Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2012, 11:24   #1
looneytoon1975
Burgemeester

looneytoon1975's schermafbeelding

Standaard Oproep tot burgerlijke ongehoorzaamheid - geen belastingen betalen

Ik vraag me af, met de overheid die zo ons belastinggeld verkwanselt, en lees onderstaande draden daar maar even voor na, in hoeverre er een draagvlak kan gecreëerd worden om collectief "foert" te zeggen tegen deze federale koe-melkers.

Dit is niet zozeer een oproep alswel een denktank-tread om ideeën uit te wisselen voor enerzijds de zin van dit te proberen, en anderzijds, hoe zoveel mogelijk aanhangers te krijgen, die effectief de frustraties van Belziek in daden en actie willen om te zetten. Ik dacht persoonlijk aan een facebook-groep.

Kortom, een discussie van de zin, en onzin van dergelijk initiatief.

Dit kan gewoon niet meer!

Laatst gewijzigd door looneytoon1975 : 26 april 2012 om 11:24.
looneytoon1975 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 11:29   #2
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Ik zie't niet gebeuren.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 11:29   #3
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Stemt misschien eens allen voor andere politieke partijen?
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 11:35   #4
looneytoon1975
Burgemeester

looneytoon1975's schermafbeelding

Standaard

Doen we sowieso al

Ik ben ervan overtuigd dat véél mensen op het punt staan om te handelen hoor. De corruptici staan ons gewoon uit te lachen met onze lakse stomheid. Het is precies alsof ze ons willen testen hoever ze kunnen gaan met ons Belgisch Staatscircus
looneytoon1975 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 11:37   #5
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
Doen we sowieso al
N-VA, of wat? Het heeft in kartel gezeten met CD&V, zegt dat niet genoeg?
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 11:39   #6
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
N-VA, of wat? Het heeft in kartel gezeten met CD&V, zegt dat niet genoeg?
Arrr!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 26 april 2012, 11:42   #7
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af, met de overheid die zo ons belastinggeld verkwanselt, en lees onderstaande draden daar maar even voor na, in hoeverre er een draagvlak kan gecreëerd worden om collectief "foert" te zeggen tegen deze federale koe-melkers.

Dit is niet zozeer een oproep alswel een denktank-tread om ideeën uit te wisselen voor enerzijds de zin van dit te proberen, en anderzijds, hoe zoveel mogelijk aanhangers te krijgen, die effectief de frustraties van Belziek in daden en actie willen om te zetten. Ik dacht persoonlijk aan een facebook-groep.

Wel , ik ben alvast 100 % akkoord . als je het mocht kunnen organiseren op grote schaal . het boelke zou snel plat liggen en de ambtenaarkes zouden snel anders piepen .

Trouwens . Dit zou een veel efficienter impact hebben dan staken , wat de vakbonden nu doen , Het kalsieke staken treft voor een groot deel onschuldige burgers en of brengt schade aan het eigen bedrijf .

Een zeer waardevol drukkingsmiddel om effe orde op zaken te stellen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 11:43   #8
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Stemt misschien eens allen voor andere politieke partijen?
Iedere politieke partij is in het zelfde bedje ziek .
Oud 26 april 2012, 11:46   #9
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit is niet zozeer een oproep alswel een denktank-tread om ideeën uit te wisselen voor enerzijds de zin van dit te proberen, en anderzijds, hoe zoveel mogelijk aanhangers te krijgen, die effectief de frustraties van Belziek in daden en actie willen om te zetten. Ik dacht persoonlijk aan een facebook-groep.Kortom, een discussie van de zin, en onzin van dergelijk initiatief.

dat zal indruk maken...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 11:46   #10
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

LooneyToon,

Ik moet eerlijk zijn en toegeven dat de gedachte ook bij mij al meermaals door mijn hoofd gespookt heeft en ik probeer, net zoals de staat draalt met terugbetalen van tegoeden, zoveel mogelijk de betalingstermijn van te betalen belastingen te rekken en te overrekken (u kent het wel, aanmaning 1, aanmaning 2 en dan pas op de laatste dag betalen). Dat is mogelijk voor een beperkt aantal belastingen bvb. provinciebelasting en wegentaks, maar spijtig genoeg zijn dat nu net de verantwoordelijke overheden op de niveaus van de staat die niet noodzakelijk met het geld gooien.

Idealiter zouden we moeten kunnen voorkomen dat de overheid beslag legt op de lonen en inkomsten want dat is de overgrote meerderheid van hun financiele slagkracht. Echter, er bestaat een ingenieus systeem waarbij uw werkgever al een deel van uw loon rechtstreeks in de kas stort dus als "ongehoorzame" burger heeft u totaal geen invloed op dit deel tenzij u het op een deal kan gooien met je werkgever, wat mijns inziens zeer onwaarschijnlijk is.

