Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2012, 21:16   #1
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Hoe zou de Belgische samenleving er nu uitzien, zonder migranten?

Er worden vooral op het internet boeken vol over geschreven, door gewone burgers.
Velen zijn absoluut tegen met vaak harde onderbouwingen, anderen zijn gematigd tegen.
Totaal anderen zijn dan weer absolute voorstander van migratie en de culturele pluriformiteit waartoe dit leidt en verwijten de eerste groep van een beperkt ethisch bewustzijn, bekrompenheid, conservatisme en zelfs racisme.

Maar, laat ons eens brainstormen, want iedere dag in de hoofdstand rondwandelend vraag ik me soms wel eens af: hoe zou onze samenleving er uit zien zonder vreemdelingen?

Wat zou er vooral anders zijn? (Zonder uitspraak over of dit negatief of positief is, maar ik wil wel weten wat de ideeën of verwachtingen hierover zijn.)
Oud 13 juli 2012, 21:27   #2
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Zonder uitspraak over of dit negatief of positief is, maar ik wil wel weten wat de ideeën of verwachtingen hierover zijn.)
LOL. Deze zin in heel je betoog is werkelijk hilarisch.

Je hebt een uitgesproken mening, zie je uitleg boven de zin.
Oud 13 juli 2012, 21:37   #3
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er worden vooral op het internet boeken vol over geschreven, door gewone burgers.
Velen zijn absoluut tegen met vaak harde onderbouwingen, anderen zijn gematigd tegen.
Totaal anderen zijn dan weer absolute voorstander van migratie en de culturele pluriformiteit waartoe dit leidt en verwijten de eerste groep van een beperkt ethisch bewustzijn, bekrompenheid, conservatisme en zelfs racisme.

Maar, laat ons eens brainstormen, want iedere dag in de hoofdstand rondwandelend vraag ik me soms wel eens af: hoe zou onze samenleving er uit zien zonder vreemdelingen?

Wat zou er vooral anders zijn? (Zonder uitspraak over of dit negatief of positief is, maar ik wil wel weten wat de ideeën of verwachtingen hierover zijn.)
Hallo Groentje,

Das alweer een tijdje geleden.
In een andere thread had ik het erover dat voor alles een optimaal aantal bestaat.
Voor immigratie is dit niet anders.
Een beperkte instroom werkt stimulerend.
Een te grote instroom werkt verlammend/contraproductief.
Ik denk dat de instroom te groot is (geweest).

Laatst gewijzigd door satiper : 13 juli 2012 om 21:37.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 22:11   #4
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

- We zouden om mee te beginnen al met minstens één miljoen minder geweest zijn, dus er zou al meer natuur overgebleven zijn.

- De stedelijke aangezichten zouden niet verpest zijn door opzichtige protserige moskeeën en louche belwinkels.

- Er zou nauwelijks een beveiligingsindustrie zijn, en zelfs in de steden zouden er nog steeds touwtjes uit de brievenbussen hangen, zodat de kinderen zelf naar binnen kunnen.

- Er zou ons een enorme hoop ergernissen over religieuze achterlijkheid bespaard zijn gebleven.

- De staat had niet in het buitenland gevangenissen hoeven af te huren om de 60-80% gedetineerden van vreemde origine in te huisvesten.

- De werkloosheid zou een flink stuk lager geweest zijn, en de opgebouwde sociale zekerheid bij lange na niet zo erg aangetast als nu.

