![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
'Vlaamse Gemeenschap' is dus een slechte public-relations-zet.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 juli 2012 om 00:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is voor mij als Nederlander ook wat vreemd, tuurlijk mijn land Nederland is niet (super) geliefd, maar Nederlands is onze taal.
Er zijn kleine verschillen, maar we spreken gewoon dezelfde taal, ten minste dat vind ik toch als grens bewoner, sterker daarin zouden we iets moeten leren van Duitsers en Fransen. Dat staat overigens los van de identiteit; Vlamingen verschillen van Nederlanders, maar een andere taal is gel*l.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alleen al zéggen dat Vlamingen en Nederlanders verschillen is onrecht doen aan de gevlekte landkaart van diversiteit die de Lage Landen is op veel gebieden.
![]() |