Indien er mensen zijn met creatieve ideeen wil ik ze altijd horen, ik vrees echter dat "het beest" graait voordat je er iets kan aan veranderen dus hoe nobel en , volgens mij, terecht je oproep is. Hij zal geen gevolg krijgen.
Oud 26 april 2012, 11:46   #11
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Iedere politieke partij is in het zelfde bedje ziek .
In dat geval heb je maar één keuze, de bende omver leggen. Zie je dat zitten?
Oud 26 april 2012, 11:50   #12
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
In dat geval heb je maar één keuze, de bende omver leggen. Zie je dat zitten?
Hoe langer, hoe meer.
Maar misschien beginnen met de wetstraat in brand te steken!
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 12:01   #13
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
LooneyToon,

Ik moet eerlijk zijn en toegeven dat de gedachte ook bij mij al meermaals door mijn hoofd gespookt heeft en ik probeer, net zoals de staat draalt met terugbetalen van tegoeden, zoveel mogelijk de betalingstermijn van te betalen belastingen te rekken en te overrekken (u kent het wel, aanmaning 1, aanmaning 2 en dan pas op de laatste dag betalen). Dat is mogelijk voor een beperkt aantal belastingen bvb. provinciebelasting en wegentaks, maar spijtig genoeg zijn dat nu net de verantwoordelijke overheden op de niveaus van de staat die niet noodzakelijk met het geld gooien.

Idealiter zouden we moeten kunnen voorkomen dat de overheid beslag legt op de lonen en inkomsten want dat is de overgrote meerderheid van hun financiele slagkracht. Echter, er bestaat een ingenieus systeem waarbij uw werkgever al een deel van uw loon rechtstreeks in de kas stort dus als "ongehoorzame" burger heeft u totaal geen invloed op dit deel tenzij u het op een deal kan gooien met je werkgever, wat mijns inziens zeer onwaarschijnlijk is.

Indien er mensen zijn met creatieve ideeen wil ik ze altijd horen, ik vrees echter dat "het beest" graait voordat je er iets kan aan veranderen dus hoe nobel en , volgens mij, terecht je oproep is. Hij zal geen gevolg krijgen.
Ik vind het voor eerst heel oprecht dat je toegeeft dat je uw belastingen uitstelt en rekt tot het laatste , Ik denk dat dat ook de meeste mensen doen , dus door samen te spannen zit er niet zo veel rek op .

Een ander paar mouwen is , dat je uzelf in zeer gevaarlijke situatie begeeft omdat vele mensen een eigendom hebben waar al gauw bewarend beslag kan worden op gelegt , en aangezien je iets hebt , tikken de kosten en intresten dubbel dik door , dus je snijt in Uw eigen vel .

De enige groep die dat wel efficient zou kunnen doen en gelijkertijd ook voor
groteren bedragen zijn bedrijven , zelfstandigen en vennootschappen die niet al te veel aantastbaar kapitaal hebben .

Maar een denktank erover met een aantijging over het idee , zou al een lichte kunnen doen branden . ik vind het het bespreken waard .
Oud 26 april 2012, 12:02   #14
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

http://books.google.be/books?id=e2vZ...afbaar&f=false

Je weet toch dat oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid, strafbaar is in België?
Zie link.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 12:06   #15
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
http://books.google.be/books?id=e2vZ...afbaar&f=false

Je weet toch dat oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid, strafbaar is in België?
Zie link.
Wie bang is krijgt ook slaag ... trouwens wat is niet strafbaar in Belgie?
Oud 26 april 2012, 12:07   #16
Klarekijk
Banneling

Standaard

Anderzijds , circuleren er ook op internet en ontvang je mails met gelijkaardige ideeen , in de zin van .

Vb Laat allemaal eens de auto voor een week thuis staan . Geen benzine verkoop , dus geen inkomsten uit die taxen ,dat is niet strafbaar en ze zullen in Brussel wel anders piepen dan .

Er waren ook mail die vb opriepen om vb een maand lang collectief niet bij shell te tanken , dat bedrijf zit onmiddelijk in de rats , zo kan je prijzen of service onmiddelijk efficient bijsturen .

En waarom niet , eens een maand of twee , collectief niets kopen bij de Ikea als protest tegen de nationale werkgelegenheid . Dat zou veel efficienter zijn dan welke vakbond staking ook .
Oud 26 april 2012, 12:10   #17
Klarekijk
Banneling

Standaard

Of uit protest tegen de verkeersboetes en de wildgroei aan verkeersregels , eens afspreken met zen allen om eens een dag links van de weg te rijden .

Kan toch leuk zijn .
Oud 26 april 2012, 12:12   #18
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Wie bang is krijgt ook slaag ... trouwens wat is niet strafbaar in Belgie?
Belastingen betalen.
Oud 26 april 2012, 12:16   #19
Klarekijk
Banneling

Standaard

Of uit protest tegen de een bank , eens collectief , al je geld van je zichtrekening bij een bank weg halen . het zou bibberen zijn oor
Oud 26 april 2012, 12:28   #20
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Of uit protest tegen de een bank , eens collectief , al je geld van je zichtrekening bij een bank weg halen . het zou bibberen zijn oor
Het echte geld staat niet op rekeningskes
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be