Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2004, 10:06   #1
Jean Suys
Provinciaal Statenlid

Standaard

Wallonië wil ook vlaggen - 03/06/2004

BRUSSEL - De minister-president van het Waalse Gewest, Jean-Claude Van Cauwenberghe, wil tijdens de doortocht van de Ronde van Frankrijk in Wallonië massaal Waalse vlaggen zien wapperen. Hij wil daarmee het ,,overwicht'' tegengaan van de Vlaamse vlaggen waarmee tijdens wielerwedstrijden traditioneel wordt gezwaaid.

Van Cauwenberghe ontvouwde zijn strijdplan gisteren in Charleroi bij de opening van de tentoonstelling Tour de France. De Waalse regering zal op grote schaal Waalse vlaggen aankopen.

,,Gezien de Vlaamse regering de vzw subsidieert die de Vlaamse vlaggen verdeelt, zal de Waalse regering hetzelfde doen'', aldus Van Cauwenberghe. ,,Ook al willen we geen polemiek voeren, het zijn Waalse vlaggen die we langs de kant van de weg moeten zien, geen Vlaamse. We zullen de Vlamingen proberen uit te leggen dat ze niet thuishoren op het prestige-evenement dat de Ronde van Frankrijk in Wallonië is''.
Jean Suys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 10:07   #2
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 10:10   #3
SB1234
Schepen

Standaard

Gastvrij is de man wel:

Citaat:
We zullen de Vlamingen proberen uit te leggen dat ze niet thuishoren op het prestige-evenement dat de Ronde van Frankrijk in Wallonië is

Al staan ze daar met Oezbeekse vlaggen te zwaaien, de man moet blij zijn dat er wielerliefhebbers van overal in de regio naar z'n regio afzakken.... goed voor de economie dacht ik zo.
SB1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 10:10   #4
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ik er ga, heb ik al mijn Franse Vlag bereid. Voor een keer dat we een echte Ronde van Frankrijk hebben.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 10:18   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Worden die Waalse vlaggen niet in een Vlaams bedrijf gemaakt?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 10:19   #6
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind dat een prachtige initiatief van Van Cauwenberghe, zelfs als de rattachistische vlag volgens mij zich beter aan de Ronde zou aanpassen
Oud 3 juni 2004, 10:19   #7
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
Gastvrij is de man wel:

Citaat:
We zullen de Vlamingen proberen uit te leggen dat ze niet thuishoren op het prestige-evenement dat de Ronde van Frankrijk in Wallonië is

Al staan ze daar met Oezbeekse vlaggen te zwaaien, de man moet blij zijn dat er wielerliefhebbers van overal in de regio naar z'n regio afzakken.... goed voor de economie dacht ik zo.

Zéér juist !!!
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 10:22   #8
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Suys

BRUSSEL - De minister-president van het Waalse Gewest, Jean-Claude Van Cauwenberghe, wil tijdens de doortocht van de Ronde van Frankrijk in Wallonië massaal Waalse vlaggen zien wapperen. Hij wil daarmee het ,,overwicht'' tegengaan van de Vlaamse vlaggen waarmee tijdens wielerwedstrijden traditioneel wordt gezwaaid.

Van Cauwenberghe ontvouwde zijn strijdplan gisteren in Charleroi bij de opening van de tentoonstelling Tour de France. De Waalse regering zal op grote schaal Waalse vlaggen aankopen.

,,Gezien de Vlaamse regering de vzw subsidieert die de Vlaamse vlaggen verdeelt, zal de Waalse regering hetzelfde doen'', aldus Van Cauwenberghe. ,,Ook al willen we geen polemiek voeren, het zijn Waalse vlaggen die we langs de kant van de weg moeten zien, geen Vlaamse. We zullen de Vlamingen proberen uit te leggen dat ze niet thuishoren op het prestige-evenement dat de Ronde van Frankrijk in Wallonië is''.
,,Gezien de Vlaamse regering de vzw subsidieert die de Vlaamse vlaggen verdeelt,

Een schaterlach zal opstijgen in VL²-kringen! "Vlaanderen Vlagt" heeft geen frank/Eurocent gekregen van de Vlaamse Gemeenschap! De acties van VL² worden uitsluitend bekostigd door de verkoop van vlaggen, de steun van sponsors en de bijdragen van de actievoerders! Ik durf zelfs stellen dat de Vlaamse regering VL² NIET genegen is omdat ze het Vlaanderen-gevoel bij de Vlaming doet toenemen. De Vlaamse regering is immers schatplichtig aan het federaal BELGISCH niveau en dat Vlaams gedoe past niet in dat kraam!
Nog een bedenking: Vanaf het ogenblik dat een vereniging zich laat subsidiëren verkoopt zij haar vrijheid van denken en handelen voor een bord linzensoep!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 10:27   #9
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

vlaanderen vlagt moet terecht zijn eigen pot koken.

Maar Vlaanderen mag wel de Waalse vlaggen mee betalen van Van Cauwenberg..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 10:30   #10
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Eens zien naar de reacties aan Vlaamse zijde. De zoveelste zweepslag in ons gezicht.
Rechtuit zeggen dat ze ons geld moeten hebben, maar dat wijzelf niet welkom zijn.
Moet hier géén klacht voor neergelegd worden bij krapuul Leman en zijn bende? Wij worden gediscrimineerd. Er wordt ons afgeraden om op Belgische bodem naar een internationaal sportevenement te gaan kijken.

Allez, Verhofstadt, laat uw broek nog eens zakken, klootzak!

