije zomers.
Op zaterdag 14 juli was er hierover een reportage in het 20:00 u journaal op France 2. Zie hier, vanaf 24 minuten ongeveer. (14 juli selecteren)

http://www.france2.fr/jt/20h/

Dat ziet er wel een stuk erger uit dan men laat uitschijnen. Volgens die "opruimers" spuiten ze royaal permatherm in de straten en riolen. Hetgeen erg schadelijk is voor zeedieren, en de zee is hier niet ver weg denk ik. Maar ook heel toxisch voor katten en iets minder voor honden.

Als ik zie hoe sommige wijken hier in België erbij liggen, qua vuiligheid en verval, dan mogen we heel blij zijn dat we niet zo'n warme zomers hebben als in Italië.
Oud 15 juli 2012, 15:41   #2
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht

Op zaterdag 14 juli was er hierover een reportage in het 20:00 u journaal op France 2. Zie hier, vanaf 24 minuten ongeveer. (14 juli selecteren)

Dat ziet er wel een stuk erger uit dan men laat uitschijnen. Volgens die "opruimers" spuiten ze royaal permatherm in de straten en riolen. Hetgeen erg schadelijk is voor zeedieren, en de zee is hier niet ver weg denk ik. Maar ook heel toxisch voor katten en iets minder voor honden.

Als ik zie hoe sommige wijken hier in België erbij liggen, qua vuiligheid en verval, dan mogen we heel blij zijn dat we niet zo'n warme zomers hebben als in Italië.
Oef, ik dacht even dat het ging om een golf van immigratie.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 15:46   #3
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Doe normaal <_<
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 15:47   #4
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 18:04   #5
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Napoli... Typisch

Vandaag toevallig nog met familie die in Italië wonen het gehad over de ziekenhuizen in Italië en Napoli kwam ook in geuren en kleuren ter sprake. Vettige dievenstad gerund door de maffia.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 23:21   #6
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht

Napels is echt wel erg vuil. De vuilnisophaaldiensten zijn daar in handen van de maffia, en dikwijls word daar maandenlang gestaakt zodat het afval metershoog in de straten ligt te rotten. Soms gieten de buurtbewoners er zelf benzine over en steken de hopen vuil in brand in het midden van de straat. Dit werkt het welig tieren van allerlei ongedierte in de hand natuurlijk.
Ook niet vergeten dat in Afrika de insecten groter zijn dan in Europa, en Afrika is echt niet ver weg van Napels. De temperatuur daar stijgt daar ook alsmaar trouwens.
Ik ken hier iemand die reuzekakkerlakken uit Mexico kweekt in een vivarium , voor levend aan zijn hagedissen te voederen. Wel kijk, moesten die beesten ontsnappen zouden ze van de kou kapotgaan in dit deel van Europa, maar in Napels blijkbaar niet.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 23:49   #7
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Doe normaal <_<
Wa ist ? Kunde niet tegen een grap ?
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be