Kortom, het leven zou een flink pak aangenamer zijn geweest voor veruit de meeste mensen.
Oud 13 juli 2012, 23:01   #5
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Veel beter.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 23:08   #6
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Hallo Groentje,

Das alweer een tijdje geleden.
In een andere thread had ik het erover dat voor alles een optimaal aantal bestaat.
Voor immigratie is dit niet anders.
Een beperkte instroom werkt stimulerend.
Een te grote instroom werkt verlammend/contraproductief.
Ik denk dat de instroom te groot is (geweest
).
Inderdaad. Een beetje nieuw bloed, nieuwe ideeën, contacten met andere culturen zijn stimulerend. Maar als grote groepen vreemdelingen binnenstromen, die hun eigen leefwijze aan de autochtonen willen opdringen, of toch op z'n minst voor zichzelf willen behouden, niet willen integreren dus, dan is er niets stimulerends meer aan. Men heeft het dan over een invasie, met alle onlusten en geweld dat zoiets meebrengt.
Eens dat er meer dan 4, hoogstens 5 % vreemdelingen van een geheel andere cultuur in een opvangland samenhokken krijg je gegarandeerd zware problemen.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 01:10   #7
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

We zouden nog bezig zijn met het ontginnen van mijnen, want dat werk zou nog niet klaar zijn.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 01:16   #8
Восход-1
Banneling

Standaard

Welke samenleving en welke migranten?

Paleo/Neolithicum? Europese Bronstijd? Gallia Belgica? De Karolingische tijd?

Ofte: het zaagje opent weer eens een draad.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 02:02   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Al was het maar 1 dagje, het zou zo goed zijn.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 09:35   #10
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:

Properder. Veiliger. Beschaafder. Ontdaan van religieuze achterlijkheid. Probeer je Brussel, Antwerpen of Mechelen in te beelden zonder die visueel vervuilende en degraderende islamitische kopvodden.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 09:52   #11
eno2
Banneling

Standaard

Allemaal bleekscheten
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 10:01   #12
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
LOL. Deze zin in heel je betoog is werkelijk hilarisch.

Je hebt een uitgesproken mening, zie je uitleg boven de zin.
Uit uw reactie hioerop trek ik één duidelijk conclusie .

er is iets fout met dit forum !!!!!!!!!!!

Het openen van een draad zou moeten annoniem gebeuren .

Want deze persoon zijn draad krijgt geen enkele kans en er wordt meteen van onderwerp veranderd en op de persoon zelf ingegaan .

U bent blijkbaar niet in staat om in een draad over het onderwerp te debateren zonder direct af te dwalen en de draad zelf te ontwijken !!!!!!!!
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 10:06   #13
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Properder. Veiliger. Beschaafder. Ontdaan van religieuze achterlijkheid. Probeer je Brussel, Antwerpen of Mechelen in te beelden zonder die visueel vervuilende en degraderende islamitische kopvodden.
Inderdaad mooiere steden , en goedkoper wonen .

We zouden geld over hebben om ons eigen armoede aan te pakken en om onze huizen beter te renoveren en mooier te maken , minder sociale getto's en verpouperdee woonblokken .

België heeft sociale woonblokken gebouwd , nagelnieuw in de jaren 80 /90

als ik de onderkomenheid van deze gebouwen zie , en de geweldadige beelden van de onrusten in de arabische landen , dan denk ik vaak , gaan die gebouwen bij ons er over enkele jaren ook zo uit zien ?

amai , dank U wel .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 10:11   #14
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
We zouden nog bezig zijn met het ontginnen van mijnen, want dat werk zou nog niet klaar zijn.
Bullshit. Ipv van jaarlijks 10 miljard euro te pompen in de uitkeringen allerhande voor het armlastig uitkeringsbehoeftig (en vaak crimineel) import kiesvee van de sossen en groenen, hadden we dit kunnen investeren in zonnepanneelparken en reeds self-sufficient kunnen zijn op energievlak.

Ook zouden er meer middelen geweest zijn voor gehandicaptenzorg, voor onderwijs, voor ouderenzorg etc voor het eigen volk.

Nu moet er 10 miljard geinvesteerd worden in nieuwe gevangenissen die hoofdzakelijk Marokkanen en andere geimporteerde criminele verrijkers zullen huisvesten.
Oud 14 juli 2012, 10:11   #15
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

we zouden alvast geen eerste minister hebben die Elio Di Rupo heet.