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 10:38   #11
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Eens zien naar de reacties aan Vlaamse zijde. De zoveelste zweepslag in ons gezicht.
Rechtuit zeggen dat ze ons geld moeten hebben, maar dat wijzelf niet welkom zijn.
Moet hier géén klacht voor neergelegd worden bij krapuul Leman en zijn bende? Wij worden gediscrimineerd. Er wordt ons afgeraden om op Belgische bodem naar een internationaal sportevenement te gaan kijken.

Allez, Verhofstadt, laat uw broek nog eens zakken, klootzak!
We willen gewoon communautaire spanningen vermijden. Daarom is het beter zowel voor de Vlamingen als voor de Walen dat u in Vlaanderen blijft. 8)
Oud 3 juni 2004, 10:40   #12
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Sorry, maar als ik als vlaming oprecht de waalse beweging wens te steunen ga ik niet aan zo'n onnozelheden toegeven. Dit is niet een strijd tussen vlamingen en walen maar van vlamingen en walen tegen België. Niet vergeten!
Oud 3 juni 2004, 10:41   #13
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het zou inderdaad beter zijn dat Vlamingen en Walen zich resoluut van mekaar afscheiden.

Niet alleen met de Ronde van Frankrijk maar in alles.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 10:56   #14
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Ons aanraden maar niet naar de Ronde van Frankrijk in Wallonië gaan kijken...

Ik MOET er gewoon bij zijn om aan de zijde van Vlaandern Vlagt het teken van mijn hart en afkomst op buitenlandse bodem te kunnen laten wapperen.

Wallonië, here we come...
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 11:01   #15
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

vlaamse én waalse vlaggen en geen belgische
da's de toekomst
Oud 3 juni 2004, 11:03   #16
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We willen gewoon communautaire spanningen vermijden. Daarom is het beter zowel voor de Vlamingen als voor de Walen dat u in Vlaanderen blijft.
tis ook beter dat de vlaamse geldstroom in vlaanderen blijft dus
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 11:09   #17
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele

Ik MOET er gewoon bij zijn om aan de zijde van Vlaandern Vlagt het teken van mijn hart en afkomst op buitenlandse bodem te kunnen laten wapperen.

Geef me plaats en uur en ik zal er ook zijn.
Alhoewel ik een persoonlijke afkeer heb van die nichterige maillots op wielen, maar ik doe het voor Vlaanderen

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 11:16   #18
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele

Geef me plaats en uur en ik zal er ook zijn.
Alhoewel ik een persoonlijke afkeer heb van die nichterige maillots op wielen, maar ik doe het voor Vlaanderen
Dan moet Van Cauwenberghe een ordedienst organiseren, om u laten begrijpen dat u niet in Wallonië welkom zijn.
Oud 3 juni 2004, 11:17   #19
rroloff
Burger

Standaard

Alleen iemand die zo snel mogelijk Belgie wil splitsen kan dit bedacht hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Suys

Hiermee benadrukt hij vlaams-waalse verschillen. En daarmee één van de argumenten vóór scheiding.

Citaat:

,,Gezien de Vlaamse regering de vzw subsidieert die de Vlaamse vlaggen verdeelt, zal de Waalse regering hetzelfde doen'', aldus Van Cauwenberghe.
Ik geloof er niets van dat de vlaams regering die vlaggen sponsort.

Citaat:
,,Ook al willen we geen polemiek voeren, het zijn Waalse vlaggen die we langs de kant van de weg moeten zien, geen Vlaamse. We zullen de Vlamingen proberen uit te leggen dat ze niet thuishoren op het prestige-evenement dat de Ronde van Frankrijk in Wallonië is''.
Niet thuishoren? Lees ik dat goed? bdoelt hij met 'ze' de vlaggen of de Vlamingen? Als hij de vlaggen bedoelt moet hij niet zelf waalse vlaggen gaan verdelen. Bedoelt hij met 'ze' Vlamingen rest er maar één ding: zo snel als mogelijk opdelen dat land.

Dit bericht kan niet anders dan afkomstig zijn van iemand die Belgie zo snel als maar mogelijk wil splitsen.

De minister-president van het Waalse gewest.... Je zou denden dat dat geen domme man is. Het lijkt er op dat een zekere rancune zijn ratio overvleugeld heeft.

Er is maar één conclusie mogelijk: dit bericht is een 'hoax'.
rroloff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 11:25   #20
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rroloff
Ik geloof er niets van dat de vlaams regering die vlaggen sponsort.
Toch nog eens hernemen ter attentie van Rroloff:
,,Gezien de Vlaamse regering de vzw subsidieert die de Vlaamse vlaggen verdeelt,

Een schaterlach zal opstijgen in VL²-kringen! "Vlaanderen Vlagt" heeft geen frank/Eurocent gekregen van de Vlaamse Gemeenschap! De acties van VL² worden uitsluitend bekostigd door de verkoop van vlaggen, de steun van sponsors en de bijdragen van de actievoerders! Ik durf zelfs stellen dat de Vlaamse regering VL² NIET genegen is omdat ze het Vlaanderen-gevoel bij de Vlaming doet toenemen. De Vlaamse regering is immers schatplichtig aan het federaal BELGISCH niveau en dat Vlaams gedoe past niet in dat kraam!
Nog een bedenking: Vanaf het ogenblik dat een vereniging zich laat subsidiëren verkoopt zij haar vrijheid van denken en handelen voor een bord linzensoep!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be