Maar dat is niet de migranten die je viseert eh Groentje
Oud 14 juli 2012, 10:19   #16
Zenit
Banneling

Standaard

Men zou geen geld hebben moeten steken in staatsveiligheid om het moslimextremisme in het oog het te houden.

http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...geschorst.aspx

Citaat:
06:00 Antwerpen Stad

Het hoofd van de Antwerpse staatsveiligheid is op non-actief geplaatst. Bij het Antwerpse parket loopt een onderzoek tegen hem wegens fraude. Door een relatie te beginnen met een informante uit het moslimmilieu, zondigde hij ook tegen de deontologische regels.

Alain Winants, hoofd van de Veiligheid van de Staat, weigerde vrijdag commentaar te geven. Het Antwerpse parket bevestigt dat er een onderzoek loopt, zonder verder in detail te willen treden.

De chef van de Antwerpse staatsveiligheid werkte vroeger in Brussel maar werd een paar jaar geleden naar Antwerpen gedetacheerd op basis van zijn expertise op het vlak van moslimextremisme. Een van zijn tipgeefsters, een knappe moslima, bleef hem informatie en tips doorspelen. Collega's hadden het er steeds moeilijker mee dat hun baas zondigde tegen de deontologische code. Naar verluidt kreeg de informante een soort van voorkeursbehandeling omdat, zo bleek, de commissaris een relatie had met de vrouw.

Niet alleen die relatie lag aan de basis van de schorsing. J.D.R. wordt ook verdacht van fraude. Recent is daarom door de staatsveiligheid een klacht ingediend bij het Antwerpse parket, dat de zaak onderzoekt.
Oud 14 juli 2012, 10:28   #17
E. Migrant
Banneling

Standaard

Het zou geweest zijn zoals in de jaren zestig, maar dan met 2 miljoen mensen minder in België dan toen, dus :

- veel meer plaats en groen voor iedereen
- opnieuw naar de bakker kunnen zonder de voordeur op slot te doen
- fietssloten zouden niet meer nodig zijn
- 's avonds op alle plekken in de steden rondwandelen zoveel je maar wil
- geen geroep meer van "vuile hoer" of "sale putte"
- geen gemolesteer meer op het openbaar vervoer
- geen ambulanciers en dokters meer die in elkaar geklopt worden
- etc. etc.

Inderdaad een afschrikwekkend schouwtoneel! Gelukkig zijn we daar eindelijk van verlost.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 10:32   #18
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Het zou geweest zijn zoals in de jaren zestig, maar dan met 2 miljoen mensen minder in België dan toen, dus :

- veel meer plaats en groen voor iedereen
- opnieuw naar de bakker kunnen zonder de voordeur op slot te doen
- fietssloten zouden niet meer nodig zijn
- 's avonds op alle plekken in de steden rondwandelen zoveel je maar wil
- geen geroep meer van "vuile hoer" of "sale putte"
- geen gemolesteer meer op het openbaar vervoer
- geen ambulanciers en dokters meer die in elkaar geklopt worden
- etc. etc.

Inderdaad een afschrikwekkend schouwtoneel! Gelukkig zijn we daar eindelijk van verlost.

Eindelijk van verlost????????
Jammer genoeg niet. Alles het van de sossen en groenen afhangt voeren ze alle gelukszoekers en paupers ter wereld in (uiteraard niet voor hun eigen rekening, de smerige egoisten laten u ervoor opdraaien).
Oud 14 juli 2012, 10:45   #19
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:

Hey Groentje-18, heb je een PM gestuurd waarin staat hoe je zo'n "vreemdelingenloze" samenleving -zij het voor korte tijd- zelf even kan meemaken. Laat maar horen als je meer wil weten.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 11:37   #20
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Welke samenleving en welke migranten?

Paleo/Neolithicum? Europese Bronstijd? Gallia Belgica? De Karolingische tijd?

Ofte: het zaagje opent weer eens een draad.
Uiteindelijk zijn we allemaal migranten uit Afrika

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be